וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר לפיד לח"כים: "מה מפחיד אתכם כל כך?"

המתמודד הטרי כתב בפייסבוק כי ביטול הדיון בוועדת החוקה של הכנסת ב"חוק לפיד" מוכיח כי מדובר בחוק פרסונלי, ש"היה מיועד לו אישית". יוזמת החוק הבטיחה שתמשיך להילחם עליו

העיתונאי הוותיק והפוליטיקאי הטרי יאיר לפיד יוצא נגד הצעת החוק שנקראה על שמו שלדבריו היה מיועד לו אישית. לאחר שיו"ר ועדת החוקה של הכנסת, חבר הכנסת דוד רותם (ישראל ביתנו) הודיע אתמול (שלישי) על ביטול הישיבה שנקבעה לדון בחוק מאחר ולפיד פרש מערוץ 2, פרסם לפיד בפייסבוק שלו פוסט לפיו "הדיון בכנסת ב'חוק לפיד' בוטל כמובן, כי אף אחד אפילו לא מסתיר שזה היה חוק פרסונלי לגמרי שהיה מיועד לי אישית". לפיד ככל הנראה לא מבין מדוע נבהלו חברי הכנסת לקראת כניסתו לפוליטיקה והוסיף: "יש לי רק שאלה אחת לח"כים - מה מפחיד אתכם כל כך?".

ביטול הדיון בוועדת החוקה נעשה בניגוד לעמדתה של אחת מיוזמי הצעת החוק, ח"כ רונית תירוש (קדימה) שאף הודיעה כי אין בכוונתה לוותר והיא תילחם כדי לקיים את הדיון. לדבריה, "לא מדובר בחוק פרסונלי ואין בכוונתי לוותר על העניין. אעשה הכל כדי שהנושא יעלה לדיון והצעת החוק תעבור".

למרות תמיהתו של לפיד, הסקרים שנערכו בימים האחרונים מוכיחים, עד כמה שסקר שנתיים לפני מועד הבחירות החוקי יכולים להוכיח, שיש לחברי הכנסת סיבות טובות לדאגה, במיוחד לאלו מגוש השמאל-מרכז. מסקר שערך מכון דחף עבור "ידיעות אחרונות", עולה כי אם יוקדמו הבחירות, הרי שישראל ביתנו תהפוך למפלגה השנייה בגודלה, בעלת 15 מנדטים. אם יאיר לפיד ואריה דרעי יתמודדו בבחירות, מפלגתו של לפיד תקבל 11 מנדטים, וזו של דרעי - חמישה. במקרה זה, הליכוד תקבל 28 מנדטים, וקדימה והעבודה 13 מנדטים כל אחת. עוד עולה כי מפלגת הירוקים, לראשונה זה זמן רב, עוברת בסקרים את אחוז החסימה.

מסקר שערך מכון TNS טלסקר עבור עיתון "מעריב" שהתפרסם הבוקר, עולה כי הנפגעת העיקרית מכניסתו לפוליטיקה של יאיר לפיד היא מפלגת קדימה. 550 בני אדם, המייצגים מדגם של בוחרים מייצגים, נתנו למפלגת הליכוד, בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו 27 מנדטים, והותירו את קדימה עם 15 מנדטים בלבד, כך שלמעשה כוחה מתכווץ בכמחצית.

כמו כן, לפי הסקר של מעריב, לפיד גוזל כארבעה מנדטים בסך הכל מקדימה, מהליכוד ומישראל ביתנו, ועלול אף "למחוק" לחלוטין את מפלגת מרצ. כמו כן, העניקו המשתתפים ארבעה מנדטים לאריה דרעי ושמונה לש"ס, במידה ודרעי ירוץ בראש רשימה עצמאית, ושבעה לש"ס אם דרעי יחליט שלא לרוץ לבדו.

יאיר לפיד נכנס לפוליטיקה - כותרות אחרונות:
סקרים: לפיד וישראל ביתנו ממריאים, קדימה מתרסקת
היום שאחרי: יאיר לפיד מתעורר לבוקר פוליטי ראשון
יאיר לפיד פורש מ"אולפן שישי", ייכנס לפוליטיקה

(עדכון אחרון: 20:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully