וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תומך QAnon עם קרניים ומחוקק מקומי: עשרות מפולשי הקפיטול נעצרו

נמשך גל המעצרים אחרי ההסתערות על הקונגרס בוושינגטון, והוא כולל כמה מהדמויות הבולטות ביותר שתועדו באירוע. בין העצורים גם אדם שסחב את דוכן הנאומים של פלוסי, ואחר שפרץ ללשכתה. "הגענו לבקשת הנשיא"

בווידאו: תומכי טראמפ פשטו על בניין הקונגרס בניסיון לעצור את מינוי ביידן/צילום: רויטרס ומתוך טוויטר

עשרות אנשים שהיו מעורבים בהסתערות על גבעת הקפיטול בוושינגטון נעצרו בימים האחרונים, בהם כאלו שתמונותיהם בתוך הקונגרס שודרו בכל רחבי העולם.

אחד מהם הוא ג'ייקוב אנתוני צ'נסליי, שהיה מחופש עם קרניים על ראשו ופרווה על גופו, כשפניו צבועות ובעודו אוחז בחנית ועליה דגל ארצות הברית. משרד המשפטים אמר הערב (שבת) כי צ'נסליי, המכונה גם ג'ק אנג'לי ומזוהה עם תומכי תיאוריית הקונספירציה הקיצונית Qanon, הסגיר את עצמו למשטרה.

"צ'נסליי אמר כי הוא הגיע עם קבוצה של 'פטריוטים' אחרים מאריזונה לבקשת הנשיא, שביקש שכל 'הפטריוטים' יגיעו ל-D.C ב-6 בינואר 2021", נמסר בהודעת משרד המשפטים. הוא נאשם בכמה עבירות פדרליות, כמו התפרצות אלימה והתנהגות פרועה בשטחי הקפיטול.

תומכי הנשיא דונלד טראמפ, בהם חבר בקבוצת תיאוריות הקונספירציה QAnon, אחרי הפריצה לגבעת הקפיטול בוושינגטון, 6 בינואר 2021. SAUL LOEB/AFP, GettyImages
נאשם בפריצה אלימה. ג'ייקוב אנתוני צ'נסליי/GettyImages, SAUL LOEB/AFP

סוכנים פדרלים עצרו גם את אדם כריסטיאן ג'ונסון, שתמונתו מחייך ומנופף בעודו נושא את דוכן הנאום של יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי הפכה לאחת המזוהות ביותר עם ההתפרעויות חסרות התקדים בלב לבו של הממשל האמריקני. הוא אף העביר שידור חי בפייסבוק בעודדו משוטט בין כותלי המקום, אך הסרטון הוסר וכל העמודים שלו ברשתות נסגרו.

לפחות 13 איש עומדים לדין בבית המשפט המחוזי הפדרלי במחוז קולומביה, ועוד לפחות 40 נוספים עומדים בפני אישומים חמורים פחות בבית המשפט העליון של מחוז קולומביה, שהוא בית משפט מקומי.

רבים מהם הואשמו ושוחררו ביום חמישי, עם הוראה של שופט שלא לשוב לוושינגטון אלא לצורך דיוניהם או פגישות עם עורכי דינם. הם כוללים את ריצ'רד ברנט, שנראה יושב בלשכתה של פלוסי.

אדם כריסטיאן ג'ונסון נושא את דוכן הנאומים של ננסי פלוסי בקונגרס, 6 בינואר 2021. GettyImages
עם הדוכן של פלוסי. אדם כריסטיאן ג'ונסון/GettyImages

בין העצורים גם חבר בית הנבחרים במערב וירג'יניה דריק אוונס, שהתפטר היום מתפקידו במכתב ששלח למושל המדינה, יממה אחרי שנעצר. בדיווחים המקומיים נאמר כי הוא הביע התנצלות על מעשיו, וכי הוא לא רצה ליצור הסחת דעת. הוא תיעד את עצמו בשידור חי פורץ לקפיטול. "אנחנו בפנים, אנחנו בפנים! דריק אוונס בקפיטול", אמר המחוקק הטרי.

הסנאטור הדמוקרטי מארק וורנר, שצפוי להתמנות ליו"ר ועדת המודיעין בסנאט, קרא לספקיות התקשורת לשמור תכנים ונתונים הקשורים במהומות שפרצו בקפיטול. הוא שלח מכתבים בנושא לחברות כמו AT&T, T-Mobile, ורייזון, אפל, פייסבוק, Gab, גוגל, פרלר, סיגנאל, טלגרם וטוויטר. במכתבים, הדגיש וורנר שהפורעים השקיעו זמן בתכנון האירוע ופרסמו אותו ברשתות החברתיות ובהודעות כדי "לחגוג את זלזולם בתהליך הדמוקרטי שלנו".

ה-FBI, יחד עם משטרת וושינגטון, חוקרים את מותו של שוטר משטרת הקפיטול, בריאן סיקניק, שנהרג בעודו מגן על הקפיטול. ביום שישי, הדגלים בקפיטול הורדו לחצי התורן לזכרו. "גם אם הספקת לעזוב את אזור וושינגטון D.C, אתה יכול לצפות לדפיקה בדלת במידה ונגלה שלקחת חלק בפעילות הפלילית בקפיטול", אמר בכיר FBI באזור וושינגטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully