וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון הביעה תמיכה בביידן: "נרגשת להיות חלק מהקמפיין שלך"

29.4.2020 / 11:56

שרת החוץ האמריקנית לשעבר, שהפסידה בעצמה לטראמפ ב-2016, הביעה תמיכה רשמית בסגן הנשיא הקודם, המתמודד מטעם המפלגה הדמוקרטית. דבריה מגיעים ברגע קריטי עבור ביידן, השואף לחזק את מעמדו בקרב מצביעות והבטיח לבחור באישה לתפקיד סגן הנשיא

רויטרס

הילרי קלינטון, מועמדת המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית ב-2016, הביעה אתמול (שלישי) תמיכה במועמדותו של סגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן, בבחירות הקרובות. קלינטון הביעה את תמיכתה בביידן במסגרת אירוע שעסק בהשפעות נגיף הקורונה על נשים, ודבריה מגיעים ברגע קריטי עבור המתמודד השואף לחזק את מעמדו בקרב נשים וקבוצות מצביעים נוספות.

קלינטון, שכיהנה כשרת החוץ האמריקנית, סנאטורית מטעם מדינת ניו יורק וכגברת הראשונה, נכשלה בעצמה לפני ארבע שנים בניסיון להיות האישה הראשונה שנבחרת לנשיאות ארצות הברית כשהפסידה לדונלד טראמפ, אף שגרפה יותר קולות ממנו. שמונה שנים קודם לכן, בשנת 2008, היא הפסידה בפריימריז הדמוקרטיים לברק אובמה, שביידן כיהן כסגנו במשך שתי קדנציות.

ביידן, שהבטיח לבחור באישה לתפקיד הסגנית שתרוץ איתו בקמפיין, הציג אותה באירוע שבו העניקה לו את תמיכתה כאדם שהיה צריך להיות כעת הנשיא. קלינטון אמרה לו: "אני נרגשת להיות חלק מהקמפיין שלך, לא רק לתמוך בך, אלא גם לסייע להאיר נושאים רבים העומדים על הפרק בבחירות לנשיאות".

הילרי קלינטון, מביע בפומבי תמיכה במועמד לנשיאות ארה"ב מטעם הדמוקרטים ג'ו ביידן 28 באפריל 2020. רויטרס
ביידן וקלינטון באירוע המקוון/רויטרס

ההפסד של קלינטון לפני ארבע שנים נותר מקור לכעס וחרדה בקרב ליברלים, לרבות כאלו שתהו אם המפלגה בחרה את המועמדת הנכונה לתפקיד. מדגמי הבחירות ב-2016 הראו כי מצביעות העדיפו את קלינטון על טראמפ, וככלל, נשים צפויות לשחק תפקיד מרכזי בהכרעה במדינות המתנדנדות ביותר בקרב בין טראמפ וביידן ב-3 בנובמבר.

עוד בוואלה!

זה היה אמור להיות הערב הגדול של ביידן. הקורונה גנבה לו את ההצגה

לכתבה המלאה

ביידן וקלינטון הביעו תמיכה בהגדרת הפלות כצורך בריאותי חיוני לאורך ההתמודדות עם מגיפת הקורונה ובהרחבת הסיוע לקורבנות אלימות במשפחה. נושא הדגל של הגברת הראשונה לשעבר לאורך הקדנציה הנשיאותית של בעלה, ביל קלינטון, היה רפורמה בשירותי הבריאות, ובקריירה המוקדמת שלה עסקה בנושאי משפחה וילדים. באירוע המקוון אמרה קלינטון כי נשים נפגו באופן לא פרופורציונלי מכמה מההשלכות של מגיפת הקורונה. ביידן הסכים עמה, וציין גם נעשה "שימוש פוליטי" בנושא ההפלות במהלך המשבר, כשהוא רומז לכך שכמה מדינות בעלות שלטון רפובליקני אסרו על כך כחלק ממדיניות החירום שלהן לאור מגיפת הקורונה.

מנהל הקמפיין של טראמפ, בראד פרסקייל, תקף בהצהרה מטעמו את קלינטון וביידן, בעקבות הבעת התמיכה. "אין ריכוז גדול יותר של הממסד הדמוקרטי מאשר החיבור של ג'ו ביידן והילרי קלינטון. הנשיא טראמפ הביס אותה פעם אחת, ועכשיו הוא יביס את המועמד הנבחר שלה", מסר.

יועצו של נשיא ארה"ב בראד פרסקייל מגיע למגדלי טראמפ 6 בדצמבר 2016. AP
"טראמפ הביס את קלינטון פעם אחת, ועכשיו הוא יביס את המועמד הנבחר שלה". פרסקייל/AP

תמיכתה של קלינטון בביידן בשלב זה מעולם לא הוטלה בספק. ביידן נתמך מאוד על ידי הממסד הדמוקרטי בעוד היריב האחרון שעמד מולו, הסנאטור ברני סנדרס, נשר מהמרוץ בחודש שעבר. סנדרס הסוציאל-דמוקרט, שגם הוא הביע תמיכה בביידן, התעמת עם קלינטון בשלל תחומים בפריימריז הדמוקרטיים בשנות 2016, עד שהפסיד לה.

קלינטון כיהנה כשרת החוץ הראשונה בממשל אובמה. ביידן החליט לוותר על התמודדות מולה בשנת 2016 בעוד הוא מתאבל על מות בנו בו. אובמה, הנשיא השחור הראשון בתולדות ארצות הברית, הביע תמיכה בביידן לפני כשבועיים, אחרי נשירתו של סנדרס מהמרוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully