וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק: רשימת המטיף השיעי שמתנגד לאיראן ניצחה בבחירות

19.5.2018 / 5:44

מוקדתא א-סדר זכה ב-54 מושבים בפרלמנט, ויהיה לו כוח רב במשא ומתן על הרכבת הקואליציה שיימשך בחודשים הקרובים. עם זאת, הוא לא יוכל לכהן כראש הממשלה בעצמו. הוא ניצח על כנפי הבטחות חברתיות על רקע מאמצי השיקום מהקרבות עם דאעש

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

הרשימה של המטיף השיעי מוקדתא א-סדר ניצחה בבחירות לפרלמנט בעיראק - כך הודיעה הלילה (שבת) ועדת הבחירות במדינה. הרשימה בראשותו זכתה ב-54 מושבים בפרלמנט, כשהבאים אחריו הם הגוש בראשותו של האדי אל-עאמירי, מפקד מיליציה שיעית הנתמכת בידי איראן, עם 47 מושבים, ואילו הקואליציה של ראש הממשלה הנוכחי חיידר אל-עבאדי הגיעה רק למקום השלישי עם 42 מושבים.

אחרי פרסום התוצאות הרשמיות הכריז א-סדר בחשבון הטוויטר שלו: "הרפורמה מנצחת, השחיתות פוחתת". ההישג המרשים יעניק לו כוח רב במשא ומתן על הרכבת הקואליציה, משימה שלרשותה עומדים 90 יום מרגע פרסום התוצאות הרשמיות. עם זאת, הוא עצמו לא יוכל לכהן כראש הממשלה, מאחר שהוא אינו חלק מהרשימה שבראשה הוא עומד.

עוד בוואלה! NEWS:
בוחש בעיראק: "סולימאני הגיע לקדם הקמת ממשלה פרו-איראנית"
המטיף השיעי שלחם בכוחות האמריקניים בדרך לנצח בבחירות בעיראק
ראשי הממשלה מול המפקד שנלחם בדאעש: עיראק הולכת לבחירות

המטיף השיעי מוקדתא א-סדר שניצח בבחירות בעיראק ב-17 במאי 2018. רויטרס
מתנגד לאיראן, הבטיח לעזור לעניים. א-סדר/רויטרס

אלו הבחירות הראשונות במדינה מאז שאל-עבאדי הכריז ניצחון על דאעש בדצמבר האחרון, בתום שלוש שנים וחצי של מלחמה הרסנית בארגון שבשיאו כבש כשליש משטחה של המדינה. הוא זכה לשבחים על כך שהצליח להדוף את דאעש ולאושש את כוחות הביטחון, אך מאמצי השיקום צולעים ורבים מאוכזבים מהשחיתות הממשלתית.

אחוז ההצבעה בבחירות היה רק 44.5%, נמוך בהרבה בהשוואה למערכות הבחירות הקודמות במדינה. זאת, ככל הנראה, בין היתר בשל החשש הביטחוני לאור הקריאות של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) לתומכיו לפגוע במרכזי הצבעה ברחבי המדינה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
תומכי המטיף השיעי מוקדתא א-סדר חוגגים בבגדאד, בירת עיראק, אחרי תוצאות הבחירות, 14 במאי 2018. רויטרס
חוגגים בבגדאד אחרי פרסום התוצאות החלקיות שזכו את ניצחונו של א-סדר, השבוע/רויטרס
ראש ממשלת עיראק חיידר אל-עבאדי בסיור במוסול, מרץ 2018. רויטרס
הרשימה בראשותו זכתה רק ב-42 מושבים בפרלמנט. עבאדי/רויטרס

א-סדר, שהוביל מיליציה שלחמה בכוחות האמריקניים לאחר הפלישה ב-2003, מתנגד לכל השפעה זרה על עיראק - הן מצד ארצות הברית והן מצד איראן. לפני הבחירות טהראן הבהירה כי היא לא תאפשר את שלטונו. בשנה שעברה הוא נועד עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, המוביל מדיניות תקיפה נגד איראן, בריאד.

א-סדר הבטיח במהלך קמפיין הבחירות שלו לעזור לעניים ולבנות בתי ספר ובתי חולים, זאת על רקע הקושי של המדינה להתאושש מהקרבות עם ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ומהירידה במחירי הנפט. הוא גייס צעירים משכונות העוני של בגדאד, ועל אף שהוא שיעי, הוא מדגיש את לאומיותו העיראקית ומנסה לאזן את מדיניותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully