וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש הוציא להורג את האמריקני פיטר קאסיג

ההוצאה להורג עצמה אינה מוצגת בסרטון. לפנות בוקר דווח כי המוציא להורג, ג'ון הג'יהאדיסט, נפצע בתקיפה אמריקנית. ייתכן שפרסום הסרטון נועד להוכיח כי הוא עדיין בחיים

צילום מסך

ארגון המדינה האיסלאמית (דאעש) פרסם סרטון חדש, בו מוצג ראשו הכרות של האמריקני השבוי פיטר קאסיג בן ה-26. לא ידוע מתי צולם הסרטון.

זהו השבוי המערבי החמישי שהארגון מוציא להורג. בניגוד לסרטונים הקודמים שפרסם הארגון, הפעם ההוצאה להורג עצמה אינה נראית בסרטון. כמו כן, בסרטון לא מוצג הפעם קורבן חדש שהארגון מאיים לרצוח, אם לא ייענו דרישותיו.

עם זאת, המוציא להורג לובש השחורים, המוכר כ"ג'ון הג'יהאדיסט", נראה בסרטון רוצח שבויים אחרים – ככל הנראה חיילים של צבא אסד. לפנות בוקר דווח כי "ג'ון" נפצע בתקיפה אמריקנית, וייתכן שפרסום הסרטון נועד להוכיח כי הוא עדיין בחיים.

ארגון "המדינה האיסלאמית" איים להוציא להורג את קאסיג בתחילת חודש אוקטובר, בסרטון שבו תועדה רציחתו של נהג המונית הבריטי אלן האנינג. קאסיג נפל בשבי הארגון ב-1 באוקטובר 2013, בזמן שהיה בסוריה כדי להגיש סיוע לפליטי מלחמת האזרחים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ג'ון הג'יהאדיסט",/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך השבי, הצעיר האמריקני התאסלם מרצונו ושינה את שמו לפיטר עבדול-רחמאן. בחודש יוני העביר קאסיג מכתב מצמרר להוריו, ובו כתב כי הוא מפחד למות. לדבריו, הוא "נמלא עצב כשהוא חושב על הסבל שחטיפתו מסבה למשפחתו".

במכתב, הכין קאסיג את הוריו, אד ופולה, לאפשרות כי ימות בקרוב. וכך כתב למשפחתו, המתגוררת באינדיאנה: "בוודאי שאני מפחד למות, אבל החלק הקשה יותר הוא לא לדעת, לתהות, לקוות או לשאול האם כדאי לי בכלל לקוות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בסרטון נראות הוצאות להורג של עשרות שבויים, כנראה חיילים סוריים./מערכת וואלה!, צילום מסך

שר ההגנה של ארצות הברית, צ'אק הייגל, אמר אמש בריאיון לרשת CNN כי הפנטגון שוקל בחיוב להציב כוחות קרקעיים בעיראק, זאת במידה וראש המטות המשולבים של צבא ארצות הברית, מרטין דמפסי, ימליץ על כך. דמפסי הזכיר את האפשרות בשני מקרים שונים, אולם הדגיש כי ההצעה איננה רשמית. הרמטכ"ל הגיע אתמול לביקור פתע בעיראק, לראשונה מאז החל המבצע הבינלאומי בהובלת וושינגטון במדינה. עם נחיתתו בבגדאד, מסר דמפסי: "אני רוצה להבין מהצד שלנו, איך התרומה שלנו עוזרת". זאת, על רקע ההכנות בארצות הברית להרחבת המשימה בכ-1,500 חיילים נוספים, כמו גם הגברת הסיוע לכוחות העיראקיים והכורדיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully