וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם תפעלו בשטחנו - המצב ישתנה": בכיר בלבנון מאיים על ישראל

פואד סלמה

5.12.2018 / 10:27

יו"ר הפרלמנט ברי הטיל ספק בטענות של צה"ל כי איתר מנהרה של חיזבאללה. לדבריו, ישראל יכולה לעשות "מה שבא לה" בשטחה - אך אם הפעילות תחצה את הגבול "המצב יהיה אחר"

דובר צה"ל

לאחר שצה"ל פתח במבצע "מגן צפוני" בגבול לבנון לחשיפה ונטרול מנהרות של ארגון חיזבאללה, ראש הפרלמנט הלבנוני, נביה ברי, הטיל היום (רביעי) ספק בטענה הישראלית לגבי המנהרה שאותרה בכפר כילא אתמול. הוא אמר כי אם הפעילות תתרחב אל שטחה של לבנון, תידרש תגובה לכך.

ברי השיעי מתנועת אמל, דרש לקבל את נקודות הציון של מיקום המנהרה על מנת לאמת את הטענה. ברי הוסיף כי "בכל מקרה, אם ישראל רוצה לפעול בצד שלה שתעשה מה שבא לה, אך אם הפעילות תגיע לשטח הלבנוני, המצב יהיה אחר". הוא אמר כי היום תתקיים פגישה של הוועדה המשולשת בה ישתתפו ישראל, לבנון והאו"ם ושאם במהלכה תעלה סוגיית המבצע עמדת לבנון ברורה.

עוד בנושא בוואלה! NEWS
הרובוט הצה"לי תיעד פעילי חיזבאללה במנהרה - והפעיל מטען | תיעוד מיוחד
נתניהו: רב הנסתר על הגלוי; המבצע - חלק קטן מהתמונה הכוללת
ראשי קרב של מאות ק"ג: האתגר האמיתי של צה"ל מול חיזבאללה

נביה ברי, יו"ר הפרלמנט הלבנוני. AP
מטיל ספק באמינות הישראלית. ראש הפרלמנט הלבנוני, נביה ברי/AP

אתמול צה"ל פתח במבצע למניעת איום המנהרות של חיזבאללה בגבול לבנון. עם פתיחתו איתרו הכוחות מנהרה שיצאה מכפר כילא והגיעה סמוך למטולה. הכוחות ניטרלו את המנהרה ובשבועות הקודמים ימשיכו במאמצי איתור מנהרות נוספות. בהצהרה שנתן אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם הרמטכ"ל אמר כי "מי שיתקוף את ישראל ישלם מחיר כבד".

נתניהו האשים את חיזבאללה בהפרת הריבונות של ישראל ובהחלטה 1701 של האו"ם וציין כי הוא שוחח עם שר החוץ האמריקני מייק פומפאו בנושא. בהצהרתו אמר נתניהו כי המנהרה שהושמדה "לא תשיג את מטרתה - וכך גם יהיה עם שאר מנהרות הטרור".

לדבריו, חיזבאללה רצה "להחדיר באמצעות המנהרות הללו רכבים לשטחנו. זו חלק ממערכה רחבה שתכננו לכיבוש חלקים מהגליל. זה איום ממשי בהיקף, בעוצמה ובתעוזה שלא ידענו. זו חלק מרשת הטרור והתוקפנות האזורית והעולמית בהכוונת איראן ובמימונה".

עוד באותו נושא

צה"ל פתח במבצע "מגן צפוני" להשמדת מנהרות של חיזבאללה בגבול לבנון

לכתבה המלאה
ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, בהערכת מצב וסיור שקיים בגזרה הצפונית - 5/12. דובר צה"ל, דובר צה"ל
"המצב יראה אחרת". הרמטכ"ל ומפקידים נוספים בערכת מצב בצפון, אתמול/דובר צה"ל, דובר צה"ל

הרמטכ"ל גדי איזנקוט הוסיף בהצהרה כי מאז סוף 2014, התקיים מאמץ מודיעיני, מבצעי, הנדסי וטכנולוגי לאיתור איום המנהרות מלבנון לישראל. "הבוקר יצאנו לפעולה שנועדה לסכל את האיום ההתקפי של חיזבאללה בשטחנו", אמר איזנקוט. "זאת במאמץ להסיר את איום התת-קרקע ולהמשיך לפגוע בהתבססות האיראנית בזירה הצפונית. המבצע יתקיים במשך מספר שבועות לאחר שהקבינט אישר אותו בתחילת החודש. תושבי הצפון יכולים להמשיך את שגרת חייהם ולהרגיש בטוחים". בנוסף לכך, אמר איזנקוט, "אנחנו מחזיקים בתוכנית המנהור ההתקפי של ארגון חיזבאללה לשטחנו".

לוחמי צה״ל מיחידות שונות, בפעילות היום בגבול הצפון - 5/12. דובר צה"ל, דובר צה"ל
כוחות מיוחדים של צה"ל בגבול לבנון, אתמול/דובר צה"ל, דובר צה"ל
דרום לבנון 4 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
פעילות צה"ל סמוך לכפר כילא, אתמול/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully