וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחסות יפנית ולקראת ביקורו של אבה: מפגש ישראלי-פלסטיני-ירדני

30.4.2018 / 13:27

שר הכלכלה אלי כהן, השר לשיתוף פעולה אזורי הירדני עמאד פאח'ורי ושר החוץ הפלסטיני ריאד אל מאליכי נועדו תחת חסותו של שר החוץ היפני טארו קונו, ודנו בקידום פרויקטים כלכליים ותעשייתיים משותפים. הפגישה נערכה כהקדמה לביקורו של ראש ממשלת יפן שינזו אבה מחר בישראל

שר החוץ היפני, שר הכלכלה הישראלי, שר החוץ הפלסטיני, שר לשיתוף פעולה אזורי הירדני. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
מפגש פסגה נדיר בירדן, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

מפגש ישראלי-פלסטיני-ירדני נדיר ורם דרג התקיים אתמול (ראשון) בירדן. שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן, השר לשיתוף פעולה אזורי הירדני עמאד פאח'ורי ושר החוץ הפלסטיני ריאד אל מאליכי נועדו תחת חסותו של שר החוץ היפני טארו קונו, ודנו בקידום פרויקטים כלכליים ותעשייתיים משותפים. הפגישה נערכה כהקדמה לביקורו של ראש ממשלת יפן שינזו אבה, שצפוי להגיע לישראל מחר, ועל רקע רצונה של יפן לקחת חלק בניסיונות התיווך בין ישראל והפלסטינים. כמו כן, מדובר בפגישה ירדנית-ישראלית ראשונה בדרג שרים מאז סיום המשבר שפרץ ביולי האחרון סביב הירי בשגרירות והחזרת השגריר הישראלי לעמאן לפני כשבועיים.

ראש ממשלת יפן שינזו אבה צפוי להגיע מחר לישראל, מלווה במשלחת אנשי עסקים בכירים ולהיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. ביקורו של אבה מוקדש לציון עשור לפרויקט "מסדרון השלום", מיזם כלכלי ישראלי-פלסטיני-ירדני-יפני בבקעת הירדן שהושק בטוקיו ב-2007.

עוד בוואלה! NEWS:
מסר חודר בונקר לטהראן: כשהמלחמה בין איראן וישראל הופכת לגלויה
בכירים בקואליציה מעריכים עם פתיחת מושב הקיץ: איום הבחירות התרחק
בונקרים לקראת "יום הדין": כך מנסה איראן לשרוד בסוריה

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן ושר החוץ היפני קונו. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
שר החוץ היפני לצד שר הכלכלה אלי כהן, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

יפן היא אחת התורמות הגדולות לרשות הפלסטינית, ובעשור האחרון היא הגבירה את מעורבותה הכלכלית גם בישראל והביעה את רצונה לקדם יציבות אזורית והסכם שלום, על בסיס אינטרסים כלכליים. תחת אבה, ההשקעות הכלכליות של יפן בישראל נמצאות בצמיחה מתמדת, ויפן מעוניינת כבר זמן מה לשמש בתפקיד פעיל יותר בסכסוך הישראלי פלסטיני. כפי שנחשף בוואלה! NEWS, בדצמבר האחרון טוקיו אף הציעה לכנס ועידה מרובעת בהשתתפות ראש הממשלה, יו"ר הרשות הפלסטינית, ויועצו המיוחד של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר.

הפרויקט המרכזי של מסדרון השלום הוא פארק אגרו-תעשייתי ביריחו, שמייצר ומייצא תוצרת פלסטינית של מפעלים באזור ואמור, לפי התכניות, להפוך למרכז לוגיסטי אזורי לכל הייצוא הפלסטיני לעולם הערבי, ומדינות המפרץ בפרט. כיום ישנם תשעה מפעלים בפארק, והוא צפוי להתרחב ולכלול 32 מפעלים. בפגישה בירדן אתמול, בה הוביל שר הכלכלה כהן משלחת שכללה גם נציגים ממשרד החוץ, המשרד לשיתוף פעולה אזורי ומתאם פעולות הממשלה בשטחים, סוכם על קידום ושדרוג נוסף של הפארק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ראש ממשלת יפן, שינזו איבה, במהלך ביקורו בקובנה, ליטא  14 בינואר 2018. רויטרס
ראש ממשלת יפן שינזו אבה/רויטרס

כהן אמר כי "קידום אזור התעשייה הינו אינטרס של כל הצדדים לחיזוק הקשר, ולא רק בממד הכלכלי. המדיניות שלנו היא לתת הקלות היכן שניתן ולעשות את מירב המאמצים להעניק חיים תקינים לאלה שאינם מעורבים בטרור, אבל לא על חשבון ביטחון מדינת ישראל. קידום פרויקטים מסוג זה יחזקו את החוסן של הקהילות באזור ויהוו כלי מרכזי לשיפור איכות החיים כפרט וככלל המרחב כולו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully