וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 15 שנה בכלא המצרי: עודה תראבין שהואשם בריגול שב לישראל

10.12.2015 / 11:05

הבדואי הישראלי, שהואשם על ידי קהיר בריגול לטובת ישראל, סיים לרצות את עונשו וחזר היום ארצה. במקביל, שחררה ישראל שני אסירים מצרים שסיימו לרצות את עונשם בארץ. נתניהו וסיסי קיימו בשבוע שעבר שיחה קצרה בוועידת האקלים בפריז. דיווח לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

הבדואי הישראלי עודה תראבין, שהיה כלוא במצרים במשך 15 שנה לאחר שהואשם בריגול לטובת ישראל, סיים לרצות את מאסרו וחזר הבוקר (חמישי) ארצה. במקביל, שחררה ישראל שני אסירים מצרים שסיימו לרצות את עונשם. באתר המצרי "אל-יום אל-סאביע" דווח כי "צפויים להשתחרר אסירים מצרים נוספים בתקופה הקרובה".

במאי 2012 פורסמו דיווחים ולפיהם מתקיימים מגעים בין ישראל למצרים על מנת לשחרר את תראבין, אולם המצרים הזימו אותם. סגן השר איוב קרא, שעמד בראש הלובי למען שחרורו, אמר אז כי השחרור "תלוי יותר בנו מאשר במצרים ותלוי באינטרסים וביזמות החדשות עמם". סגן השר קרא הוסיף כי שחרורו של תראבין "קרוב יותר מתמיד".

לקריאה נוספת:
תושבים בצפון חוששים: "חיזבאללה מאיץ בניית מוצבים לאורך הגבול"
"פגיעה כדי להרוג": מערכת הביטחון ביצעה ניסוי מוצלח במערכת "חץ 3"
דיווח: רוסיה תקפה מטרות של דאעש בשטח לבנון

עודה טראבין, ישראלי הכלוא בכלא המצרי כבר 12 שנה. בוקרא תקשורת, shutterstock,
"אסירים מצרים צפויים להשתחרר בתקופה הקרובה". תראבין/בוקרא תקשורת, shutterstock

ימים אחדים לפני כן פורסם בעיתון המצרי "אל-אהראם" כי עסקה תיחתם "בתוך שעות ספורות". לפי הדיווח מ-12 במאי 2012 בעיתון, "במסגרת עסקת חילופי האסירים, ישוחרר האזרח הישראלי עודה תראבין, בתמורה ליותר מ-63 אסירים מצרים הנמצאים בבתי הכלא בישראל". זאת בהתבסס על דבריהם של גורמי ביטחון מצרים בכירים שנותרו עלומים.

בשבוע שעבר שוחחו ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא מצרים עבד אל-פתח א-סיסי. השניים החליפו דברים בוועידת האקלים בפריז.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

בתמורה למהלך: בדואים שעסקו בהברחה שוחררו ממאסר

גורם מדיני במצרים אמר היום לאתר החדשות המצרי Dotmsr כי שני האזרחים המצרים ששיחררה ישראל בתמורה לשחרורו של תראבין הם בדואים מחצי האי סיני, שנעצרו בידי ישראל בעת שעסקו בפעולות הברחה והסתננות בגבול ישראל-מצרים.

לדבריו, המהלך נעשה כחלק מניסיון של הממשל המצרי לבנות מחדש אמון עם השבטים בסיני, לאחר ההידרדרות שחלה ביחסים ביניהם. עוד נכתב כי תראבין ריצה 15 שנים מתוך ה-20 שנגזרו עליו, וכי הממשלה המצרית "לא ראתה תועלת" בהמשך מאסרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully