וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן: "אם יקצצו - אסיר ידי ממיגון ברזילי"

רוני לינדר-גנץ

30.7.2012 / 12:40

בפתח ישיבת הממשלה בה דנים השרים בשורת קיצוצים בתקציב המדינה הזהיר סגן שר הבריאות מפני קיצוץ במיגון בית החולים ברזילי באשקלון. "אעביר את האחריות לידי הממשלה"

"אם יקצצו את תקציב המיגון של ביה"ח ברזילי, אני עומד להסיר את אחריותי ממיגון בית החולים ולהעביר אותה לממשלה", כך אמר הבוקר סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ל-TheMarker בפתח ישיבת הממשלה, בה דנים ברגעים אלה על הקיצוצים בתקציב המשרדי הממשלה. "מה הם רוצים? שלא יהיה מיגון בבית חולים שנופלים עליו קסאמים?" שאל ליצמן בכעס. "אי אפשר להקל בכך ראש".

ליצמן זועם על הקיצוץ המתוכנן במשרדו, בסך 29 מיליון שקל, שכולל פגיעה בבטן הרכה של תקציבי הפיתוח: תקציב המיגון בברזילי ותקציב השיפוצים בבתי החולים הפסיכיאטרים הממשלתיים המוזנחים זה עשרות שנים. "אני מאד מקווה שהגזרות האלה יבוטלו", אומר ליצמן, "אנחנו מנהלים משא ומתן אינטנסיבי עם האוצר ומשרד ראש הממשלה ואם לא נקבל תשובות משביעות רצון - אנחנו נתקוף".

ליצמן אף עקץ את ראש הממשלה על כך שבמקביל לקיצוץ בתקציב הוא מעלה מסים, ואמר: "כשאני רציתי לעשות רפורמה גדולה בסיעוד ולהכניס אותו לסל הבריאות כנגד העלאת מס הבריאות בחצי אחוז אמרו לי לא מעלים מסים, והנה עכשיו גם מעלים מסים וגם מקצצים".

ח"כ רחל אדטו, יו"ר שדולת הבריאות, מתחה הבוקר ביקורת מרומזת על ליצמן ואמרה: ?אני קוראת לסגן שר הבריאות, הרב ליצמן, אשר רק לאחרונה ידע כיצד 'לקפל' את ראש הממשלה ולמנוע את חוק השיוויון בנטל ואי גיוס חרדים, להפעיל אותו כובד משקל פוליטי ולפעול באותה נחישות, כדי להגן כעת על תקציב משרד הבריאות ולעצור את הפגיעה המתמשכת בבריאות.

עוד אמרה אדטו כי "שמונה מיליון אזרחי המדינה מצפים מהעומד בראשות מערכת הבריאות לפעול בצורה אמיתית למען אינטרס כלל הציבור ולא רק עבור אינטרסים מגזריים. במקרה כזה אהיה הראשונה להתייצב לצד סגן השר על מנת לתמוך בו בהתנגדותו?.

בתגובה לכך אומר ליצמן כי "אדטו לא יודעת מה היא מדברת כי גם בעניין משבר הגיוס הודעתי מראש שלא אפרוש מהקואליציה וניהלתי את המאבק בדרך של משא ומתן - בדיוק כמו במקרה הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully