וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות פסיקת בית המשפט: טרנסג'נדרים יוכלו לשרת בצבא ארה"ב מיום שני

30.12.2017 / 3:16

הפטנגון הודיע כי יאפשר לטרנסג'נדרים להתגייס החל מהיום הראשון של 2018, לאחר שבית המשפט ביטל את הצו של הנשיא טראמפ שניסה למנוע מהם לעשות זאת. שני בתי משפט לערעורים דחו את נסיונותיו של טראמפ להשהות את ההחלטה

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

(בווידאו: דיווח במהדורת וואלה! NEWS על הצו שהוציא הנשיא טראמפ בחודש יולי)

טרנסג'נדרים יוכלו להתגייס לצבא ארצות הברית החל מיום שני – כך הודיע הלילה (שבת) הפנטגון. זאת, בעקבות פסיקת בית משפט פדרלי במדינה שהורה על ביטול הצו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שהורה שלא לגייס אותם. שני בתי משפט לערעורים דחו השבוע את ניסיונותיו של ממשל טראמפ להקפיא את ההחלטה לאפשר גיוס טרנסג'נדרים החל מהיום הראשון של שנת 2018.

בחודש יולי האחרון אמר טראמפ כי לא יאפשר לטרנסג'נדרים לשרת בצבא "בשום צורה שהיא". בסדרת ציוצים בחשבון הטוויטר שלו כתב כי אחרי שהתייעץ עם "בכירים בצבא ויועצים צבאיים", החליט כי הממשל האמריקני לא יקבל או יאפשר לטרנסג'נדרים לשרת בצבא. "הצבא שלנו צריך להתמקד בניצחון ולא יכול לשאת את הנטל הכלכלי הרפואי שייגרם לו", כתב.

הצו של טראמפ, שמטרתו הייתה למנוע את גיוסם של טרנסג'נדרים, הגיע בעקבות ביטול האיסור על גיוסם על ידי שר ההגנה הקודם, אשטון קרטר, בחודש אוקטובר 2016. מאז, הם החלו לקבל טיפול רפואי במסגרת הצבא ויכלו לשנות את הנתונים לגבי זהותם המינית במערכות המידע של הפנטגון.

עוד בוואלה! NEWS:
שנה טובה וקפואה: גל קור מאיים על החגיגות בטיימס סקוור
טראמפ על חקירת המעורבות הרוסית: "מקווה שמולר יתייחס בהגינות"
הלוויין חשף - וטראמפ זעם: סין עוקפת סנקציות על צפון קוריאה

דונלד טראמפ מחזיק את דגל הגאווה בעצרת בחירות בקולורדו, אוקטובר 2016. GettyImages
ניסה להוציא את הטרנסג'נדרים מהצבא - וכשל. טראמפ/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully