וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בברזילי: "צריך שמישהו ימות כדי שבית החולים ימוגן"

רמי שני וקובי דוד

30.7.2012 / 16:11

במסיבת עיתונאים שכינס הצוות הניהולי בבית החולים באשקלון הביע המנהל דאגה מהאפשרות שתופסק הבנייה של הבניין הממוגן בשל הקיצוצים במשרד הבריאות: "קורא לממשלה להתעשת"

צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק

על רקע הקיצוצים במשרדי הממשלה הצפויים לקבל היום (שני) את אישור הממשלה, הביע מנהל בית החולים ברזילי באשקלון חשש מפני הפסקת בניית המבנה הממוגן בבית החולים או עיכובה. במסיבת עיתונאים שקיים עם הצוות הניהולי, אמר מנהל בית החולים, ד"ר חזי לוי, כי "בית החולים צריך לטפל בתוך תשתיות שיגוננו הן על הצוות הרפואי והן על המטופלים" והזהיר מפני מצב שבו הכסף להמשך בניית הבניין הממוגן "יתקבל רק אם מישהו ימות. צריך לעשות זאת לפני שמישהו יאבד את חייו בגלל חוסר מיגון", אמר.

מסיבת עיתונאים בית חולים ברזילי, יוני 2012. דייב בוימוביץ'
"צריך לעשות זאת לפני שמישהו יאבד את חייו בגלל חוסר מיגון". מסיבת העיתונאים, היום/דייב בוימוביץ'

ד"ר לוי סיפר על בניית הבניין הממוגן, שלדבריו, על פי ההערכות, צפויה להסתיים במאי 2014. "אנחנו נמצאים כבר בשלב של בניית המעטפת של בניין חדש וממוגן, כאשר עד כה אושר החלק הראשון של חמש קומות, שאמור להכיל 300 מיטות ממוגנות בקומה תת-קרקעית וחדר מיון ממוגן עם 50-60 מיטות", אמר. "עם זאת, לא מאושרים עדיין חדרי ניתוח ממוגנים, חדר טיפול נמרץ ממוגן ועוד. בית החולים סובל מתשתיות מיושנות מאוד, שמקשות עליו לטפל גם בשגרה, למרות צוות מסור ביותר עם ניצוץ בעיניים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"העימות נדד דרומה וצריך להבין את זה"

"אנחנו מדברים על היכולת של בית החולים לטפל בשעת חירום בנפגעים", הסביר לוי, שהוסיף כי עלות השלב הראשון בפרויקט היא כ-230 מיליון שקלים. "אין לנו עדיין את 120 מיליון השקלים הנדרשים כדי לבנות כעשרה חדרי ניתוח וטיפול נמרץ ממוגנים. לא מדובר כאן בגחמה של מגדלי פאר ומלונות שבמרכז הארץ זוכים לה. החולים ראויים לה. מדובר ביכולת לקבל פצועים בחדר מיון ממוגן ולהעניק להם טיפול כראוי".

לוי ציין לטובה את תמיכתו של סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, ושל אנשי משרדו המנסים לסייע להשלמת הפרויקט, וקרא לממשלה "להתעשת ולעמוד בדברים שהתחלנו בהם. לא יעלה על הדעת שלא יאפשרו לנו לטפל ב-500 אלף האזרחים שחיים כאן, אמנם פריפריה, אבל ראויים לכל הטוב והטיפול הרפואי שמדינת ישראל יכולה, וצריכה, להעמיד לרשותם", הוסיף. "אסור לנו להפקיר, לא את הצוות שעובד כאן, ולא את התושבים והחיילים שיגיעו לכאן בשעת חירום".

לדבריו, כרגע העבודה על הפרויקט נמשכת, אך המשכה עומד בסכנה. "העימות נדד דרומה וצריך להבין את זה", הסביר. "ברזילי נמצא בשטח של עימות וכמו שעשינו בבתי החולים בצפון - לא יעלה על הדעת שלא ייעשה כאן. כעת, אנחנו ממתינים להחלטת הממשלה ולראות מה תהיה המשמעות המצטברת, לרבות הגזירות הללו, על היכולת להמשיך ולהתקדם עם הפרויקט הזה. אני צופה שחלק ניכר מהקיצוץ יפנה לפרויקט הזה".

וגם בצפון חוששים: "הקיצוץ יפגע בעיקר בפריפריה"

גם בבתי החולים בצפון הארץ חוששים מהפגיעה בהם בעקבות הגזירות הכלכליות והקיצוצים במשרדי הממשלה. "אין ספק כי אם יקוצצו תקציבי הבינוי למשרד הבריאות, תהיה השפעה ישירה על עיכוב פרויקטים מרכזיים וחשובים הנמצאים בהקמה, ואקוטיים לשיפור שירותי הבריאות לתושבי הצפון הרחוק", אמר המנהל האדמיניסטרטיבי של בית החולים זיו בצפת, מאיר חמוז. "אנו מקווים כי התושבים שחיים בצפון לא ייפגעו. הם ממילא נמצאים במצב נחות ביחס לתנאי שירותי הבריאות במרכז הארץ, ברמת המכשור והמכונים המקצועיים בתחומים שונים, כמו מרכז הקרנות לחולי סרטן".

בהנהלת בית החולים בנהריה הביעו גם כן דאגה מגל הקיצוצים הצפוי. "לצערנו, אין מדובר בקיצוץ הראשון. מזה שנתיים אנו חווים קיצוצים כואבים במערכת הבריאות, בעיקר בכל הנוגע לפיתוח תשתיות וטכנולוגיות", אמרו בהנהלה. "ההחלטה הנוכחית מהווה פגיעה אנושה במערך הבריאות במדינת ישראל בכלל, אבל תורגש בעיקר בפריפריה". בהנהלת בית החולים סבורים כי הקיצוץ הנוכחי עלול לפגוע בפרויקט בניית האגף לבריאות האישה, "דבר שימנע מאיתנו מתן שירות איכותי שהקהילה אותה אנו משרתים בגליל המערבי משוועת לו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully