וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בש"ס ביקר אצל הרב ברלנד, ספג ביקורת והתנצל: "הוא כלום"

5.2.2019 / 12:44

הרב שמעון בעדני, בכיר בהנהגה הרוחנית של ש"ס ביקר אצל ברלנד שהורשע בעבירות מין בנשות קהילתו ועורר סערה. בהקלטות שהגיעו לידי וואלה! NEWS הוא הסביר כי מדובר בביקור משפחתי. "מי שאומר שהוא צדיק בגלל ביקור שלי - הוא טמבל ושוטה"

עריכה: ניב מעוז

הרב שמעון בעדני, רב בכיר בהנהגה הרוחנית של ש"ס ביקר בשבוע שעבר אצל הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת "שובו בנים" בחסידות ברסלב שהורשע בעבירות מין בנשות קהילתו. הביקור עורר זעם, והרב בעדני ספג עליו ביקורת ציבורית קשה. כעת, הוא מבהיר כי מדובר בביקור משפחתי בלבד ושולל אפשרות להתייעץ עם ברלנד כדמות רוחנית: "למה שילכו אליו? הוא גדול הדור? אדמו"ר? מה הוא? הוא כלום", אמר.

הרב בעדני הוא חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, הסמכות הרוחנית העליונה של המפלגה. ביום רביעי הוא ביקר בביתו של ברלנד בירושלים, ביקור שעורר ביקורת קשה בטענה כי הדבר העניק לגיטימציה לברלנד חרף הרשעתו בעבירות מין בנשות קהילתו. לביקורת הזו הגיב בעדני יממה אחרי ביקורו, ובהקלטה שהגיעה לידי וואלה! NEWS הוא נשמע אומר: "מי שאומר שברלנד צדיק בגלל זה (הביקור) הוא טמבל ומה לעשות שאנשים שוטים".

עוד בוואלה! NEWS
אגרופים וזריקת חפצים: המאבק בין תומכי ברלנד למתנגדיו מסלים
מנפצים זכוכיות ונמלטים: חסידי ברלנד תועדו משחיתים בית מדרש
למרות עבירות המין: הרב ברלנד ידליק מדורה במירון בחסות המדינה

הרב אליעזר ברלנד, משמאל אשתו תהילה ברלנד
והרב שמעון בעדני. ברסלב ניוז, אתר רשמי
"למה שילכו אליו? הוא גדול הדור? אדמו"ר". הרב בעדני בביקור אצל הרב ברלנד/אתר רשמי, ברסלב ניוז

בהמשך הסביר הרב בעדני כי ביקורו אצל ברלנד נבע מהקשר המשפחתי. לדבריו, "אשתו היא קרובת משפחה אתנו". בהמשך קבע הרב בעדני במענה לשאלה כי בחורי ישיבה שרוצים לקבל ברכה וייעוץ שיילכו "לאדם רגיל" ולא לרב שהורשע בעבירות מין.

ההקלטה הזו היא חלק מהמלחמה שמתנהלת נגד חזרתו של מנהיג שובו-בנים לקונצנזוס החרדי. מאז שוחרר מהכלא, אנשיו של ברלנד מנסים לסלול את דרכו חזרה למיינסטרים אך נתקלים בהתנגדויות משמעותיות. לאחרונה, התעוררה סערה לאחר שנחשף תיעוד של סגן שר החינוך מאיר פרוש מבקר את ברלנד באירוע משפחתי, וכך גם ביקורים נוספים, בהם של נציג ש"ס בירושלים. אלה שאפו לקבל את קולותיהם של חסידי ברלנד בבחירות לעיריית ירושלים.

ברלנד שמנהיג אחת הקהילות הגדולות מחסידות ברסלב, נמלט מהארץ והוסגר לאחר חמש שנים ששהה במספר מדינות בעולם. בישראל הוא הורשע בגין עבירות מין בנשות קהילתו וריצה עונש מאסר שקוזז עם תקופת מעצרו בדרום אפריקה, היעד האחרון אליו נמלט. מאז שוחרר, הוא וחסידיו עושים מאמצים כדי לקבל הכרה ולגיטימציה מחודשת בחברה החרדית. מאמצים אלה נתקלים בהתנגדות חריפה שמובילים מתנגדיו מתוך ומחוץ לקהילה החרדית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully