וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לפיגוע: 12 הרוגים וכ-50 פצועים בדריסה בשוק חג מולד בברלין

משאית דהרה לעבר המון במתחם שבבירת גרמניה, ונמלטה מהזירה. הנהג החשוד נעצר ונוסע שהיה לצדו נמצא מת. הרשויות מעריכות כי מדובר במתקפת טרור וכי הנהג דהר במכוון. לפי דיווחים, הדורס הוא מבקש מקלט מפקיסטן או מאפגניסטן שנכנס למדינה בפברואר

עריכה: יוסי אלטר

לפחות 12 בני אדם נהרגו אמש ולפחות 48 נוספים נפצעו לאחר שמשאית דהרה אל תוך המון בשוק חג מולד בברלין. לפי הרשויות, ככל הנראה מדובר במתקפת טרור והמשטרה מסרה הבוקר (שלישי) כי היה זה אירוע מכוון. שום ארגון לא קיבל אחריות, אך בסוכנות הידיעות הגרמנית דווח מפי גורמים ביטחוניים כי הנהג הדורס, שנמלט מהזירה ונתפס כעבור כשעה, היה מבקש מקלט מפקיסטן או מאפגניסטן. לא ידוע על נפגעים ישראלים באירוע.

דובר המשטרה מסר לכלי התקשורת המקומיים כי נעצר חשוד במעשה, שפרטי זהותו טרם נמסרו. כמו כן, הנוסע שהיה לצדו של הנהג הדורס, שאזרחותו פולנית, נהרג בדריסה. המשטרה אישרה כי המשאית הייתה עם לוחית רישוי פולנית, והייתה רשומה בעיר גדנסק. בעל חברת המשאיות מסר לתחנת הרדיו TVN24 כי בן דודו נהג במשאית מאיטליה לברלין, ותכנן להעביר את הלילה בעיר.

עם זאת, הוא איבד עמו קשר מאז שעות אחר הצהריים. טרם התברר מה עלה בגורלו של הנהג הרשום, ואם הוא זה שנהג במשאית בעת הדריסה. גורם משטרתי מסר לרשת "דויטשה וולה" כי המשאית עמדה במשך כשעתיים בברלין, החל מכשעה לאחר שאבד הקשר עם הנהג הפולני.

עוד בוואלה! NEWS:
החפרפרת של דאעש בשב"כ הגרמני חושפת את הקושי בסיכול פיגועים
מבצע נרחב בגרמניה: פשיטות בחמש מדינות בחיפוש אחרי אנשי דאעש
"אנחנו המומים": בתי ספר בגרמניה בעוצר עקב איומים בירי

משאית נסעה לתוך שוק הומה אדם בברלין, 19 בדצמבר 2016. רויטרס
זירת הדריסה, אמש/רויטרס

אמה רשטון, עדת ראייה, סיפרה בהודעה שפרסמה בטוויטר: "משאית התנגשה עכשיו בשוק חג המולד בברלין. אין שום כביש באזור. אנשים נדרסו. אני בטוחה". היא הוסיפה בשיחה עם רשת CNN: "הנהג לא האט בכלל. אין סיכוי שזאת הייתה תאונה".

יוליאן רייכלט, העורך הראשי של העיתון הגרמני "בילד" הסביר בשיחה עם CNN כי "קשה מאוד להגיע למקום הזה בטעות". לדבריו, "יש כוחות גדולים בזירה, חוששים ממתקפה בסגנון ניס. זה מאוד לא סביר שמדובר בתאונה". לדבריו, מדובר ב"אחד משני השווקים העמוסים ביותר בעיר לקראת חג המולד".

דובר ממשלת גרמניה סטפן זייברט מסר בהודעה שפרסם כי מדובר ב"חדשות נוראות מברייטשיידפלאץ", הכיכר שבה אירעה הדריסה. לדבריו, "הקנצלרית אנגלה מרקל בקשר עם שר הפנים תומס דה מזייר ועם ראש עיריית ברלין מיכאל מולר. אנו מתאבלים על ההרוגים ומאחלים לפצועים החלמה מהירה". לפי שר הפנים, "עוד מוקדם להשתמש במונח טרור, אבל סימנים רבים מצביעים על כך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
פצוע מובל לתוך אמבולנס לאחר שמשאית דרסה אנשים בתוך שוק הומה אדם בברלין, 19 בדצמבר 2016. רויטרס
פינוי פצועים בזירה, אתמול/רויטרס
זירת אירוע הדריסה בשוק חג המולד בברלין, גרמניה 20 דצמבר 2016. דוד קורן
זירת הפיגוע בברלין/דוד קורן

הבית הלבן גינה את הדריסה וכינה זאת "מתקפת טרור". "אנו שולחים את מחשבותינו ותפילותינו למשפחות ההרוגים", נמסר. כמו כן, נמסר מהבית הלבן כח ארצות הברית מוכנה לספק סיוע כדי להתגבר על האירוע ולחקור אותו. גם הנשיא הנבחר, דונלד טראמפ, יצא נגד האירע וטען כי מי שאחראי למעשים זהו "הטרור האסלאמי". זאת, חרף העובדה כי אף ארגון עוד לא קיבל אחריות.

"דאעש וטרוריסטים אסלאמים נוספים ממשיכים לטבוח בנוצרים בקהילותיהם כחלק מהג'יהאד העולמי שלהם", אמר. בציוץ שכתב בטוויטר התייחס לאירוע בברלין יחד עם האירועים בשוויץ ובטורקיה וכתב: "זה רק הולך ונהיה גרוע יותר. העולם המתורבת חייב לשנות חשיבה".

הרב יהודה טייכטל, רב הקהילה היהודית בברלין, הגיע למקום הפיגוע. לדבריו, "נכון לעכשיו עוד טרם ברור אם ישנם ישראלים או יהודים בין הנפגעים". הוא הוסיף: "אני נמצא בקשר רציף עם משטרת ברלין, בכדי להבין מי הנפגעים. במקביל אנו עושים מאמצים ליצור קשר עם כל אותם ישראלים או יהודים ששהו לפי הידיעות שמגיעות אלינו במקום באותו הזמן. בשעה הזאת ליבנו עם משפחות הנפגעים".

הקנצלרית של גרמניה אנגלה מרקל מגיבה לחדשות בדבר פיגוע הדריסה בשוק חג מולד בברלין, 19 בדצמבר 2016. רויטרס
מרקל מעודכת באירוע, אמש/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כחודש, מחלקת המדינה האמריקנית פרסמה אזהרת מסע, שבה צוין כי "קיים סיכון גבוה למתקפות טרור ברחבי אירופה במהלך עונת החגים", והאזרחים נקראו "לשמור על זהירות בשווקים". בהודעה עוד נמסר כי קיים "מידע אמין" על כוונות של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) או אל-קאעדה לבצע פיגועי טרור באירופה בעת הקרובה. בחודש שעבר נעצר ילד גרמני בן 12 ממוצא עיראקי, שתכנן מתקפת טרור על שוק חג המולד בעיר לודוויגסהאפן.

ראש ממשלת צרפת לשעבר והמתמודד בפריימריז של מפלגות השמאל לנשיאות, מנואל ואלס, מסר כי "המתקפה נגד שוק חג המולד בברלין היא מעשה נתעב", והוסיף: "סולידריות עם העם הגרמני". הנשיא פרנסואה הולנד אמר כי "הצרפתים שותפים בכאב של הגרמנים, נוכח הטרגדיה שהכתב באירופה".

בחודש יולי האחרון נדרסו למוות כ-85 בני אדם על ידי נהג משאית בעיירת הנופש הצרפתית ניס. הפיגוע בניס, שאירע ב-14 ביולי בחגיגות יום הבסטיליה, סחרר מחדש את צרפת, שמונה חודשים בלבד לאחר מתקפת הטרור בפריז שגבתה את חייהם של 130 בני אדם. דאעש קיבל אחריות על פיגוע בניס וטען כי הדורס, מוחמד אל-חווייג' בוהלל, הוא אחד מלוחמיו. עם זאת, הרשויות טוענות כי אין בידיהן עדויות לכך שלמחבל בן ה-31, שנורה למוות בידי המשטרה, היה קשר של ממש לארגון הקיצוני.

בהכנת הידיעה השתתפה דנה ירקצי

(עדכון ראשון: 21:33)

זירת אירוע הדריסה בשוק חג המולד בברלין, גרמניה 20 דצמבר 2016. דוד קורן
המשאית שפגעה במבקרים בשוק חג המולד/דוד קורן
פמוע  בכיסא גלגלים לאחר שמשאית דרסה אנשים בתוך שוק הומה אדם בברלין, 19 בדצמבר 2016. רויטרס
פינוי פצועים מזירת האירוע, אמש/רויטרס
משאית נסעה לתוך שוק הומה אדם בברלין, 19 בדצמבר 2016. רויטרס
זירת הדריסה, אמש/רויטרס
משאית נסעה לתוך שוק הומה אדם בברלין, 19 בדצמבר 2016. רויטרס
זירת הדריסה, אמש/רויטרס
משאית נסעה לתוך שוק הומה אדם בברלין, 19 בדצמבר 2016. רויטרס
זירת הדריסה, אמש/רויטרס
משאית דרסה אנשים בתוך שוק הומה אדם בברלין, 19 בדצמבר 2016. רויטרס
זירת הדריסה, אמש/רויטרס
משאית דרסה אנשים בתוך שוק הומה אדם בברלין, 19 בדצמבר 2016. רויטרס
זירת הדריסה, אמש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully