וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ יכריע: האם אל"מ וינר יקבל המסמכים מהמבקר?

1.5.2012 / 9:00

לינדנשטראוס לא נכנע לבקשת עוזרו לשעבר של הרמטכ"ל לקבל לידיו עוד מסמכים בפרשת הרפז, ובשבוע הבא ייפגשו הצדדים בבג"ץ. פרקליטיו של וינר: "נתקשה להגן עליו בלי המסמכים"

פרסום דו"ח פרשת מסמכי הרפז על ידי משרד מבקר המדינה, נדחה שוב לאחר שאנשי המבקר הודיעו לעורכי הדין של אל"מ ארז וינר, מי שהיה עוזרו של הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי ועמד בקשר ישיר עם בועז הרפז שחשוד בזיוף המסמכים, כי אין בכוונתם להעביר לידיהם מסמכים ועדויות נוספות מחקירות המשטרה והמבקר.

סנגוריו של אל"מ וינר, עורכי הדין עודד סבוראי והסנגור הצבאי הראשי, אל"מ אודי בן אליעזר, הודו כי ללא תוספת מסמכים ועדויות הם יתקשו להגן על הקצין לאור הטענות הקשות שהעלה נגדו המבקר. כאמור, מבקר המדינה סיים את מלאכת כתיבת טיוטת הדו"ח על הפרשה שממשיכה להסעיר את צמרת מערכת הביטחון והעביר אותה למבוקרים, בהם, וינר, אשכנזי, שר הביטחון אהוד ברק וראש מטה משרד הביטחון יוני קורן.

חשש: וינר ייחשף למסמכים שיביכו מערכת הביטחון

אל"מ וינר, שקידומו לדרגת תא"ל מעוכבת בשל מעורבותו בפרשה, עתר לבג"ץ נגד המבקר מאחר שזה סירב למסור לו עדויות, תמלולי שיחות ומסמכים שנאספו בפרשה כדי שיוכל לבסס לעצמו קו הגנה.

מבקר המדינה ועורכי הדין של אל"מ וינר קיימו פגישה, במהלכה שמעו באילו מסמכים הם מעוניינים, אך לא מסרו לידיהם כל מסמך נוסף. בשבוע הבא יפגשו הצדדים בבג"ץ שיכריע בנושא. בצמרת צה"ל קיים חשש גדול שאל"מ וינר ייחשף למסמכים שישפכו אור על התנהלות אלופים וקצינים בכירים נוספים, שיגרמו למבוכה במערכת הביטחון.

בתוך כך, יש לציין כי אשכנזי, שפנה למשרד מבקר המדינה, קיבל תוספת מסמכים כדי לבסס את קו ההגנה נגדו. בשלב זה לא מסרו כל המבוקרים את תשובתם למשרד המבקר. ברק כבר מסר את תגובתו לטיוטת מבקר המדינה, וגורמים בסביבתו אמרו כי יש ניסיון של מספר מעורבים בפרשה לדחות את פרסום הדו"ח המלא, ממנו עולים דברים קשים וחמורים מאד, שללא כל ספק יובילו לחקירה פלילית.

לפנייה לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.co.il

עוד על פרשת הרפז
פרשת הרפז: המבקר העניק ארכה להגשת תגובות לדו"ח
ארז וינר עתר לבג"ץ בדרישה לעיין בחומרי החקירה
גרסת וינר לדו"ח: מה היה הקשר בין הרפז ללשכת ברק?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully