וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית חולים ציבורי חדש נפתח לראשונה מאז 1980

בית החולים של "אסותא" באשדוד ייכנס בחודשים הקרובים בהדרגה לפעילות מלאה, וישרת את תושבי השפלה ודרום הארץ. מנהל בית החולים: "חרטנו על דגלנו לא להשכיב חולים במסדרון". ראש העירייה: "זאת היסטוריה"

עריכה: שניר דבוש

15 שנה לאחר שנחקק בכנסת חוק מיוחד להקמת בית חולים ציבורי חדש באשדוד, אתמול (ראשון) נפתח בית החולים "אסותא" אשדוד, והוא צפוי להיכנס למתכונת פעילות מלאה בארבעת החודשים הקרובים בהדרגה, כשבשלב הראשון יפעלו בו מרפאות חוץ בלבד. לאחר מכן, ייפתחו מחלקות בית החולים ולבסוף, חדר המיון. מדובר בבית החולים הראשון שנפתח בארץ מאז 1980, אז הוקם המרכז הרפואי וולפסון בחולון.

אסותא היא רשת בתי חולים פרטיים, הנמצאת בבעלות מכבי שירותי בריאות, אולם בשנת 2011, זכתה במכרז ממשלתי להפעלת בית החולים באשדוד. תהיה זו מרפאת הרשת הראשונה בארץ שתהייה ציבורית לחלוטין. מודל הפעילות של בית החולים מזכיר מודל פעילות בתי חולים פרטיים הנפוצים בחו"ל: מטופלים יטופלו במרפאות בקהילה וימשיכו לקבל טיפול מאותם הרופאים גם בבית החולים, או לחילופין יתעדכנו מרופאי בית החולים, מאחר ומערכת הנתונים תהיה משותפת, וכך ישמרו על רצף טיפולי ויחסכו עבודת בירוקרטית.

עוד בוואלה! NEWS:
ההתפטרות נכנסה לתוקף: הורי ילדי הדסה הקימו בי"ח שדה עם הרופאים
דוח: אין הצדקה לקשירת מאושפזים בבתי חולים פסיכיאטריים
טרגדיה בבית החולים: אובחנה בסרטן בהיריון ומתה במהלך הלידה

רן סער, מנכ"ל מכבי, קרן שכטר אזולאי ראש מחוז דרום מכבי שירותי בריאות ופרופ שוקי שמר יו"ר אסותא. אבי רוקח- יח"צ בית החולים,
מנכ"ל "מכבי" רן סער, ראש מחוז דרום ב"מכבי" קרן שכטר ויו"ר אסותא פרופ' שוקי שמר/אבי רוקח- יח"צ בית החולים

התקשורת הישירה בין אסותא למכבי, והפרסומים על פתיחת בית החולים הציבורי, הובילה לנהירה של תושבי העיר, המונה כ-350 אלף תושבים, להצטרף לקופת החולים מכבי. על פי ההבטחות האחרונות עולה כי לא רק מבוטחי מכבי ייהנו מבית החולים החדש והמתקדם בעירם, ושר הבריאות יעקב ליצמן הבהיר בביקורו במקום לפני כחודשיים כי בית החולים ייתן שירות למבוטחי ארבע קופות החולים ללא יוצא מן הכלל.

כמו כן, במסגרת המכרז בו זכתה אסותא, ניתנה לה הרשות להפעיל שר"פ (רפואה פרטית בתשלום) בהיקף של 25% מפעילותה, אולם זו ויתרה על השר"פ בבית החולים, לאחר שהמדינה התחייבה להעביר לקופת בית החולים החדש כ-370 מיליון שקלים בפריסה לחמש שנים. תקציב זה מיועד לגיוס מומחים ולרכישת טכנולוגיות חדשות. בית החולים יעסיק כ-1,200 אנשי צוות רפואי, ויכלול בשלב הראשון 300 מיטות, שיתרחבו עד לכאלף מיטות, וכל מבניו יתפרשו על פני 70 דונם בעיר.

מנהל בית החולים פרופ' חיים ביטרמן אמר כי פתיחת בית החולים באשדוד תוריד עומסים ותשדרג את שירותי הבריאות בדרום. "יש התרגשות גדולה, חיכינו לרגע הזה", סיפר, "המטופלים הראשונים נכנסים לבית החולים ויוצאים לדרך, הכוונה בעיקר לספק שירותי בריאות לעיר אשדוד ולסביבה הקרובה". לדבריו, "בית החולים חרט על דגלו לא להשכיב חולים במסדרון, הוא נבנה טוב על פי הסטנדרטים הגבוהים ביותר".

ראש עריית אשדוד יחיאל לסרי נאבק זה עשור למען פתיחת בית החולים, ולדבריו לא רק המטופלים ירוויחו מהקמתו, אלא כל העיר אשדוד. הוא אמר כי "מדובר בהיסטוריה בעיר. עיר בלי בית חולים שונה מאוד מעיר עם בית חולים". לדבריו, "תחשבו על חולת סרטן שבמקום לנסוע לבאר שבע תעשה זאת פה, תחשבו על האדם שחוטף התקף לב ויכול להיות שהקרבה לבית החולים תציל את חייו, זה משנה את אשדוד כלכלית ובריאותית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"עיר בלי בית חולים שונה מאוד מעיר עם בית חולים". בית החולים החדש/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חיכינו לרגע הזה". פתיחת בית החולים, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

דניאל ברנע, תושב העיר שסובל מבעיות גב וטיפולו הוקדם בזכות הקמת בית החולים, סיפר: "חיכינו לזה עשרות שנים. עיר גדולה כמו אשדוד חייבת בית החולים". הוא הבהיר כי "בית החולים הזה יציל חיים. חולים לא צריכים לצאת מהעיר - והזמן הזה שווה חיים".

גם בהנהלת מכבי בירכו על פתיחת המוסד הרפואי, וטענו כי הוא יביא לצמצום הפערים בשירותי הבריאות בין הדרום למרכז. קרן שכטר אזולאי, ראש מחוז דרום במכבי, אמרה כי "בכל הדרום יש שלושה בתי חולים, לעומת צפון הארץ שיש בו 14 בתי חולים. מדובר בבשורה ענקית לתושבי הדרום".

"הרגשה של שליחות וכבוד עצום"

ד"ר שרון אבנת תמיר, מנהלת מחלקת אא"ג באסותא אשדוד, שגויסה מהמחלקה המקבילה בוולפסון, סיפרה כי "רוב המטופלים שלי ששומעים שאני עוברת, עוברים איתי. אומרים לי 'הצלת אותנו פעם אחת, אז נמשיך איתך'". לדבריה, "הם מוכנים לנסוע חצי שעה בשביל רופאה שהם סומכים עליה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"רפואה פרטית במתווה ציבורי". פתיחת בית החולים, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

"עבורי, להקים מחלקה זו הרגשה של שליחות וכבוד עצום", הוסיפה ד"ר אבנת תמיר, "אני בהתרגשות עצומה ואני מאוד מודה לאנשים רבים שעזרו לי לקבל את התפקיד". לדבריה, "אין ספק שהעבודה מול מטופלי מכבי זה התהליך הפשוט ביותר, כי זה מצריך הפנייה בלבד, ואני צופה לראות יותר מטופלים ממכבי, אבל גם מאוחדת חתמה על הסכמים מול בית החולים, ומבוטחים שלה יגיעו אלינו לאחר הוצאת התחייבות".

ד"ר אבנת תמיר הסבירה על "השינוי התפיסתי העצום" שבבית החולים החדש. "זו למעשה רפואה פרטית במתווה ציבורי", אמרה. "הרופאים יראו במרפאה את המטופל לאורך שנים וייווצר קשר אישי. עד היום המטופל עבר שרשרת של רופאים שטיפלו בו, וזה המון ידיים", הבהירה. היא התייחסה לבסוף גם לכך שמחלקתה "תהיה מחלקה אקדמית לכל דבר, מאחר ובית החולים כולו מסונף לאוניברסיטת בן גוריון - ועכשיו חובת ההוכחה עלינו, לנפק מחקרים משמעותיים ופורצי דרך, להיות מעודכנים כל העת בחידושים, וליצור כנסים ארציים". היא סיכמה בחיוך: "המון עבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully