וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מפקד המבצעים של חיזבאללה בסוריה נהרג ליד דמשק"

16.11.2013 / 20:24

ב"אל-ערבייה" דווח כי עלי שביב, אחד מבכירי המפקדים של הארגון במדינה, נהרג בקרבות עם המורדים ליד דמשק. השבוע הכריז נסראללה כי אנשיו יישארו בסוריה ככל שיידרש

עלי שביב, מפקד המבצעים של ארגון חיזבאללה בסוריה, המוכר גם כתראב אל-רויס, נהרג במהלך קרבות עם כוחות המורדים באזור א-סיידה שבפרברי דמשק – כך דיווחה היום (שבת) רשת אל-ערבייה. על פי גורמי אופוזיציה במדינה, שביב מת מפצעיו לאחר שנפצע באורח אנוש בקרבות קשים לפני כמה ימים.

לא ידוע מהו מספרם המדויק של לוחמי חיזבאללה שנשלחו מלבנון לסוריה כדי לסייע לכוחותיו של הנשיא בשאר אסד הנלחמים במורדים, ואף לא קיימים תצלומים מהימנים של אנשי הארגון בשטחה המדינה. יחד עם זאת, בחודש שעבר דיווח "הטיימס" הבריטי דיווח כי חיזבאללה צמצם משמעותית את מספר הלוחמים בסוריה, בעקבות לחץ מצדה של ממשלת לבנון, ובשל החשש שהתערבות הארגון השיעי במלחמת האזרחים הסורית תעורר זעם בעולם הערבי.

מזכל חיזבאללה חסן נסראללה נואם בפני תומכיו. ביירות, נובמבר 2013. רויטרס
משאיר את כוחותיו בסוריה. נסראללה/רויטרס

מקורות דיפלומטיים ומודיעיניים בביירות אמרו לעיתון שכעשרת אלפים לוחמי חיזבאללה נשלחו בקיץ האחרון לסוריה, כדי לסייע לכוחות אסד בלחימה מול המורדים, והוסיפו כי הארגון צמצם בכשני שלישים את כוחותיו בסוריה אחרי שהושלמה ההשתלטות על העיר קוסייר. ב"טיימס" העריכו כי החלטת חיזבאללה להסיג את לוחמיו משטח סוריה זכתה לגיבוי מהחברה הנוספת ב"ציר הרשע" - איראן.

השבוע התייחס מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה למעורבות העמוקה של ארגונו בסוריה. בנאום פומבי שנשא שלשום בפני רבבות מתומכיו שציינו את חג העשורא בביירות, הבהיר נסראללה: "כל עוד יש סיבות להילחם בסוריה, נישאר שם".

חיזבאללה שוקע בבוץ הסורי - עוד כותרות:
דיווח לפני חודש: חיזבאללה צמצם משמעותית את נוכחותו בסוריה
נסראללה, השבוע: "לוחמינו יישארו בסוריה ככל שיידרש"
אלוף פיקוד צפון: "נסראללה שם את כל הקלפים על אסד"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully