וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דפני ליף: "קיץ 2011 - הקיץ של התקווה הישראלית"

מול כ-300 אלף בני אדם, קראה יוזמת המחאה להמשיך במאבק לצדק חברתי. ליף הדפה את הביקורת שנשמעה עליה ועל מארגני המחאה לאחרונה, ואמרה כי היא "גאה להיות ישראלית כבר שבעה שבועות"

יח"צ - חד פעמי

(עריכה: אמיר קוטיגרו)

מול קהל של מאות אלפי בני אדם שהגיעו אמש (שבת) לכיכר המדינה בתל אביב, ובקול צרוד מעט, נשאה אמש יוזמת מחאת האוהלים, דפני ליף, נאום נחוש בפני המפגינים. ליף פתחה את נאומה באומרה: "דבר עצום קרה בקיץ הזה. קיץ 2011 הוא הקיץ הגדול של התקווה הישראלית החדשה שנולדה מתחושות של ייאוש, ניכור, של פערים בלתי אפשריים".

צפו בתמונות מההפגנות של גולשי וואלה! חדשות בפייסבוק

"הפגנת המיליון" - כותרות אחרונות
הפגנת כל הזמנים: 405 אלף איש קראו לצדק חברתי
"הפגנת המיליון": מאה אלף בני אדם הפגינו בפריפריה
דעה: דפני, אל תיכנעי

ליף התייחסה גם לניסיונות של פוליטיקאים להכשיל את המחאה: "הקיץ הזה היה מסלול מכשולים נהדר, איך לא ניסו לפורר אותנו, הדבר הראשון שאמרו עלינו - סושי ונרגילות, מפונקים. ומזה למדנו שבאופן אוטומטי נבחרי הציבור לא מתייחסים אלינו ברצינות. לא הייתה להם ברירה, אלא להבין שזה דבר גדול יותר".

צעדת המיליון בתל אביב, אוגוסט 2011. דרור עינב
"פתאום התחלנו לדבר ויותר חשוב מזה - התחלנו להקשיב". תל אביב, אמש/דרור עינב

היא הוסיפה ואמרה כי "הדור שלי גדל על התחושה שאנחנו לבד בעולם. שהאחר הוא האויב שלנו, המתחרה שלנו, שאנחנו חיים במרוץ שאין לנו סיכוי לנצח בו. זה הקפיטליזם - תחרות שלא נגמרת. כל מה שחשבנו, כל מה שלימדו אותנו - לא נכון. מה שקרה כאן הוא בדיוק מה שהיה צריך לקרות כאן. פתאום התחלנו לדבר ויותר חשוב מזה - התחלנו להקשיב. ואז אמרו לנו שאנחנו שמאל קיצוני. מאיפה הם יודעים מי אני? מאיפה הם יודעים מי אתם? כולנו בכל הארץ הבנו שאין ימין ושמאל- כולנו משרתים. גילינו את מה שידענו - שהמדינה הזאת מלאה בלבבות פועמים".

ליף התייחסה גם להסלמה הביטחונית שתפסה את השיח הציבורי בשבועות האחרונים: "העובדה שלא התקפלנו הייתה הדבר הכי משמעותי במחאה הזאת. במקום להכיר בעובדה שכואב לנו, אמרו שהמחאה דועכת. במקום להבין שאנחנו איתם, ושהשקט הזה בא מתוך אהבה אמרו שהמחאה דועכת. את הסולידריות שלנו ניסו להפוך להתקפלות".

ליף הוסיפה כי "אני גאה להיות ישראלית כבר שבעה שבועות. הקיץ הזה הביא אתו תקווה, שינוי, אחווה, הקשבה, חיים. זו ההתעוררות הכי חשובה שהייתה כאן. אנחנו לא כאן רק כדי לשרוד - אנחנו כאן כדי לחיות".

לפניות לכתבים: בועז - bobi1979@walla.com, ניר - nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully