וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות בג"ץ: החל פינוי מרצון של מבנים ברמת גלעד

יהושע בריינר

14.3.2012 / 11:46

מתנחלי המאחז הגיעו לפשרה עם השר בני בגין על העברתם של 4 מבנים לשכונת קבע שתקום בקרני שומרון. בדצמבר תקפו פעילי ימין את מפקד חטמ"ר אפרים מחשש שצה"ל יפנה המאחז

בלי יס"מ ובלי אלימות: תושבי המאחז רמת גלעד שהיה מיועד לפינוי בעקבות החלטת בג"ץ לפיה חלק מבתיהם נבנו על קרקע פלסטינית פרטית החלו הבוקר בפינוי מרצון של ארבעה מבנים במסגרת הסדר הפשרה שהגיעו אליו מול השר בני בגין. כזכור, המדינה התחייבה בפני בג"ץ כי תפנה את המאחז, אולם עם התקרבות מועד הפינוי המיועד החלו מגעים קדחתניים בין הממשלה בניהול השר בגין לבין המתנחלים על גיבוש הסדר שיימנע פינוי בכח. הבוקר (רביעי) החלו המתנחלים לקיים בפועל את ההסכם וכבר החלו בפינויים של ארבעה קרוואנים בהם מתגוררות ארבע משפחות ויישובם מחדש כמה מאות מטרים משם, בשטח היישוב קרני שומרון, שם מיועדת לקום שכונת קבע. במקביל, על פי הסדר הפשרה, שני מבנים נוספים שמעמדם המשפטי אינו ברור ייבחנו על ידי המנהל האזרחי עד הראשון במאי.

במקור התחייבו המתנחלים לפנות את המבנים השנויים במחלוקת עד לתחילת מרץ ובשבועות האחרונים החלה המועצה המקומית בהכשרת השטח אליו מועברים היום הקרוואנים. במאחז כולו, בו מתגוררות 13 משפחות, מקבלים את העברת הקרוואנים בתחושות מעורבות. תושבי המקום סירבו לדבר, אולם ראש מועצת קרני שומרון הרצל בן ארי אומר כי מדובר ביום קשה למשפחות. "עבורם זו ממש קריעה", אומר בן ארי, "זה היה הבית שלהם וארץ ישראל חשובה מאוד עבורם. למרות זאת, הבוקר אנחנו תוקעים יתד בשכונת הקבע של רמת גלעד ואנו מצפים מהממשלה שתעמוד בסיכום עמנו ותקדם את התב"ע של השכונה החדשה". בן ארי הוסיף כי "היה ברור לנו שהצבא היה מבצע את הפינוי ולכן היה חשוב לנו שהדברים ייעשו בהידברות מול השר בגין, שהפגין יושרה לאורך כל הדרך והיה חשוב לו להגיע להסדר".

למרות הדברים, גורמי ימין ביהודה ושומרון רואים בפינוי כניעה ואף נשמעו קריאות להגיע למקום ולמנוע את העברת המבנים. "אי אפשר לראות בזה כניעה", אומר בן ארי, "נכון שמעבירים מבנים אבל בסופו של דבר זה הישג לקידום שכונה חדשה שבלעדי העתירות של 'שלום עכשיו', קידום הבנייה בה היה מתעכב שנים רבות". כזכור, בדצמבר האחרון התפתחו סמוך לרמת גלעד עימותים אלימים שבשיאם תקפו פעילי ימין את מפקד חטיבת אפרים וסגנו וכן פרצו לבסיס בקדומים. האירועים פרצו לאחר שעלה החשש כי בצה"ל מתכוונים לפנות את רמת גלעד. ימים ספורים לאחר מכן, הצליחו אנשי רמת גלעד להגיע להסדר המדובר מול בגין.

עוד באותו נושא:
"ח"כ אלקין דיווח לפעילי ימין על פינוי מאחזים"
בג"ץ מתח ביקורת אך התיר לעכב את פינוי רמת גלעד
יש הסכם על רמת גלעד: תהפוך לשכונה בקרני שומרון

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully