וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון בקרית שאול: "האיומים לא פחתו, רק השתנו"

15.4.2013 / 11:10

שר הביטחון נשא דברים בטקס יום הזיכרון שנערך בחלקה הצבאית בקרית שאול בתל אביב ופנה למשפחות השכולות: "בגבורתכן, אתן מהוות סמל ליכולת העמידה של החברה הישראלית"

ישראל מרכינה ראש ומתייחדת עם זכר חלליה: בשעה 11:00 נשמעה ברחבי הארץ צפירה בת שתי דקות, לציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. בתום הצפירה החל בחלקה הצבאית בבית העלמין בקרית שאול בתל אביב טקס זיכרון במעמד שר הביטחון, משה יעלון.

"ישנם עדיין לא מעט גורמים המסרבים להכיר בזכותנו לבית לאומי יהודי בארץ ישראל באיזשהו גבול, ומאלצים אותנו להשיב מלחמה שערה כדי לגדוע את כוונותיהם", אמר שר הביטחון יעלון בטקס. "הם מנסים לפגוע בנו באופנים שונים ומאתגרים את כושר העמידה שלנו כחברה. האיומים אינם פוחתים – הם רק משתנים".

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון בבית העלמין הצבאי בקריית שאול. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"המחיר ששילמתן למען המשך קיומה של מדינת ישראל הוא כבד מנשוא, בלתי נתפס". דברי יעלון בטקס/משרד הביטחון, צילום: אריאל חרמוני

"תכנית גרעין של מדינה אשר מקדשת את שנאת היהודים והשמדת ישראל קורמת בימים אלו עור וגידים, ואם לא תטופל באופן הראוי, היא תאיים על ישראל, על המזרח התיכון ועל העולם כולו. אל לו לעולם לטאטא אל מתחת לשטיח את בעיית הגרעין האיראני, שכן ההיסטוריה הקרובה והרחוקה מוכיחה כי ויתור וחוסר נחישות עכשיו הם מתכון לחוסר שליטה ואסון בשנים הבאות".

יעלון פנה לנציגי המשפחות השכולות בטקס ואמר כי "בגבורתכן, משפחות יקרות, אתן מהוות סמל ליכולת העמידה של החברה הישראלית, אשר עומדת במבחן פעם אחר פעם אל מול האתגרים הניצבים בפניה. הצער והיגון, אשר מלווים אתכם יום יום ושעה שעה, הופכים נחלת הכלל. בלתי אפשרי להבין את עומקם של ייסורי הפרידה והגעגוע. כל נופל הוא עולם ומלואו, וכל משפחה שכולה היא עולם ומלואו. הפצע שלכן, לעולם יתקשה להגליד. כאב חד, קבוע, ילווה אתכן כל ימיכן. המחיר ששילמתן למען המשך קיומה של מדינת ישראל הוא כבד מנשוא, בלתי נתפס".

במקביל, נרך ב-11:00 בחלקה הצבאית בהר הרצל בירושלים טקס הזיכרון המרכזי, במעמד נשיא המדינה, שמעון פרס, ראש הממשלה בנימין נתניהו, הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ ונשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס. גם אירוע זה יועבר בשידור חי בוואלה! חדשות.

בשעה 13:00 ייערך בהר הרצל בירושלים גם טקס זיכרון לנפגעי פעולות האיבה, במעמד פרס, נתניהו וגנץ, שישודר גם הוא כאן בוואלה! חדשות. במהלך היום יפקדו את 52 בתי העלמין הצבאיים ברחבי הארץ כ-1.5 מיליון בני אדם. מניין הנופלים במערכות ישראל מאז שנת 1860 (התר"ך) ועד 12 באפריל 2013 עומד על 23,085. מיום הזיכרון התשע"ב נוספו 92 חללים, בהם 37 חללי צה"ל, 12 חללי כוחות הביטחון והמשטרה וכן 43 נכי צה"ל שהלכו לעולמם כתוצאה מנכותם והוכרו במהלך השנה כחללי צה"ל. מניין המשפחות השכולות בישראל בשנת 2012 עמד על 17,553, בהן 2,324 יתומים ו-4,964 אלמנות צה"ל ומערכת הביטחון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
טקס הזיכרון הממלכתי ברחבת הכותל, אפריל 2013. עומר מירון
רחובות נחסמו וצפויים עומסי תנועה עקב קיום מספר טקסים במקביל ברחבי הארץ/עומר מירון

לקראת הטקסים, נחסמו ברחבי הארץ מספר צירים לתנועה. בתל אביב, באזור קריית שאול, נחסם לתנועה רחוב משה סנה מצומת הפיל עד מחלף הכפר הירוק. משעה 10:00 נחסם לתנועה גם הכיוון ההפוך. בירושלים נחסמו לתנועה אזור הר הרצל והרחובות הסובבים, בחיפה חסומים לתנועה הרחובות שאול המלך, לשמה מלך, חזקיהו ואזור בית העלמין בשכונת נווה דוד. בנתיבי איילון צפויים עומסי תנועה כבדים באזור מחלף קוממיות, שכן בית העלמין בחולון נמצא בסמוך לו.

  • עוד באותו נושא:
  • משה יעלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully