וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוך שבועות: הנציגות החשאית בבחריין תיסגר ושגרירות רשמית תיפתח במקומה

עודכן לאחרונה: 2.12.2020 / 20:07

צוות השגרירות החדשה כבר הגיע למנאמה והחל לפעול באופן גלוי ורשמי, אך תחת אבטחה קפדנית. השגרירות, שתפעל תחת דגל ושלט רשמי, תעבוד ממשרדים זמניים ותוך שנה תעבור למיקום קבוע. המשימות הדחופות: ויזות לתיירים, סיוע לישראלים בבחריין וקידום עסקאות בין המדינות

בווידאו: שר החוץ הבחרייני בישראל, נועד עם אשכנזי והנשיא ריבלין/צילום: שגרירות ארה"ב בישראל ולע"מ

ישראל מתכננת לפתוח שגרירות רשמית וגלויה במנאמה, בירת בחריין, עד סוף דצמבר - כך מסרו בכירים במשרד החוץ. בכך, יסתיימו 25 שנים של מערכת יחסים חשאית בין המדינות, במהלכן פעלה במנאמה נציגות חשאית תחת כיסוי של חברת קש.

שני דיפלומטים ישראלים כבר הוצבו במדינה ויפעילו את השגרירות החדשה עד להגעת שגריר קבוע. הפרוייקטור של משרד החוץ לפתיחת השגרירות כבר הגיע לעיר השבוע כדי לחפש עבורה מבנה קבע. השגרירות החדשה, שתפעל תחת דגל ושלט רשמי, תחליף את הנציגות הדיפלומטית החשאית שפעלה במנאמה ב-11 השנים האחרונות תחת הכיסוי של חברת קש בינלאומית לייעוץ עסקי.

משרדי הנציגות החשאית הישראלית במנאמה ייסגרו בשבועות הקרובים, והשגרירות החדשה תחל לפעול ממשרדים במיקום חדש. כדי לפתוח את השגרירות החדשה בהקדם האפשרי, היא תהיה ממוקמת במשרדים זמניים עד למציאת מבנה קבע.

מנאמה, בחריין, 2 במאי 2020. רויטרס
נציג משרד החוץ כבר מחפש מבנה קבע. מנאמה/רויטרס

שני דיפלומטים ישראלים שיאיישו את השגרירות החדשה עד למינוי שגריר קבוע, כבר הגיעו לבחריין בשבוע שעבר. הם נחתו במנאמה באופן גלוי ורשמי עם דרכוניהם הדיפלומטיים הישראלים, והתקבלו בשדה התעופה על ידי נציגי משרד החוץ הבחרייני.

עם זאת, הדיפלומטים הישראלים עדיין שומרים על פרופיל נמוך, ונמצאים תחת אבטחה ואמצעי ביטחון קפדניים, בעקבות חיסולו של אבי תכנית הגרעין הצבאית של איראן, מוחסן פחריזאדה. בחריין פרסמה בימים האחרונים הודעת גינוי לחיסול וקראה לכל הצדדים לשמור על איפוק כדי למנוע הסלמה נוספת באזור.

עוד בוואלה!

שר החוץ של בחריין לוואלה! NEWS: ביידן צריך להתייעץ עמנו לפני הסכם עם איראן

לכתבה המלאה

ביום שני, הגיע למנאמה הפרויקטור של משרד החוץ לנושא פתיחת השגרירות בבחריין ובאיחוד האמירויות, דרור גבאי, כדי לבחון כמה נכסים בעיר עבור המשרדים הזמניים של השגרירות וכן עבור מבנה הקבע. לדבריו, הבחריינים מסייעים מאוד לתהליך פתיחת השגרירות ועושים מאמצים כדי לפתור בעיות בירוקרטיות.

"הכול מתנהל בצורה מאוד טבעית", אמר גבאי לוואלה! NEWS בראיון טלפוני ממנאמה. "אני לא בטוח שאם היית אומר לי לפני כמה חודשים שאני אמצא את עצמי כאן מדבר עם נציגי ממשלת בחריין על פתיחת שגרירות ישראלית הייתי מאמין לך".

שר החוץ גבי אשכנזי ושר החוץ של בחריין עבד א-לטיף זיאני בנתב"ג, 18 בנובמבר 2020. מירי שמעונוביץ, משרד החוץ, אתר רשמי
א-זיאני ואשכנזי, בשבוע שעבר/אתר רשמי, מירי שמעונוביץ, משרד החוץ

גבאי ציין כי שר החוץ גבי אשכנזי הנחה את משרדו לפתוח את השגרירות בהקדם האפשרי, כדי להתחיל להעניק שירותים קונסולריים, להוציא ויזות ולקדם עסקאות כלכליות בין המדינות. הוא הוסיף כי הוא מקווה שמשרדי הקבע של השגרירות ייחנכו עד סוף 2021.

אתמול, הגיע לישראל שר התעשיה, המסחר והתיירות של בחריין זאיד א-זיאני. הוא נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החוץ אשכנזי, שר הכלכלה עמיר פרץ ושרת התיירות אורית פרקש-הכהן, עמה נחתם הערב על הסכם בין המדינות בתחום התיירות.

"אני נרגשת לחתום בשם ממשלת ישראל, וכלל אזרחי המדינה, על הסכם זה", מסרה פרקש הכהן לאחר חתימת ההסכם. "בעוד ממשלות חותמות על הסכמים, האנשים הם אלה שעושים שלום - והתיירות היא רכיב קריטי בכך, שכן הוא מאפשר מפגש בלתי אמצעי של ישראלים עם בחריינים, ובנייה של מערכות יחסים בתחומים רבים".

אשכנזי, שאף הוא נועד עם השר הבחרייני, אמר כי הוא "מחויב לפעול במהירות להביא למימוש ההסכמים בהקדם האפשרי על מנת שתושבי מדינותינו יוכלו להנות במהרה מפירות השלום עליו חלמנו". אשכנזי, נוסיף כי הוא בסיום פגישתם של השניים כי הוא "מתכנן להגיע בקרוב מאוד לביקור במנאמה כדי לחנוך את שגרירות ישראל בבחריין ולקדם אף יותר את היחסים בין המדינות והעמים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully