וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעד חרירי על הגשת כתבי האישום: "רגע היסטורי"

ראש האופוזיציה בירך על הגשת כתבי האישום נגד המעורבים ברצח אביו רפיק חרירי והוסיף כי "עידן הרציחות תם והזמן לצדק קרוב". 4 הנאשמים הינם פעילים הקשורים לארגון חיזבאללה

"רגע היסטורי" - כך כינה היום (חמישי) ראש האופוזיציה בלבנון סעד חרירי את הגשת כתבי האישום נגד ארבעה בני אדם הנאשמים ברצח אביו, רפיק חרירי, על ידי נציגי בית הדין הבינלאומי בהאג. "ממשלת לבנון מוזמנת להשריש את מחויבויותיה הפוליטיות, הלאומיות החוקיות והאתיות לבית הדין הבינלאומי. אין שום סיבה לאף אחד לברוח מהאחריות הזו. זה הזמן לשים סוף להרג. עידן הרציחות תם והזמן לצדק קרוב", הוסיף חרירי בהצהרה מטעמו.

ראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאתי אמר בהודעה כי יש "לשים דגש על חשיבותה של האמת בפשע נגד רפיק חרירי", והוסיף כי יעקוב אחר התקדמות המשפט.

יותר משש שנים אחרי רצח ראש ממשלת לבנון לשעבר, הגיעה הבוקר משלחת של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג לביירות כדי למסור את כתבי האישום לידי התובע הכללי של לבנון. לפי דיווחי כלי התקשורת בלבנון, כתבי אישום הוגשו וצווי מעצר הוצאו נגד ארבעה פעילים הקשורים לארגון חיזבאללה.

שמות שניים מהנאשמים כבר פורסמו בתקשורת הלבנונית: סלים עיאש ומוסטפא בדר א-דין. הראשון אינו מוכר, אך השני הוא פעיל בכיר בחיזבאללה וגיסו של עימאד מורנייה, מפקד המבצעים של הארגון שחוסל ב-2008. בשנה האחרונה כבר הופיעו דיווחים לפיהם בדר א-דין הוא החשוד העיקרי ברצח, וכעת ניתן לכך אישור סופי.

רשת הטלוויזיה "מוסתקבל", המזוהה עם מחנה חרירי, דיווחה הבוקר עוד כי חוליית החיסול אחראית גם לחיסולים נוספים בלבנון, ולעוד נסיונות חיסול, בין היתר של שרים לשעבר בממשלה.

עוד על רצח רפיק חרירי:
לבנון: הגיס של מורנייה מואשם ברצח רפיק חרירי
דיווח: אירן תואשם שהורתה לרצוח את חרירי
ביה"ד הגיש המסקנות בנוגע להתנקשות בחרירי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully