וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3.5 שנות מאסר למצית ביתה של הגננת כרמל מעודה, שהואשמה בהתעללות

16.7.2020 / 10:43

עונשו של אדיר רצון נגזר במסגרת הסדר טיעון לאחר שהורשע בהצתת בית הגננת בראש העין. בנוסף לכך, נקבע בהליך גישור כי הוא ישלם פיצוי של 50 אלף שקלים שיחולקו בין הנפגעים, לצד שמונה חודשי מאסר על תנאי

גזר הדין של אדיר רצון שהצית את ביתה של הגננת כרמל מעודה/עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

(בווידאו: גזר דינו של אדיר רצון בבית המשפט, היום)

בית משפט המחוזי - מרכז גזר היום (חמישי) שלוש וחצי שנות מאסר על אדיר רצון, שהורשע במסגרת הסדר טיעון בהצתת ביתה של הגננת כרמל מעודה, שהואשמה לפני כשנה בהתעללות בפעוטות, בראש העין.

הסדר הטיעון לרצון הושג לאחר הליך גישור שנוהל על ידי השופטת מיכל ברנט. בין הצדדים הייתה מחלוקת על גובה הפיצוי שרצון יצטרך לשלם לנפגעי העבירה, בהם בני משפחתה של מעודה שהתגוררו במבנה שהוצת. השופטת ברנט קבעה את גובה הפיצוי ל-50 אלף שקלים שיחולקו בין הנפגעים, והוסיפה לעונש גם שמונה חודשי מאסר על תנאי.

אדיר רצון, נאשם בהצתת מעון הילדים של הגננת כרמל מעודה, 22 ביולי 2019. אילן אסייג / "הארץ", חד פעמי
"נטל את החוק לידיים". רצון בבית המשפט, היום/חד פעמי, אילן אסייג / "הארץ"

לימור, אמו של אדיר רצון, אמרה כי הוא מקבל עליו את גזר הדין. "הבן שלי עשה מעשה אסור, והיום נגזר דינו", אמרה. "אנחנו מקבלים את גזר הדין, נעמוד מאחורי אדיר - ואני אימא שלו לכל דבר. אין לנו קשר למשפחתה של כרמל, אין לנו ילדים בגן שלה, ואין לי מושג למה הוא עשה את זה".

כתב האישום נגד רצון הוגש בסוף יולי בשנה שעברה, כשבועיים לאחר שביצע את המעשה. על פי כתב האישום, רצון הגיע בשעה 5:45 לערך בבוקר לביתה של מעודה בראש העין, בו הפעילה גם את הפעוטון "בייבי-לאב", שעה בה דיירי הבית והבתים הסמוכים לו ישנו במיטותיהם.

בכתב האישום טענה הפרקליטות כי בת מקורבו של רצון הייתה אף היא בגן של מעודה, וציינה כי במעשיו קיים ממד חמוד נוסף של "נטילת החוק לידיים". "כל זאת בשעה שהגננת כבר הייתה עצורה והמדינה הכריזה על כוונתה להעמידה לדין, כמי שמבקש להחליף את ההליך החוקי והתקין במעשה פרוע ומסוכן", נכתב.

גן הילדים "בייבי לאב" בראש העין נשרף, 6 ביולי 2019. אבי כהן
3.5 שנות מאסר למצית. ביתה של מעודה ביולי 2019/אבי כהן

בכתב האישום צוין כי "הגן ממוקם בבית פרטי, בקומה השלישית העשויה עץ, ובני משפחתה של בעלת הגן מתגוררים בשתי הקומות הראשונות. הנאשם נכנס אל חצר הבית, ובאופן שאינו ידוע למאשימה במדויק שלח אש במבנה מעץ שהוצב בסמוך לקיר הבית ובו שני מכלי גז ותכולה נוספת. בשעה 05:47 יצא הנאשם מחצר הבית, ועל מנת לוודא שהאש אחזה, הסתכל מבעד לשלבי גדר הבית למשך כמה שניות, ואז פתח בריצה ונמלט מהמקום".

"כתוצאה ממעשי הנאשם אש עזה אחזה בבית, התלקחה והגיעה עד לגן וכן לבית פרטי נוסף צמוד מדרום", הוסיפו בכתב האישום. "תושבי הבית והבית הצמוד, לרבות ילדיהם, אשר ישנו במיטותיהם, נעורו לקול האש המתלקחת ונסו מבתיהם. נזק רב נגרם לשני הבתים ולרכוש, מבנה העץ ותכולתו נשרפו כליל, נזקי אש, חום ועשן נגרמו לחלק מהחדרים בתוך הבית, קירות העץ של הגן נשרפו וכך גם חלק מתכולתו, וכן נשרפה הגדר המפרידה בין הבית לבית הצמוד וניזוק רכוש בחצר הבית הצמוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully