וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת רוסיה שולחת מסרים סותרים בנושא הקורונה, ואזרחיה נותרים מבולבלים

פוטין התייחס עד כה לנגיף כ"איום זר", אך עתה הוא שינה כיוון, הכריז על שבוע חופש כללי, והורה להישאר בבתים. בעוד דובר הקרמלין ממשיך לטעון כי ברוסיה לא מתרחשת "מגיפה בפועל", תגובות האזרחים נעות על הטווח שבין נסיעה לבתי נופש לחרדה קיומית

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

(בווידאו: פוטין דחה את משאלה העם על הארכת כהונתו בשל הקורונה)

רוסיה תחל בשבוע הקרוב במה שהנשיא ולדימיר פוטין כינה"שבוע ללא עבודה", בשביל להאט את התפשטות נגיף הקורונה. הממשלה הפצירה באזרחיה להישאר בבתים, אך המסרים הסותרים הותירו אותם מבולבלים. גורמים בממשלה טוענים כעת שההגבלות החדשות עלולות להתארך אל מעבר ל-5 באפריל, בהתאם למצב.

מספר חולי הקורונה ברוסיה חצה את ה-1,000 ביום שישי האחרון, כשרוב המקרים אובחנו במוסקבה. בהתבסס על המספרים האלו, דובר הקרמלין אמר כי לא מתרחשת ברוסיה "מגיפה דה-פקטו", כשהוא מציין את מצבה הטוב יחסית של המדינה ביחס למשבר האירופאי.

בשעה שערוצי חדשות מקומיים שינה את שמם ל"אנחנו נשארים בבתים" - ומשדר מהסלון של המגישים - אנשים רבים מתקשים להתאים את עצמם למצב, לאחר ההתעקשות הקודמת שהקורונה היא בגדר "איום זר". על כן, כאשר הנשיא פוטין הודיע על שבוע חופש בתשלום לכולם, הרוסים מיהרו לקבוע ולהזמין חופשות.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מבקר בבית חולים באזור מוסקבה שבו מאושפזים חולי קורונה, 24 במרץ 2020. רויטרס
איום זר. ולדימיר פוטין בביקור במחלקת מאושפזי קורונה במוסקבה/רויטרס

"לא חופשה"

מושל מחוז קרסנודאר - הכולל את אתר הנופש סוצ'י השוכן לחופי הים השחור - נאלץ להגביל את הטיסות ולהורות על סגירתם של כל מרכזי הקניות, הפארקים והמסעדות, לאחר שההזמנות למלונות באזור הרקיעו שחקים. "זה לא חג או שבוע חופש נוסף", הסביר המושל ונאמין קונדרטייב באינסטגרם, בכדי להבהיר את כוונת נאום הנשיא. הוא הוסיף וקרא למשמעת עצמית, בשביל לעבור את מה שהוא כינה "התקופה הקשה" של נגיף הקורונה.

רבים מתושבי מוסקבה כבר יצאו מהעיר ונסעו אל ה"דאצ'ה" (כינוי רוסי לסוג בתי נופש פופולאריים) שלהם. מאז נאום פוטין הייתה עלייה ניכרת בכמות האנשים עוטי המסכות ברחובות מוסקבה. עובדי הסופרמרקטים החלו גם הם לשים אותן, ובבתי הקפה ישנם בקבוקים עם נוזל לחיטוי ידיים. חנויות המזון יישארו פתוחות, בדומה לשירותים חיוניים אחרים, אך מסוף השבוע הקרוב בתי הקפה והמסעדות יוכלו להציע טייקאווי בלבד.

ברשת בתי קפה פופולארית, בריסטה אחת המוכרת עכשיו משקאות מבעד לחלון הפרדה, אמרה שהקורונה היא נושא השיחה הבלעדי בימים אלה, ושאנשים מודאגים. שעות העבודה שלה קוצצו, ובעבודות אחרות כבר מפטרים עובדים.

עוד בוואלה!

הקורונה מפלגת את האיחוד האירופי, ורוסיה וסין מתנפלות על היבשת

לכתבה המלאה
עובד ניקיון מחטא רכבת תחתית במוסקבה לצורך מניעת התפשטות נגיף הקורונה 25 במרץ 2020. רויטרס
כרטיסים מבוטלים. עובד מחטא את הרכבת התחתית במוסקבה/רויטרס

מזג האוויר נפלא

ועדיין, חלק מאנשי מוסקבה לא מבינים על מה כל הרעש. "יש מתים מסרטן וממחלות אחרות כל הזמן, ועדיין אנשים הולכים לעבוד, נוסעים ברכבת התחתית ומטיילים בפארק", אמר דימיטרי באדישות, יום לפני שחנות השכרת האופניים שעבד בה נסגרה. "אני בהחלט אצא להסתובב השבוע, מזג האוויר נפלא!".

קריסט, אדם לטבי שעבר ליד היה פחות חיובי. "אני חושב שהצעדים נעשים מאוחר מדי", אמר, בזמן הפסקה מהעבודה מהבית. "תסתכלו על איטליה וספרד. גם שם אנשים יצאו להסתובב, ועכשיו המצב אצלן מפחיד". פארק "גורקי" הצמוד, כבר יומיים סגור ונעול. "עשינו כפי שנאמר לנו", אמר מאבטח מהצד השני של הגדר, "אני לא בטוח כמה זמן כל זה יימשך".

הקרמלין הודיע כי נכון לעכשיו, ההגבלות החדשות תקפות למשך שבוע בלבד, על אף שבמוסקבה נאמר לאנשים מעל גיל 65 להישאר בבתיהם עד לאמצע חודש אפריל. ולמקרה שיתפתו לצאת בכל זאת, ראש העיר ביטל את כרטיסי הנסיעה חינם בתחבורה ציבורית שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully