וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדנמרק חוששים שהפליטים יגרמו למגיפות: "נושאים מחלות מדבקות"

לראשונה זה 20 שנה אובחנו במדינה מקרים של מחלות מדבקות וקטלניות כמו דיפתריה ושחפת. ההערכה היא שמהגרים נושאים את הנגיפים, וכעת שוקלת קופנהגן להעבירם בדיקות בכניסתם כדי למנוע הפצת מחלות

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(מרקל על משבר הפליטים: "אירופה במצב פגיע")

פליטים שהגיעו בחודשים האחרונים לדנמרק ככל הנראה נשאו עמם את נגיף הדיפתריה וכעת בתי החולים במדינה מזהירים פני התפרצות מגיפה של ממש – כך דווח אתמול (רביעי) בעיתון הדני "מטרוקספרס". על פי החשד, הנגיף המסוכן והמדבק, שעלול לגרום למחלה התוקפת את דרכי הנשימה ויכולה לגורם למוות, הובא למדינה על ידי נשאים מלוב. בדנמרק לא נרשמו מקרים של דיפתריה, המועברת בין בני אדם בשיעול, עיטוש ובמגע, מאז 1998.

דובר מכון המחקר המרכזי של דנמרק, קורט פורסטד, העיד כי דיפתריה עלולה להיות מסוכנת מאוד למי שאינו מחוסן מפניה. כמו כן, לדבריו, "אין ספק שמחלות מדבקות שונות מגיעות עם הפליטים. היו דיונים בעבר על האפשרות שכל מבקשי המקלט הנכנסים לדנמרק יעברו בדיקת דימות". על פי הדיווח ב"מטרוקספרס", פליטים נוספים שהגיעו למדינה סבלו ממלריה ומשחפת, גם הן מחלות קטלניות שבמשך שנים רבות לא הופצו בסקנדינביה בפרט ובאירופה בכלל.

לקריאה נוספת:
החרמת רכוש ומניעת איחוד משפחות: התכנית של דנמרק להגבלת ההגירה
משבר הפליטים: שבדיה ודנמרק הטילו הגבלות על מעברי הגבול
אוטובוס עם פליטים סורים נשלח למשרדה של מרקל בברלין

מהגרים ממתינים במרכז קליטה בסרביה. רויטרס, רויטרס
"אין ספק שהביאו מחלות". פליטים במחנה קליטה עם כניסתם לאירופה/רויטרס, רויטרס

כעת, המליץ משרד הבריאות הדני לחסן תינוקות מפני דיפתריה. שרת הבריאות, סופי לונדה, אמרה ל"מטרוקספרס" כי גורמים רשמיים במשרדה אכן שוקלים לערוך שינויים במדיניות קליטת המהגרים בדנמרק, ואף לכלול שלב של בדיקת דימות ממוחשבת לזיהוי מחלות. כמו כן, ייתכן שבקופנהגן יחליטו למלא את המלצות סוכנות הפליטים של האו"ם, לפיה יש לאפשר למהגרים את תכנית החיסונים המלאה הנהוגה במדינה עם כניסתם אליה. על פי המלצת הסוכנות, "פליטים, מבקשי מקלט ומהגרים צריכים להתחסן ללא עיכוב מיותר על פי הנהוג במדינה אם הם מתכוונים להישאר בה יותר משבוע".

האווירה המתוחה באירופה בעקבות גל הפליטים הבלתי פוסק הגיעה גם לדנמרק, שקלטה עד כה 18 אלף בני אדם רק ב-2015. מוקדם יותר השבוע, דווח כי בעלי מועדוני לילה ומקומות בילוי בכמה ערים בדנמרק הנהיגו מדיניות הגבלת כניסה המשתמשת בשפה כאמצעי לאיתור מהגרים. על פי דיווחים בתקשורת המקומית, מקומות בילוי החלו לאפשר את כניסתם של מבלים המפגינים ידע סביר בדנית, באנגלית או בגרמנית בלבד. על פי הערכות, הנהלים החדשים הגיעו בעקבות התקיפה המינית ההמונית בקלן שבגרמניה, שיצרה הדים ברחבי אירופה כולה.

פליטים סורים בתחנת הרכבת בקופנהגן, דנמרק. אי-פי, AP
ייתכן שיצטרכו למסור רכוש לשם מימון שהותם בדנמרק. פליטים סורים בקופנהגן/AP, אי-פי

קופנהגן החלה להדק את נהליה על מנת לרסן את שטף המהגרים, והיום (חמישי) צפוי הפרלמנט להצביע על הצעה שעל פיה פליטים ימסרו פריטים יקרי ערך, כמו תכשיטים וכסף מזומן, על מנת לכסות את עלויות קליטתם במדינה. על פי ההצעה, חפצים ורכוש בשווי של יותר מ-1,450 דולר יימסרו לידי המדינה עם כניסתם של מבקשי המקלט לדנמרק ובקשתם להישאר בה.

מהגרים הולכים בכביש ראשי בדנמרק בדרכם לשבדיה. 9 בספטמבר 2015.. AP
פליטים צועדים בגבול דנמרק-שבדיה/AP
שוטרים דנים בהפגנה של ארגון הקורא לסגור את מעבר הגבול עם גרמניה בעיירה קרוסאה, דנמרק, 9 בינואר 2016. רויטרס
הפגנת שוטרים נגד מדיניות ההגירה בדנמרק, השבוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully