וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה חוצה גבולות: אוהל הוקם גם מול הבית הלבן

שני ישראלים המתגוררים בארה"ב הקימו אוהל מחאה משלהם לאות הזדהות עם המחאה החברתית בישראל. לדבריהם, הם "מפגינים סולידריות עם מצוקת הדיור בארץ ומביאים אותה לידיעת האמריקאים"

מחאת הדיור הגיעה גם לוושינגטון: ירון אתר ואריאל שלם, שני ישראלים המתגוררים בניו יורק, החליטו להקים אוהל מול הבית הלבן בוושינגטון. זאת על מנת להביע סולידריות עם המחאה החברתית בישראל. "הגענו לוושינגטון כדי להקים אוהל מחאה ראשון מול הבית הלבן", סיפרו השניים לוואלה! חדשות. "מכיוון שגילינו שזה לא חוקי, החלטנו ללכת עם האוהל כשהוא באוויר לאחר שקיבלנו אישור ממשטרה אוהדת בוושינגטון. התחלנו את הצעדה סביב הבית הלבן עם שלט אחד בעברית 'העם דורש צדק חברתי', שהוא הסמל של המחאה בארץ, דרכו אנחנו מפגינים את הסולידריות עם המחאה והמצוקה בארץ ומביאים אותה לציבור האמריקאי".

המחאה החברתית נמשכת - הכותרות האחרונות:
העמותות הצטרפו למחאה: "רוצים חלק בקבלת ההחלטות"
המחאה על מחיר הסולר: נהגי המוניות חסמו את צומת קפלן בת"א
נתניהו על המחאה: "גל פופוליסטי סוחף את המדינה"
הפגנה מול משרד הרווחה: "נוער בסיכון נשאר ברחוב"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בדרך לוושינגטון גררנו אוטובוס שלם לדיון על המחאה". אוהל המחאה מול הבית הלבן/מערכת וואלה!, צילום מסך

הם סיפרו עוד כי "השלט השני שהחזקנו היה באנגלית - ונכתב עליו: 'לעצור את המכונה', שזו הסיסמה של תנועת המחאה הגוברת בארה"ב ששמה 'Stop the machine', והיא מתכוונת לארגן ב-6 באוקטובר מחאת אוהלים דומה מול הבית הלבן". מדובר בתנועה אנטי-מלחמתית, שצפויה להפגין במקום נגד מדיניות ממשלת ארה"ב בנושא.

השניים המשיכו וסיפרו כי מחאתם הצליחה לעורר דיון ציבורי סוער באוטובוס בו נסעו בדרכם לוושינגטון: "בדרך לוושינגטון גררנו אוטובוס שלם לדיון על המחאה. הם ראו את השלט באנגלית, ואז נגררנו לדיון סוער בו השתתף כל האוטובוס. אנשים מקולורדו, מאוהיו, אפרו-אמריקאים, שהתחילו להעלות בעיות חברתיות שיש להם עם המערכת בארה"ב שאינה הוגנת ומשאירה את מרבית האזרחים בשולי הדרך".

לדבריהם, ייתכן שתיערך מחווה למחאת האוהלים גם בניו יורק, שם - כך הם טוענים - מצב הדיור קשה אף יותר מזה שבתל אביב. "אולי זה יוציא אותם מהמסך לרגע", הם אמרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully