וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת פלמר לתא"ל אלון: "מיהרתם לקבוע שהיתה תאונה"

יהושע בריינר

27.9.2011 / 20:06

מפקד אוגדת יהודה ושומרון ביקר בבית משפחתו של אשר פלמר, שנהרג יחד עם בנו הפעוט יונתן בתקרית בחברון, שטרם הובהר אם הייתה תאונת דרכים או פיגוע חבלני. "עוד לא יבש הדם, ומיהרתם להגיד שמדובר בתאונה"

מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף ניצן אלון, הגיע הערב (שלישי) לביקור בבית משפחת פלמר בקריית ארבע, שאיבדה את אשר פלמר ואת בנו התינוק יונתן בתקרית בחברון, שטרם הובהר כי אם הייתה תאונת דרכים או אם נגרמה כתוצאה מיידוי אבנים של פלסטינים לעבר הרכב בו נסעו. במהלך הביקור הטעון תקפו בני המשפחה את אלון, ואמרו כי "הדם של יונתן ואשר עוד לא יבש, ואתם מיהרתם לומר לכולם שמדובר בתאונת דרכים".

עוד בנושא
תופעה בגדה: פלסטינים מיידים אבנים מכלי רכב
האב ובנו שנהרגו בפיגוע ליד חברון הובאו למנוחות
המשטרה: ”נמצאה אבן במכונית שהתהפכה ליד חברון”
רכב ישראלי התהפך צפונית לחברון, אב ובנו התינוק נהרגו

בתחילת הביקור, שנמשך כחצי שעה, סקר מפקד האוגדה בפני המשפחה את התקדמות החקירה, אולם נזהר מלקבוע כי מדובר בפיגוע חבלני. ניצן הבהיר כי האירוע עדיין נמצא בחקירה, אולם ציין כי מערכת הביטחון יוצאת מנקודת הנחה שמדובר בפיגוע. אלון התנצל בפניהם על הודעות צה"ל לפיהם מדובר בתאונת דרכים, אולם בני המשפחה לא קיבלו את הסבריו. "כיצד ייתכן שאתם אומרים שחיילים היו עדים להתרחשות, והיו במרחק קצר מהמקום, ולפניהם הגיעו למקום שלושים פלסטינים שהספיקו לקחת את האקדח האישי של אשר", אמרו בני המשפחה.

"חשבנו שהביקור של מפקד האוגדה יהיה בעל חשיבות, ושהוא ייתן לנו תשובות, אך בסופו של דבר התאכזבנו", אמר אהרון פרץ, גיסו של פלמר ואחיה של אשתו, פועה. היום היו אמורים בני המשפחות פרץ ופלמר לציין שנה להולדתו של יונתן הפעוט.

בתוך כך, התייחס היום אלון לאירוע בראיון מוקלט שישודר מחר בתחנת הרדיו "גלי ישראל". "לא הייתה כוונה לשקר או לטייח את האירוע בו נהרגו בני משפחת פלמר, ומבחינה מבצעית אנו מתייחסים לזה כפיגוע", אמר אלון. לדבריו, "כוח שהיה במקום דיווח שלא היה יידוי אבנים, אך כבר באותו יום לא ידענו לשלול כי היה יידוי אבנים. אנחנו מתייחסים לזה כפיגוע ועושים את כל המאמצים למנוע אירוע מסוג כזה". הוא הוסיף כי "עדיין מתנהלת חקירת שב"כ ומשטרה. אני מכחיש שהייתה לנו כוונה לשקר או לטייח, אך היינו צריכים לומר שהאירוע נמצא בבדיקה".

אשר פלמר ובנו יונתן נהרגו ביום שישי האחרון צפונית לחברון, לאחר שהרכב בו נהג התהפך והתרסק לצד הכביש. מחקירה ראשונית של האירוע הגיעו במשטרה ובצבא למסקנה שמדובר בתאונת דרכים, ושללו את האפשרות כי מדובר בפיגוע חבלני, וכי אובדן השליטה על הרכב נגרם כתוצאה מאבנים שיודו לעברו על ידי פלסטינים. עם זאת, הסברה דווקא התחזקה בימים האחרונים, וחקירת התקרית נמשכת. יצוין כי בשלב זה במשטרה ובצה"ל נמנעים מלהגיד באופן חד-משמעי כי מדובר בפיגוע.

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully