וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שפרש מצה"ל: תת-אלוף מדרכי כהנא ימונה לתפקיד בכיר במל"ל

11.10.2018 / 19:45

פרסום ראשון: מפקד סיירת גולני ואגוז לשעבר, שפרש בשנה שעברה לאחר שהורשע בדין משמעתי על אחזקת ציוד צבאי, ישמש כראש אגף מדיניות ביטחונית במועצה לביטחון לאומי. כחלק מסדרת מינויים שראש המל"ל השלים לאחרונה, גם תא"ל במיל' יגאל סלוביק יתמנה לראש אגף לוט"ר ועורף

תת אלוף מרכדי כהנא. דובר צה"ל
נחשב לאחד הקצינים המבטיחים בציונות הדתית. מרדכי כהנא/דובר צה"ל

תת-אלוף מרדכי כהנא, מפקד סיירת גולני, גדוד 12 ויחידת אגוז לשעבר, ימונה לתפקיד ראש אגף במועצה לביטחון לאומי (המל"ל) שבמשרד ראש הממשלה - כך נודע לוואלה! NEWS. כהנא, שנחשב לקצין מוערך ושימש בשורה של תפקידים בגולני, השתחרר מצה"ל בשנה שעברה לאחר כ-28 שנים בקבע בעקבות חקירת מצ"ח שנפתחה נגדו בגין החזקת אמצעי לחימה וציוד צבאי שלא כדין. מיד אחרי פתיחת החקירה פרש מתפקידו, ובסופו של דבר הורשע בעבירה משמעתית וננזף בלבד.

כהנא ישמש כראש אגף מדיניות ביטחונית ויהיה כפוף לראש המל"ל, מאיר בן שבת, שהשלים לאחרונה שורה של מינויים בכירים במועצה. בנוסף לכהנא, גם תא"ל במיל' יגאל סלוביק, קצין שריון ראשי לשעבר שהשתחרר מצה"ל ב-2014, צפוי להתמנות לתפקיד ראש אגף לוחמה בטרור ועורף במל"ל. בלשכת ראש הממשלה אישרו את הפרטים.

כהנא, בן 48, הוא אחיינו של הרב מאיר כהנא, מנהיג תנועת כך שנרצח ב-1989 על ידי מחבל בניו יורק, ובמשך שנים הוא נחשב לאחד הקצינים המבטיחים בציונות הדתית. הוא טיפס במעלה הדרגות בגולני ופיקד על קרבות קשים ובולטים במלחמת לבנון השנייה, מבצע "חומת מגן" ומבצע "צוק איתן". בתפקידו האחרון כיהן כקצין איסוף קרבי ראשי, עד לחקירה שנפתחה נגדו באוקטובר 2017.

עוד בוואלה! NEWS:
בגלל תאונת אימונים בארה"ב: חיל האוויר מקרקע את מטוסי ה-F-35
אחרי שנמצאו מהימנות: יחודשו הדוחות ממצלמות המהירות שפסלו
החשוד ברצח אשתו בנתניה הודה בחקירה: דקרתי אותה במהלך ויכוח

מאיר בן שבת, ראש המרחב הדרומי בשב"כ, נבחר ע"י נתניהו לתפקיד ראש המל"ל. ניב אהרונסון
מוביל תהליך לחיזוק המל"ל. מאיר בן שבת/ניב אהרונסון

לפי החשד, כהנא החזיק, במשך זמן רב, מכולה בבסיס צבאי בניגוד לנהלים, עם ציוד אזרחי וצבאי כמו רובה וכדורים, אמצעים לראיית לילה, ומכשירי חשמל כמו טלוויזיה ומכונת כביסה. זמן קצר לאחר שהושעה מתפקידו, הוא ביקש מהרמטכ"ל לסיים את תפקידו ולהשתחרר מצה"ל. לאור זאת, הוחלט בסופו של דבר שלא להגיש נגדו כתב אישום, אלא להסתפק בדין משמעתי, ובמרץ האחרון הוא הורשע וקיבל נזיפה חמורה על הפרה של הוראות הצבא ונטילת ציוד שלא כדין.

מינויי התא"לים לשעבר הם חלק מתהליך שאותו מוביל בשנה האחרונה מאיר בן שבת לחיזוק המועצה לביטחון לאומי, שכולל שינוי מבני וקליטת עובדים חדשים, במטרה לאפשר לו למלא את ייעודו כגוף המייעץ המרכזי בנושאי אסטרטגיה וביטחון לראש הממשלה. במסגרת השינויים, נוצרו ואוישו שורה של תפקידים חדשים, ואיתן בן דוד, ששימש בעבר כראש אגף לוט"ר (לוחמה בטרור) במל"ל, מונה להיות המשנה של בן שבת. בשבועות האחרונים ראובן עזר, ששימש ציר מדיני בוושינגטון, החל לכהן כראש אגף מדיניות חוץ ויועץ מדיני, ואיש שב"כ המכונה מעוז מונה לראש אגף למזרח התיכון ואפריקה. לדברי גורמים במשרד ראש הממשלה, במל"ל עובדים כמאה עובדים, כולל נציגים של גופי הביטחון השונים.

כהנא, אב לשבעה, שגדל ברובע היהודי וכיום מתגורר במעלות, מצטרף לקבוצת חובשי הכיפה בסביבתו הביטחונית הקרובה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יחד עם ראש המל"ל בן שבת, ששימש בעבר בכיר בשב"כ, ותא"ל אבי בלוט, שמונה באוגוסט למזכיר צבאי במקומו של אליעזר טולדנו. נתניהו רצה מאוד למנות לתפקיד את תא"ל עופר וינטר, המזוהה עם המגזר הדתי-לאומי ומקורב ליו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, אך הרמטכ"ל התנגד למינוי. בסופו של דבר וינטר מונה היום (חמישי) להיות מזכירו הצבאי של שר הביטחון אביגדור ליברמן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
תת אלוף יגאל סלוביק, קצין שריון ראשי היוצא וראש חטיבת כוח אדם באכ"א הנכנס, יולי 2012. דובר צה"ל
ימונה לראש אגף לוחמה בטרור ועורף. יגאל סלוביק ב-2012/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully