וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבזקי חדשות - יום רביעי 07.09.2011 / ח אלול התשע"א

12:48

"ישראל לא ערוכה להתמודדות עם איום הסייבר"

האלוף (מיל') יפתח רון טל, המכהן כיום כיו"ר דירקטוריון חברת החשמל, אמר היום (רביעי) כי לצד האיומים על מדינת ישראל, ביניהם גם האיום האירני, איום הסייבר על מדינת ישראל הוא משמעותי. יכול להיות שיש לנו חדירות שקטות, אמר רון טל בכנס לטרון החמישי, והוסיף כי עלינו להיות בנויים לכך שמערכות חשמליות ותשתיות ביטחוניות ואזרחיות ישותקו.

עוד באותו נושא:
ראש הממשלה הכריז על "מטה סייבר לאומי"
נתניהו: "על ישראל להפוך למעצמת 'סייבר'"

רון טל הזהיר כי מדינת ישראל הופכת ליעד להאקרים רבים בעולם וכי אנחנו לא ערוכים להתמודדות עם איום שכזה. "בתחום הזה אנחנו לא נמצאים במקום שבו אנחנו צריכים להימצא", אמר רון טל והוסיף כי במדינה כמו שלנו איום שכזה צריך להעסיק דרגים מרמת ראש הממשלה ומטה. "אנחנו נדרשים למודיעין, ואם ניכשל אנחנו צריכים לזהות את זה מהר, להכיל את החדירה, למנוע נזקים גדולים ולאחר מכן להשתלט עליה", אמר רון טל.

רון טל התייחס בכנס גם למלחמת לבנון השנייה ואמר כי "היכולת היבשתית במלחמת לבנון השנייה נתפסה כמפריעה ולא כחשובה להכרעה. אם הייתה נתפסת כחשובה, המפקדים היו נמצאים בחזית ולא בפלזמות מאחור. היבשה היא זרוע אסטרטגית כמו כל זרוע אחרת בארגון הצבאי".

לפני כשלושה חודשים הודיע ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על הקמת "מטה סייבר לאומי" (מטה להגנה מפני לוחמת רשת), שיספק מענה למתקפות כנגד ישראל בגזרה זו. נתניהו אמר כי המטה "משלב טיפול בשלושה תחומים: ההגנה, הפיתוח התעשייתי והפיתוח האקדמי", והוסיף כי "האיומים על ישראל יכולים לבוא מכיוונים שונים. אנחנו נערכים בצורה מאוד מסודרת ובזמן הנכון ובאמצעים הדרושים כדי לטפל באיומי ההווה ובעיקר באיומי העתיד. ניתן לטפל בהם, לנטרל אותם ולתת הגנה למדינת ישראל אם מתארגנים נכון. אנחנו לא המדינה היחידה שנערכת לכך".

walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully