וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל ליטוויננקו: אחרי 6 שנים, ר"מ בריטניה ברוסיה

אחרי שנים של מתיחות ביחסים, מבקר היום דייוויד קמרון במוסקבה. לפי דיווח "סקיי ניוז", הוא צפוי להעלות בפגישותיו עם מדבדב ופוטין את הסירוב הרוסי להסגיר את החשוד בהרעלת המרגל

לראשונה זה שש שנים, ראש ממשלת בריטניה במוסקבה: דייוויד קמרון נחת הבוקר (שני) בבירת רוסיה, לביקור עבודה בן יום אחד, במהלכו ייפגש בין היתר עם הנשיא דמיטרי מדבדב ועם ראש הממשלה ולדימיר פוטין.

לפי הפרסומים הרשמיים, הביקור אמור להתרכז בנושאים "עסקיים", ולכלול דיונים על "שיתוף פעולה להגברת השגשוג והביטחון", אולם לפי דיווח רשת "סקיי ניוז" הבוקר, לנוכח לחץ רב שמופעל עליו בנושא, צפוי קמרון להעלות בביקור גם נושאים טעונים יותר, ובראשם הפרשה שמעיבה זה חמש שנים על יחסי שתי המדינות, והביאה אותן לשפל שלא נראה מאז המלחמה הקרה: חיסולו בלונדון של המרגל הרוסי העריק, אלכסנדר ליטוויננקו.

יחסי רוסיה-בריטניה במשבר - עוד כותרות:
בריטניה: "המרגלת הרוסייה חקרה על הגרעין"
רוסיה: האשמות הריגול הבריטיות "חסרות ביסוס"
2007: רוסיה ובריטניה מגרשות דיפלומטים
שיא המשבר: הקונסוליה הבריטית במוסקבה נסגרה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
קמרון מניח זר על קבר החייל האלמוני, הבוקר מחוץ לקרמלין במוסקבה/מערכת וואלה, צילום מסך

ליטביננקו, שלאחר עריקתו מרוסיה הפך למבקר מר של הקרמלין, הורעל למוות בלונדון בשנת 2006. הנושא מעיב מאז על יחסי המדינות, שכן רוסיה מסרבת להסגיר לבריטניה את המבוקש המרכזי החשוד ברצח. קמרון, על פי הדיווח הבוקר, מגיע למוסקבה כשהוא נחוש לא לוותר בנושא זה. עם זאת, הוא גם צוטט באומרו כי שתי הממשלות צריכות להתגבר על המתיחות בינן, ולהפסיק את מדיניות ה"מידה כנגד מידה" שאיפיינה את יחסיהן בשנים האחרונות, וכללה בין היתר כמה מקרים של גירוש הדדי של דיפלומטים, ב-2007, ושוב בשנה שעברה.

מטרת הביקור, על פי התקשורת הבריטית, היא בראש ובראשונה לשפר את יחסיו האישיים של קמרון עם מדבדב ועם פוטין. במיוחד תולים בבריטניה תקוות בפגישתו עם ראש הממשלה, שלא היה בקשר עם אף גורם בריטי רם-דרג זה ארבע שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully