וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל בית הספר שבתו נרצחה בטולוז: "שמעתי צרחות - 'יורים עלינו'"

טל שלו

23.3.2012 / 12:21

יעקב מונסונגו, שבתו נרצחה בפיגוע בבית הספר אותו הוא מנהל, סיפר על הזוועות שראה. "טנדר עצר את התקדמות האופנוע, המחבל התכוון להיכנס לבית הכנסת שם היו עשרות ילדים"

יעקב מונסונגו, מנהל בית הספר "אוצר התורה" ואביה של מרים בת ה-8 שנרצחה בפיגוע הירי בטולוז, היה עד ראייה לאירוע הרצחני והוא סיפר היום (שישי) כי הוא לא שמע יריות אלא "צרחות של המילים 'יורים עלינו' ואז המפגע ברח וגילינו את גודל הזוועה".

מונסונגו שיתף את נשיא המדינה, שמעון פרס, שהגיע לבקרו הבוקר, במה שראה ושמע ברגעי האימה: "יונתן סנדלר ושני בניו חיכו יחד עם מרים מחוץ לבית הספר. אני כבר הייתי בתוך בית הכנסת במתחם בית הספר ופתאם שמעתי את הצרחות". מונסונגו הסביר כי לדעתו "הנס הגדול היה שטנדר עצר את התקדמות האופנוע המפגע, המחבל התכוון להיכנס לבית הכנסת שם חיכו עשרות ילדים ובכך נמנע טבח".

משפחתה של מרים, הוריה וארבעת אחיה הראו לפרס את תמונותיה שצולמו לאחרונה בחתונת אחיה. יעקב סיפר לנשיא כי מרים היתה תלמידה חכמה ובוגרת מכפי גילה הצעיר. "היא נולדה בטולוז ונתנה לנו את הכוח להמשיך במשימה החינוכית בצרפת מאחר שארבעת ילדינו האחרים חיו הרחק מאיתנו, בישראל", אמר.

ראש ממשלת צרפת: "לא הייתה הוכחה שמוחמד מראח מסוכן"

אתמול בשעות אחר הצהריים, חוסל מוחמד מראח, שביצע את פיגוע הירי בטולוז, לאחר למעלה מ-30 שעות מצור על ביתו, שהיה מרוחק כשלושה קילומטרים בלבד מבית הספר היהודי שבחזיתו רצח את סנדלר, ילדיו - אריה וגבריאל ואת בתו של מונסונגו - מרים. על פי החשד, מראח גם עמד מאחורי רצח שלושה חיילים צרפתים. מראח יצא מהשירותים בדירתו תוך כדי ירי פרוע, ונורה בעת שניסה לקפוץ מהחלון. גופתו אותרה בחצר הבית כשהוא אוחז בכלי נשק.

הבוקר יצא ראש ממשלת צרפת, פרנסואה פיון, להגנת שירותי המודיעין בנוגע ללכידתו של מראח. בראיון לרדיו הצרפתי אמר פיון כי סוכנויות הביון עשו את הטוב ביותר. "לא היתה הוכחה לכך שמוחמד מראח אדם מסוכן", ציין ראש הממשלה והוסיף כי "לא הייתה שום סיבה מספקת לעצור מראש את מוחמד מראח. אין לנו את הזכות, במדינה כמו שלנו, לפקח באופן קבוע על אנשים שלא עברו עבירה בלי הוראת בית המשפט. אנחנו מדינת חוק".

עוד על הפיגוע בטולוז
אווה סנדלר במסר פומבי: "הורים, נשקו את ילדיכם"
דיווח: המחבל מטולוז ביקר בעבר בישראל
טולוז: המחבל נורה בראשו; "נמצא תיעוד מעשי הרצח"

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully