וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסגל הזוטר הכריז: נשבית את הלימודים ביום ראשון

קובי דוד

28.10.2011 / 14:20

לאחר שאיימו להשבית את הלימודים במחאה על תנאי העסקתם, יממשו חברי הסגל הזוטר באוניברסיטאות את האיום ולא יפתחו את שנת הלימודים. ראשי האוניברסיטאות: "תופסים טרמפ על גל המחאה"

הסגל הזוטר במוסדות להשכלה גבוהה הודיע היום (שישי), כי יממש את איומו ולא יפתח את שנת הלימודים הנוכחית ביום ראשון. הדבר ייעשה במחאה על תנאי העסקתם של 9,300 אנשי הסגל ועל כשלון המשא ומתן בינם לבין ועד ראשי האוניברסיטאות והוועדה לתכנון ותקצוב במועצה להשכלה גבוהה. השביתה תכלול את חמש האוניברסיטאות בארץ. עם זאת, אנשי הסגל הבכיר, כ-4,500 במספר, לא ישבתו ביום ראשון.

עוד באותו נושא
הסגל הזוטר לפני שבועיים: נשבית את יום הלימודים הראשון
פברואר 2011: הסגל הזוטר בבן גוריון מאיים לפתוח בשביתה
2008: הסגל הזוטר באוניברסיטאות ימשיך בשביתות

נציגי הסגל הזוטר קיימו הבוקר ישיבת עבודה בהולה באוניברסיטת תל אביב, בה נכחו גם נציגים של ועד ראשי אוניברסיטאות, וכן יושב-ראש הוועדה לתכנון ותקצוב, פרופ' מנואל טרכטנברג. במהלך הישבה לא נרשמה כל התקדמות במשא ומתן בין הצדדים, ונציגי הסגל האקדמי הזוטר החליטו בסופה להשבית את הלימודים.

יושב ראש הפורום המתאם של ארגוני הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטאות, ד"ר אסתר סרוק, סיפרה בשיחה עם וואלה! חדשות, כי "הבוקר התקיימה ישיבת משא ומתן בין הוועדה לתכנון ותקצוב וועד ראשי האוניברסיטאות לנציגי הפורום המתאם של הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטאות. לא הושגה כל התקדמות במשא ומתן. שביתת הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטאות תתקיים ביום ראשון הקרוב. במידה ולא תושג התקדמות, יחריף הסגל האקדמי הזוטר את מאבקו".

"דורשים את הפסקת השיטה הקבלנית"

יושב ראש צוות המשא ומתן של הפורום המתאם של ארגוני הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטאות, דניאל מישורי, סיפר כי "מזה כשנה אנחנו מנסים להיכנס למשא ומתן. בישיבה שהתקיימה הבוקר עלו טענות תמוהות מצד ועד ראשי האוניברסיטאות, שסברו כי אין צורך בהסכם. אנחנו דורשים ביטחון תעסוקתי שיבטיח את הפסקת השיטה הקבלנית עבור הסגל האקדמי הזוטר שמתפרנס רק על פי קורס וסמסטר. זהו חוסר ביטחון קיצוני ומעשה שלא יעלה על הדעת".

מוועד ראשי האוניברסיטאות נמסר, כי "לא הופתענו מהחלטת הסגל הזוטר על השבתה של יום אחד. הסגל הזוטר הודיע על כך כבר לפני מספר שבועות ולצערנו לכל אורך המשא ומתן היה נחוש לקיים אותה בכל מחיר במקום למצוא פתרון. יחד עם זאת נקבעו שתי ישיבות להמשך השבוע. לצערנו, גורמים בסגל הזוטר מנסים באופן ציני לתפוס טרמפ על גל המחאה החברתית. מדובר בעיקר בעמיתי הוראה עובדים שמרוויחים כ- 500 שקלים לשעת הוראה. ההשוואה ביניהם לבין עובדי קבלן מגוחכת. רק לפני שנתיים נחתם הסכם עם הסגל הזוטר במסגרתו הוסדרו כלל התנאים הסוציאליים של העובדים והוענקו להם תוספות שכר של עשרות אחוזים, ועכשיו הם מעלים דרישות חדשות, שמשרתות רק מיעוט קטן בסגל הזוטר - המיעוט שמוביל את המאבק". בוועד ראשי האוניברסיטאות הבהירו שהוראה שאינה מתבצעת על ידי סגל זוטר תתקיים כסדרה ושנת הלימודים תפתח בכל האוניברסיטאות.

חברי הסגל הזוטר הודיעו כבר לפני כשבועיים כי לא יפתחו את שנת הלימודים, זאת לאחר שלטענתם לא נענו דרישותיהם. הדרישות, כפי שהוצגו על ידי הפורום המתאם של ארגוני הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטאות, הן הפסקת העסקת סגל זוטר במתכונת קבלנית, כמו גם הקצאת תקציבים לשיפור תנאי העבודה ואפשרויות הקידום של עובדי הסגל הזוטר.

סטודנטים ומרצים נעלו את שערי אוניברסיטת תל אביב. שרון בוקוב
סטודנטים ומרצים נעלו את שערי אוניברסיטת תל אביב/שרון בוקוב

לטענת המוחים, על ועדת התכנון והתקצוב במועצה להשכלה גבוהה לכלול גם את הסגל הזוטר ברפורמה המתוכננת במוסדות להשכלה גבוהה. אחת מדרישות הבסיס שהציגו הינה הפסקת פיטוריהם של אנשי סגל זוטר מדי סמסטר, לטובת העסקה רב-שנתית וביטחון תעסוקתי. כמו כן, העלאת שכרם של עוזרי ההוראה (אשר לרוב אינו עולה על שכר מינימום), הפסקת העסקת מורים שאינם חלק מהמערכת, הסדרת מערך מלגות הקיום והמחקר – ופתיחת אפשרויות קידום, שכיום כמעט ואינן קיימות.

במקביל, הודיעו חברי הסגל הבכיר באוניברסיטת תל אביב, כי איום השביתה שלהם הוסר לאחר שהנהלת המוסד הצליחה להגיע עימם להסכם. ההסכם נחתם בעקבות ההבנות אליהן הגיעו אתמול חברי ההנהלה עם הסגל ועם הסטודנטים בנוגע להסדרת הקיצוץ בתקציב המוסד.

מהאוניברסיטה נמסר, כי "הנהלת האוניברסיטה, הסגל הבכיר ואגודת הסטודנטים הביעו סיפוק מההבנות שהושגו, שיאפשרו לפתוח את שנת הלימודים האקדמית ביום ראשון הקרוב".

מאגודת הסטודנטים נמסר, כי "בעקבות הבנות אלה, תיפתח שנת הלימודים כסדרה, פרט להשבתת המחאה שמתכנן הסגל הזוטר ביום ראשון, ולהשבתת המחאה שמתכנת אגודת הסטודנטים בשיתוף עם סגלי האוניברסיטה ביום שני".

לפניות לכתב: davidkobi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully