וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל התפרצות קורונה במפעל: אזורים בגרמניה הטילו מחדש סגר

יותר מ-1,500 עובדים במפעל לאריזת בשר במדינת המחוז נורדריין-וסטפאליה אובחנו חיוביים לנגיף, וסגר מקומי הוטל על שני אזורים "כדי להגן על האוכלוסיה". מקדם ההדבקה עלה ל-2.76, והרשויות מזהירות מפני גל שני

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

הרשויות במדינת נורדריין-וסטפאליה שבמערב גרמניה הטילו היום (שלישי) מחדש סגרים מקומיים אחרי התפרצות של נגיף הקורונה במפעל לאריזת בשר. יותר מ-1,500 עובדים במפעל "טוניס" אובחנו כחיוביים לווירוס.

ראש ממשלת מדינת המחוז, ארמין לאשט, אמר כי "אמצעי המניעה" שהוטלו באזור גוטרסלו, שבו חיים כ-360 אלף איש, יימשכו עד 30 ביוני. כעבור שעות, הוכרז סגר גם במחוז ווארנדורף. שר הבריאות של מדינת המחוז, קארל-יוזף לאומן, הכריז על הסגר השני בטענה שיש לנקוט צעדים "כדי להגן על האוכלוסיה".

זאת הפעם הראשונה שבה נקבעים אמצעים שכאלו בגרמניה מאז שהמדינה החלה בהקלות על הסגר בחודש שעבר. גרמניה זכתה לשבחים בינלאומיים על תגובתה למשבר, אך יש חשש לזינוק מחודש במגיפה.

עובדי הצלב האדום מחלקים מזון לתושבי בית בבידוד בוורל, גרמניה, 21 ביוני 2020. AP
עובדי הצלב האדום מחלקים מזון לתושבים בוורל, גרמניה/AP

לדברי ראש הממשלה, ההתפרצות במפעל היא "תקרית ההדבקה הגדולה ביותר" במדינה. "החלטנו שהכרחי לנקוט צעדים נוספים", הוא אמר לכתבים. ברים, מוזיאונים, בתי קולנוע ומכוני כושר ייסגרו, ומסעדות יורשו להגיש רק טייק אוויי. בנוסף לכך, הוטלו מחדש אמצעי ריחוק חברתי תקיפים, שלפיהם ניתן לפגוש בפומבי רק אדם אחד שאינו בן בית. כל עובדי המפעל ייכנסו לבידוד, ושוטרים נוספים יישלחו לצורך אכיפת התקנות, לצד מתורגמנים שיוכלו לדבר עם עובדים זרים.

לאשט אמר כי רק 24 תושבים באזור שאינם קשורים למפעל אובחנו כחיוביים לנגיף הקורונה. הרשויות הקימו גדר מתכת סביב מבני המגורים, שבהם חיים הפועלים, והן מחלקות מזון ליותר מ-7,000 עובדים. עוד ביום רביעי הופסקה כל הפעילות במפעל, ודובר של החברה התנצל על ההתפרצות.

ההתפרצות במפעל, ובמגדל מגורים בעיר גוטינגן שבמרכז המדינה, הובילו לעלייה במקדם ההדבקה. ראש המכון לבריאות הציבור אמר כי יש חשש לגל שני, אולם הוא אופטימי שניתן יהיה למנוע זאת. הקצב הנוכחי, שמשמעותו לכמה אנשים אדם חולה אחד יכול להעביר את הנגיף, הוא כ-2.75. עם זאת, הרשויות מדגישות כי בשלב זה ההתפרצויות הן מקומיות. המקדם צריך להיות פחות מאחד כדי שההדבקה תהיה תחת שליטה.

(עדכון ראשון: 14:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully