וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברת את OnlyFans: בלה ת'ורן הרוויחה מעל 2 מיליון דולר - והסתבכה עם עובדי תעשיית המין

1.9.2020 / 9:47

כוכבת דיסני לשעבר החליטה לפתוח עמוד בפלטפורמה הפופולרית OnlyFans, בה יוצרים משתפים את המעריצים שלהם - בין היתר - בתמונות חושפניות. היא הפכה לשיאנית המרוויחות שם ובלי להתכוון הרסה לעובדי תעשיית המין את מקור הפרנסה העיקרי שלהם בתקופת הקורונה

בלה ת'ורן מצטרפת ל-OnlyFans/instagram/bellathorne

בלה ת'ורן נאלצה להתנצל השבוע בפני עובדי תעשיית המין אחרי שגנבה להם את מקור הפרנסה העיקרי שלהם בתקופת הקורונה. הכל התחיל כשת'ורן פתחה בחודש שעבר עמוד בפלטפורמה החברתית המבוססת על מנויים, OnlyFans, בה מעריצים משלמים על תכנים בלעדיים המגיעים ישירות מהכוכבים שלהם. כוכבת "שייק" בת ה-22 הודיעה על פתיחת עמוד המעריצים שלה בטוויטר, אחרי ששורה של סלבריטאים כמו קארי קאטונה וקארדי בי פתחו גם הן חשבונות באתר.

מעריצים מתבקשים לשלם 20 דולר לחודש כדי לעקוב אחריה - ואחרי שהציעה כמה תמונות נועזות שלה בביקיני תמורת תשלום נוסף (200 דולר לתמונה) - היא הרוויחה מעל 2 מיליון דולר בשבוע (ומיליון דולר כבר ביום הראשון!) ושברה שיא ברווחים מהאתר. 80 אחוזים מהרווחים יועברו ישירות לחשבון הבנק של כוכבת דיסני לשעבר והשאר יועברו לאתר. אחוז מסוים מהכסף, כך סיפרה, היא מתכוונת לתרום לארגוני צדקה.

כך היא בחרה להודיע על הצטרפותה לאתר:

View this post on Instagram

ONLY FANS ^^^^

A post shared by BELLA (@bellathorne) on

שוברת את הרשת

View this post on Instagram

text me I'm bored^^^

A post shared by BELLA (@bellathorne) on

בשיחה עם הלוס אנג'לס טיימס, ת'ורן אישרה את הסכום שהרוויחה ונציג מהאתר אישר בפני "פייג' 6" כי היא אכן המשתמשת הראשונה שהצליחה להרוויח סכום כה גבוה בזמן כה קצר. מספר הפניות היה כל כך גבוה שהנציג אישר גם שהאתר קרס מרוב העומס. בלה הוסיפה: "OnlyFans היא הפלטפורמה הראשונה שבה אני שולטת בתכנים שלי, בלי צנזורה, בלי שישפטו אותי, בלי שיתנהגו אליי בבריונות על מי שאני".

בריאיון נוסף סיפרה השחקנית והדוגמנית, ילידת פלורידה, שהסיבה להצטרפותה לפלטפורמה נבעה גם מסיבה אחרת: "לקראת סרט חדש אני חוקרת איך זה עובד, מהם היתרונות והחסרונות של זה, מה פלטפורמה כזאת עושה למשתמשים שלה ואיזה חיבור קיים בין החיים האמיתיים למקוונים?". ב-Paper אישרו את הדברים: "במאי הקולנוע שון בייקר מתכנן להפיק סרט דוקומנטרי על החוויה של ת'ורן ב-OnlyFans", כך נכתב.

תפנית דרמטית בעלילה

OnlyFans מעניקה ליוצרים את החופש לפרסם תוכן אותנטי ונקי מחסויות ועמלות פרסום. הפלטפורמה צברה מוניטין בשיתוף תכנים מפורשים ומשמשת כהשלמת הכנסה לעובדי תעשיית המין, בה הם משתפים בבטחה תכנים מפורשים שלהם בתשלום נוסף. ימים ספורים אחרי שבלה ת'ורן הודיעה בראש חוצות כי הרוויחה 2 מיליון דולר מהאתר, מנהליו הודיעו על הגבלות חדשות - ביניהם ירידה בתקרת התשלום ודחיית תשלומים. על אף שבהנהלה הודיעו כי ההגבלות לא ניתנו בעקבות ת'ורן, עובדי תעשיית המין - שבתקופת הקורונה מרוויחים בעיקר מ-OnlyFans, עשו אחד ועוד אחד והפנו אצבע מאשימה כלפי הכוכבת - שנאלצה מאוחר יותר להתנצל ברשתות החברתיות על הפגיעה בשכרם של עובדי תעשיית המין.

יוצרי תוכן מספרים שמנהלי הפלטפורמה שינו את תקרת התשלום ממה שהיה בעבר 200 דולר עבור תוכן בתשלום - ל-50 דולר בלבד. בנוסף, החברה מעכבת תשלומים וחלק מהיצורים הבינלאומיים יאלצו להמתין 30 יום עד שיקבלו את שכרם, כל זאת ללא הודעה מוקדמת. עובדי תעשיית המין, המשתמשים בפלטפורמה כדרך בטוחה להרוויח כסף, האשימו את ת'ורן במדיניות החדשה שמקטינה כעת את הרווחים שלהם. משתמשי טוויטר בעלי עמוד Onlyfans הביעו זעם על ההגבלות, "OnlyFans משמשת כמשרה מלאה עבור חלקנו, ההכנסה העיקרית שלנו. לת'ורן יש סרטים ואפשרויות אחרות להרוויח כסף", אמרה ג'נה פוקס לטיימס, "היא כבר עשירה, בנוסף לשני מיליון הדולר שהרוויחה". "בלה ת'ורן היא הוולמארט של Onlyfans", הטיח משתמש בטוויטר ואחר הוסיף: "כל כך חמוד איך בלה ת'ורן פתחה לעצמה OnlyFans כגחמה מבלי לעשות מחקר פעם אחת על איך זה ישפיע על קהילת היוצרים שלה ומיד דפקה לנו את העסק".

ת'ורן התנצלה בסדרת ציוצים בשבת האחרונה ואמרה כי כל כוונותיה היו לנרמל את נושא המין ולא לפגוע כלכלית בעובדים במקצוע. היא צייצה בנושא: "רציתי למחוק את הסטיגמה על סקס ועובדי תעשיית המין ולשנות את השליליות האופפת את המילה סקס עצמה על ידי הבאת פנים מוכרות לפלטפורמה הזאת. רציתי למשוך תשומת לב לאתר, להביא יותר פרצופים מוכרים כדי ליצור הכנסות גבוהות יותר ליוצרי התוכן. ככל שיהיו יותר אנשים - כך נוכל לנרמל את הסטיגמות. בניסיון לעשות זאת פגעתי בכם. סיכנתי את הקריירה שלי כמה פעמים בכדי למחוק את הסטיגמה שמלווה את תעשיית המין והפורנו ולהשתיק את השונאים שפולטים דברי שנאה בנושא. כתבתי וביימתי פורנו כנגד הגבות שהורמו מצד חבריי ומנהליי מכיוון שרציתי לצאת נגד הסטיגמה שמלווה את תעשיית המין". היא הוסיפה: "חוץ מזה, אני הולכת להיפגש עם Onlyfans ולדבר איתם על המגבלות החדשות כדי להבין למה!!! זה דפוק לגמרי".

כמה מציוצי הסליחה של בלה ת'ורן:

מחברת OnlyFans נמסר בתגובה: "מגבלות התשלום נקבעו בכדי למנוע הוצאות מוגזמות של משתמשים ולאפשר להם להמשיך ולהשתמש באתר בבטחה. אנו מעריכים כל משוב שהתקבל מאז יישום השינויים ונמשיך לבחון מגבלות אלו". מאז שהושקה בספטמבר 2016, חברת OnlyFans שילמה יותר ממיליארד דולר ליוצריה. השירות מונה כיום יותר מ-50 מיליון משתמשים רשומים ו-700 אלף יוצרי תוכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully