וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש במערכת הביטחון: חמאס הבריח "נשק שובר איזון"

לפי דיווחים פלסטיניים, סוכני שב"כ יצרו קשר עם פועלים במנהרות ההברחה והציעו להם כסף ואישורי כניסה בתמורה למסירת מידע. גורם ביטחוני: "חמאס הבריח נשק שלא היה ברשותו"

במערכת הביטחון מביעים חשש מכך שארגוני הטרור החלו להגביר באחרונה את קצב ההברחות של אמצעי לחימה דרך המנהרות בציר פילדלפי בין רצועת עזה למצרים. לפי פרסומים בכלי התקשורת הפלסטיניים, שירות הביטחון הכללי החל להגביר את פעילותו בקרב הפלסטינים המועסקים במערכת המנהרות בגבול ישראל-מצרים. לפי הפרסומים, סוכני השב"כ מנתבים את מאמצי פעולותיהם לעברם של הפועלים שעוסקים בהברחת מזון במנהרות, תוך כדי שהם מתקשרים לטלפונים הניידים שלהם ומציעים להם כסף רב ואישורי כניסה בתמורה למסירת מידע.

אחד הפועלים שצוטט בכלי התקשורת הפלסטיניים סיפר כי סוכן של השב"כ ביקש לקבל ממנו את שמותיהם של שאר הפועלים במנהרה שבה הוא מועסק וכן את מספרי הטלפון שלהם. הסוכן אף ביקש מהפועל הפלסטיני לקבל מידע כללי אודות המתרחש במנהרות. המקורות הפלסטיניים טוענים כי חלק מהפועלים סירבו לשתף פעולה עם סוכני השב"כ ואלו שהחליטו למסור מידע תמורת הבטחה של הסוכנים להודיע להם מתי ישראל מתכוונת להפציץ את המנהרות, נעצרו ונכלאו.

יצוין כי באחרונה הגביר חמאס את קצב ההברחות ממצרים לעזה, תוך כדי שהוא מנצל את התרופפות מנגנוני הביטחון המצריים בחצי האי סיני ובדגש על גבול מצרים-עזה. מאידך, מנגנוני הביטחון המצרים מפעילים מאמצים גדולים בשבועות האחרונים על מנת להשיב את הסדר לאזור וממקדים את הפעילות סביב המנהרות. בימים האחרונים הצליחו המצרים לסכל הברחה של מלט וברזל לצרכי בנייה.

החשש העיקרי במערכת הביטחון הוא שבמהלך המהומות במצרים, הצליחו ארגוני הטרור להחדיר דרך המנהרות "נשק שובר איזון" בסיוע מבריחים מצריים, שלא היה קודם ברשות חמאס. גורם ביטחוני אמר לוואלה! חדשות כי הלחץ על המנהרות פחת בשנה האחרונה בשל ההקלות שביצעה ישראל במעברים וכתוצאה מכך יותר סחורות נכנסות לרצועה. לדברי הגורם, ההקלות לא מונעות מארגוני הטרור ובראשם חמאס להגביר את קצב ההברחות דרך המנהרות, לא רק של כמויות מזון וחומרי בנייה, אלא גם של אמצעי לחימה.

עוד בנושא:

ליברמן: "כשייפסקו ההברחות לעזה - נסיר הסגר"
אוגוסט 2010: מצרים סיכלה הברחה של טילי נ"מ לעזה
שליטת מצרים בסיני מתרופפת? שיבושים במעבר ניצנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully