וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים מסרבים – והב.מ.וו של ליצמן נותר מיותם

מכוניתו היוקרתית של סגן שר הבריאות לשעבר נותרה ללא שימוש לאחר שמחליפתו ועמיתיה החליטו לדבוק במכוניתם הפרטית או בכלי רכב ירוק וחסכוני. האוצר: "בעל תפקיד אחר יקבלה"

מי יקבל את מכונית הב.מ.וו של סגן שר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן? כלי הרכב היוקרתי מדגם 528 עומד בשיממונו לאחר ששרת הבריאות החדשה יעל גרמן סירבה לקבלו, והעדיפה על פניו מכונית ירוקה וחסכונית יותר. בלשכתה של השרה גרמן אמרו כי היא סירבה לנסוע בב.מ.וו מכיוון שהדבר מנוגד לאג'נדה הירוקה שלה, וסיפרו כי לעת עתה נוהגת שרת הבריאות בעצמה במכוניתה ההיברידית הפרטית מסוג טיוטה פריוס, "עד שתמצא נהגת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הוא רצה מכונית יוקרתית, היא מעדיפה חסכונית וירוקה. גרמן וליצמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי הפרסום ב"ידיעות אחרונות" הבוקר (שלישי), מנהל הרכב הממשלתי ניסה לשכנע שרים אחרים לקבל את המכונית, שמחירה כ-220 אלף שקלים, אך אלה סירבו מחשש שתדמיתם הציבורית תיפגע. אחד מ"סרבני הב.מ.וו הוא שר הבינוי והשיכון אורי אריאל. בתור חבר כנסת נהג אריאל במכונית קטנה וחסכונית מסוג מאזדה 2. עם מינויו לשר הוא הוא יקבל מכונית משפחתית מסוג טויוטה קורולה, שהיא הזולה ביותר שבנמצא. בלשכתו של אריאל ציינו כי "את ה-ב.מ.וו הוא לא רוצה כי זה גרמני. זה שהוא שר לא אומר שהוא צריך להיות מנותק מהציבור". גם בלשכתו של שר האוצר יאיר לפיד אמרו כי הוא ימשיך לנהוג בעצמו בג'יפ מסוג ניסאן שבבעלותו, וכי אין בכוונתו לקבל רכב או נהג.

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד יוצא מהפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, נפתלי בנט ואביגדור ליברמן, 10 במרץ 2013. יואב דודקביץ'
יישאר עם הג'יפ. לפיד/יואב דודקביץ'

כמה שרים ממתינים עדיין לקבל את רכב השרד שלהם, אך לא נמצא כאמור שר שיסכים לקבל לידיו את הב.מ.וו. גורמים המעורים בפרטים אמרו היום לוואלה! חדשות כי "יש שרים שנכנסו לתפקיד ורוצים מגישות אידיאולוגיות כלי רכב יותר קטנים ויותר ירוקים. בסופו של דבר יימצא הגורם שיקבל את הרכב".

מקווים שראש הממשלה יתן דוגמה אישית

בתוך כך, יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, אביגדור ליברמן קרא היום לכלל החברים במשכן להוות דוגמה אישית ולוותר על 10% משכרם החודשי עד לסוף שנת 2014. על רקע הקיצוצים הצפויים בתקציב המדינה כתב ליברמן בדף הפייסבוק שלו: "אנו מקווים שראש הממשלה, יו"ר הכנסת ושר האוצר יתמכו בהצעתנו, ומעבר לחיסכון התקציבי ניתן גם דוגמה אישית בתקופה לא קלה".

ממנהל הרכב הממשלתי במשרד האוצר נמסר בתגובה כי "עד אישור תקציב 2013 לא מתבצעת כל רכישה של כלי רכב ובכלל זה לנושאי משרות שלטוניות. עד לרכישה העתידית נוסעים השרים בצי הרכבים הקיים, וארבעה מהם נוסעים ברכבם הפרטי. כל רכב המיועד לשרים שלא ייעשה בו שימוש על ידי נושא המשרה הרלוונטי יועבר לבעל תפקיד אחר הזכאי לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully