וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משורר ערבי מהגליל מבקר בלבנון: "קשה יותר מלהגיע למאדים"

העיתון הלבנוני "א-נהאר" דיווח כי מרואן מחול, שנולד לאם לבנונית, נמצא במדינה לאחר שנכנס אליה עם דרכון פלסטיני. "הצליח לפרוץ את המצור של האויב הישראלי", נכתב. ליברמן: "צריך להיעצר עם שובו"

המשורר מרואן מחול בביירות, לבנון, יוני 2015. צילום מסך מ"א-נהאר", צילום מסך
מחול בביירות/צילום מסך, צילום מסך מ"א-נהאר"

מרואן מחול, משורר ערבי מהגליל, מבקר בימים אלו בלבנון – כך פרסם היום (שבת) העיתון הלבנוני "א-נהאר". מחול, שנולד ביישוב פקיעין שבגליל העליון לאב ערבי-ישראלי ולאם לבנונית מהכפר רמיש שבדרום המדינה, אמר כי "לבקר בביירות קשה יותר מאשר לבקר במאדים".

בעיתון נכתב כי מחול "הצליח לפרוץ את המצור של האויב הישראלי" ולהיכנס ללבנון באמצעות דרכון פלסטיני. בביקור הוא צפוי להשתתף בארבעה ערבי שירה יחד עם אמנים ואנשי רוח לבנוניים. בין יצירותיו המוכרות של מחול שיר קצר המתאר "את מזימותיו של הצבא הישראלי לגייס לשורותיו את הפלסטינים הנוצרים".

עוד בוואלה!NEWS
גורם: הכוח לא דיווח למפקדיו על האירוע כמו שנראה בסרטון
נתניהו בשיחות סגורות: מגבה את ההחלטה להשעות את ח"כ חזן

השבעת הממשלה ה-34, הכנסת, מאי 2015. נועם מושקוביץ
"מחול צפצף על החוק". יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן/נועם מושקוביץ

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, גינה את ביקורו של מחול בלבנון, שמוגדר בחוק מדינת אויב. "חבריו של מרואן מחול, שהגיע ללבנון למרות האיסור על כך בשל היותה מדינת אויב, סיפרו כי הם מתכננים לו חפלה עם שובו לישראל", כתב ליברמן בדף הפייסבוק שלו. "הם גם הזכירו כי במקרים דומים בעבר לא ננקטו צעדים נגד ערבים ישראלים אחרים שעשו זאת. אני מציע לגורמי הביטחון הרלוונטיים להבהיר למחול כי עדיף לו להישאר בלבנון, משום שאם יחזור, את החפלה יצטרכו לעשות לו בבית הכלא".

שר החוץ לשעבר עוד כתב כי "אסור להשלים עם כך שמי שנהנה מאזרחות ישראלית מצפצף על החוק, מבקר במדינת אויב ואז חוזר לישראל עם כל ההשלכות שעלולות להיות לכך. אם מחול לא ייעצר עם שובו, אדרוש שוועדת החוץ והביטחון של הכנסת תקיים דיון על כך ותזמן את אנשי משרד הביטחון על מנת לשנות את המצב ולהפסיק את ההתנהלות האבסורדית הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully