וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הביטחון לאובמה: הסכם הגרעין – כמו ההסכמים עם הנאצים

לאחר שנשיא ארה"ב אמר כי צה"ל הודה שההסכם עם איראן יעיל, נטען: "העובדות בשטח הפוכות". בצל המגעים לסיוע ביטחוני, בלשכת נתניהו הבהירו: "לישראל אין בעלת ברית חשובה מארה"ב"

רויטרס

משרד הביטחון פרסם היום (שישי) הודעה חריפה, בתגובה לדברי נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שטען הלילה כי "הצבא והמודיעין של ישראל מכירים בכך שלאיראן אין יכולת לייצר נשק גרעיני", לאחר יישום הסכם הגרעין בין טהראן לשש המעצמות. על פי ההודעה, "מערכת הביטחון הישראלית סבורה כי להסכמים יש ערך, אך ורק אם הם מבוססים על מציאות קיימת, ואין להם כל ערך אם העובדות בשטח הפוכות לגמרי מאלו שההסכם נשען עליהן".

"הסכמי מינכן לא מנעו את מלחמת העולם השנייה ואת השואה, בדיוק משום שהנחת הבסיס שלהם, שלפיה גרמניה הנאצית יכולה להיות פרטנר לאיזשהו הסכם, הייתה שגויה ומשום שמנהיגי העולם דאז התעלמו מן הדברים המפורשים של היטלר ושאר מנהיגי גרמניה הנאצית", עוד נכתב בהודעה הנחרצת ממשרדו של השר אביגדור ליברמן.

עוד בוואלה! NEWS:
סימנים סותרים: מי המועמד המועדף על ישראל בבחירות לנשיאות ארה"ב?
דוח של הסנאט: כספים של מחלקת המדינה מימנו קמפיין להדחת נתניהו
נתניהו תוקף את ארה"ב: גינוי הבנייה בירושלים לא מקובל עלינו

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בבית הלבן עם נשיא ארה"ב ברק אובמה. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"מנהיגי העולם התעלמו מהדברים המפורשים של היטלר". אובמה ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח
"חשוב כעת שגם אלה שהסכימו וגם אלו שהתנגדו ישתפו פעולה"

לטענת משרד הביטחון, "הדברים הללו נכונים גם לגבי איראן, שגם היא מודיעה בפירוש ובריש גלי כי מטרתה היא השמדת מדינת ישראל, ושדוח של מחלקת המדינה שפורסם השנה, קבע כי היא נמצאת במקום הראשון כספונסרית של הטרור העולמי". על פי ההודעה, "לכן, מערכת הביטחון, כמו כל עם ישראל וכמו רבים בעולם, מבינה כי הסכמים מסוג זה שנחתם בין המעצמות לבין איראן, אינם מועילים אלא רק מזיקים למאבק בלתי-מתפשר שיש לנקוט מול מדינת טרור כמו איראן".

מלשכת ראש הממשלה נמסר הערב כי "עמדת ישראל בסוגיית ההסכם עם איראן נותרה כשהייתה, אך ראש הממשלה נתניהו מאמין בתוקף שלישראל אין בעלת ברית חשובה יותר מארצות הברית". על פי ההודעה, "חשוב כעת שגם אלה שהסכימו וגם אלו שהתנגדו, ישתפו פעולה להשגת שלושה יעדים: לוודא שאיראן אינה מפרה את תנאי ההסכם; להתמודד עם התוקפנות האזורית של איראן, ולפרק את רשת הטרור העולמית של איראן. נתניהו מצפה כי יעדים אלה יהפכו למדיניות משותפת ולהמשך חיזוק הברית בין ישראל לבין ארצות הברית עם הנשיא אובמה ועם הממשל האמריקני הבא".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"בכל המובנים, ההסכם עובד כפי שאמרנו"

במסיבת עיתונאים בפנטגון, התייחס אובמה לביקורת שנמתחה על הסכם הגרעין ואמר כי יישומו נעשה בהתאם לתכנון. "בכל המובנים, ההסכם עובד כפי שאמרנו", טען, והזכיר גם את עמדתה של ישראל בעניין. "היו סיפורי אימה על כך שאיראן תרמה ולמעשה תקבל 150 מיליארד דולר למימון טרור – אך דבר מזה לא קרה. המדינה שהתנגדה בצורה הנחרצת ביותר להסכם מכירה בכך שהוא שינה את כללי המשחק, שלאיראן אין יכולת לייצר נשק גרעיני".

אובמה הוסיף: "מעניין אותי למה אותם אלה שחזו אסונות לא אומרים 'אתם יודעים מה? זה עבד'. זה יהיה הלם, זה יהיה מרשים אם כמה מאלה שאמרו שהשמים יפלו יודו בטעותם ויגידו שהם, שמחים שלאיראן אין יכולת לייצר נשק גרעיני". לדבריו, מבלי לציין גורמים ספציפיים, "זה כמובן לא יקרה".

שר הביטחון אביגדור ליברמן במסגרת שעת שאלות, כנסת. יולי 2016. נועם מושקוביץ
"אתם יודעים מה? זה עבד". ליברמן/נועם מושקוביץ

חילופי הדברים בין ירושלים לוושינגטון מגיעים לאחר שגורמים מדיניים מסרו אתמול כי שתי הממשלות הצליחו לסגור פערים רבים שנותרו בדרך להשגת הסכם הסיוע הביטחוני הגדול ביותר שנחתם אי פעם. זאת, בתום ביקורו בוושינגטון של ממלא מקום ראש המועצה לביטחון לאומי (מל"ל), תת-אלוף (במיל') יעקב נגל, שקיים סבב שיחות בדלתיים סגורות עם בכירים אמריקניים סביב ההסכם, ונפגש בין היתר עם היועצת האמריקנית לביטחון לאומי, סוזן רייס, ועם ראש הצוות לשיחות יעל למפרט.

במקביל, בכיר אמריקני אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "התקדמנו וסגרנו רבים מתוך הפערים שנותרו". לדבריו, "אנו מקווים כי בקרוב נוכל להגיע להסכם סופי". למרות הדברים, הגורם סרב לתת מסגרת זמן אפשרית להגעה להסכם.

גורם אמריקני אחר המעורה בפרטים אמר כי ישראל אותתה בתחילת הסבב הנוכחי כי היא עשויה לקבל את הדרישה האמריקנית, שלפיה כספי הסיוע יושקעו בכללותם ברכישת נשק מתוצרת ארצות הברית – דבר שלו ראש הממשלה בנימין נתניהו התנגד. מדובר במחלוקת העיקרית בין הצדדים, המגיעה בעקבות ההתעקשות של וושינגטון לבטל את הסעיף הקובע כי ישראל יכולה להשקיע 26.3% מכספי הסיוע בתעשייה הצבאית הישראלית ולא ברכישת כלי נשק אמריקניים. בירושלים טענו כי הסעיף נחוץ על מנת לשמר את היתרון הצבאי על פני מדינות האזור, וכי הסרתו תעלה באלפי משרות.

(עדכון ראשון: 17:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully