וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על העברת הכספים מקטאר: "ברגע זה - זהו הצעד הנכון"

11.11.2018 / 9:31

לפני המראתו לפריז, התייחס ראש הממשלה להעברת עשרות מיליוני הדולרים לרצועת עזה. לדבריו, מדובר ''בתהליך שימנע משבר הומניטרי''. נתניהו אמר כי ההחלטה נעשתה "על דעת גורמי הביטחון". ליברמן תקף את בנט: "האחריות על ה'פרוטקשן' היא עליו ועל מפלגתו"

צילום: רוני כנפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הלילה (ראשון) טרם המראתו לפריז כי "אני עושה מה שאני יכול בתיאום עם גורמי הביטחון להחזיר את השקט ליישובי הדרום. זה תהליך וגם למנוע משבר הומניטרי". נתניהו אמר את הדברים לאחר שנשאל על העברת הכספים בשווי מיליוני דולרים על ידי קטאר לרצועת עזה. לדברי נתניהו, ''ברגע זה - זה הצעד הנכון". ראש הממשלה טס לפריז כדי להשתתף באירועים הרשמיים של ממשלת צרפת לציון מאה שנים לסיום מלחמת העולם הראשונה.

עוד התייחס ראש הממשלה לביקורת שר הביטחון אביגדור ליברמן על העברת הכסף הקטארי, נתניהו אמר כי "הדברים האלה נעשו כדי למנוע משבר הומניטרי. על דעת כל גורמי הביטחון וגם גורמי הקבינט, בדיונים רציניים שערכנו". לדברי נתניהו, "מדובר בשאלה של אלטרנטיבות. יש לנו עוד נושאים לטפל בהם בחזיתות אחרות. אנחנו פועלים בצורה מושכלת ואחראית". עוד הוסיף ראש הממשלה כי "לכל צעד יש מחיר. כשאתה נוקט צעדים של מנהיגות יש מחיר. אם אתה לא יכול לשאת במחיר - אתה לא יכול להנהיג ואני יודע לשאת את המחיר".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו על תיק הצוללות: "לא ידעתי, אין אפילו טענה לגביי"
"רוצים לחיות חיים נורמליים": תושבי עוטף עזה יפגינו בכרם שלום
חזבאללה מתעקש להגדיל את כוחו בממשלה ומוביל את לבנון למשבר חדש

ראש הממשלה בנימין נתניהו בדרכו לפריז לציון 100 שנים לסיום מלחמת העולם הראשונה. לשכת העיתונות הממשלתית
"עושה הכל כדי להשיב את השקט לדרום". נתניהו טרם יציאתו לפריז, הלילה/לשכת העיתונות הממשלתית

העברת הכסף ממשיכה לעורר עימותים בקואליציה בין שר הביטחון לבין שר החינוך נפתלי בנט, שכינה את העברת הכסף לרצועת עזה "פרוטקשן". ליברמן הגיב לכך בטוויטר: "או שבנט סובל מאובדן זיכרון, או שהוא פשוט משקר. בניגוד אליי, שהתנגדתי נחרצות להסדרה מול חמאס ובמיוחד להעברת הכסף, בנט תמך מלכתחילה גם בכסף, גם בדלק הקטארי ואף הציע להכניס 5,000 פועלים מעזה לישראל. בנט התנגד לכל פעולה צבאית נגד חמאס והאחריות על הפרוטקשן היא עליו ועל מפלגתו". ליברמן הוסיף כי הוא היה היחיד מחברי הקבינט, לטענתו, שהתנגד להעברת הכסף בישיבת הקבינט לפני שבועיים.

סוגיית העברת הכספים מקטאר נידונה לאחר שהרשויות בעזה החלו שלשום לחלק את כספי הסיוע של הנסיכות העשירה, המשמשים לתשלום משכורות לפקידי חמאס וגם לאספקת החשמל לרצועה, על מנת להקל על המשבר ההומניטרי וברקע המאמצים להגיע להסדרה בין ישראל וחמאס. עד כה, באופן רשמי, ישראל טוענת כי הכסף הקטארי לא מיועד לידי חמאס, אלא רק לעובדי ציבור. עם זאת, באופוזיציה גינו את המהלך שמגיע ברקע המגעים הנרחבים יותר בחסות מצרים והאו''ם להסדר רגיעה ממושך.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
פלסטינים בתור לחלוקת כספים של קטאר ברצועת עזה 9 בנובמבר 2018. רויטרס
תור לקבלת כסף שהגיע לרצועה בחסות קטאר, בשבוע שעבר/רויטרס

ראוי לציון, כי בעבר הממשלה הגבילה סיוע כספי מהנסיכות העשירה במפרץ, המקורבת לחמאס, לטובת מיזמי בניה או להזרמת דלק, מחשש שהכסף ישמש לפעילות טרור. ואולם, מאז שהרשות הפלסטינית הפסיקה להעביר את הכספים כדי להפעיל לחץ על חמאס, גורמים בישראל טוענים כי אין זה משנה מאין מגיע הכסף שנועד לצמצם את התסכול של תושבי הרצועה העניים.

(עדכון ראשון: 7:49)

תושבי עוטף עזה מפגינים במעבר כרם שלום. שי מכלוף, מערכת וואלה! NEWS
אזרחים חוסמים העברת סחורה לרצועת עזה בכרם שלום, היום/מערכת וואלה! NEWS, שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully