וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשור לאסון: "עומדים לפתחנו עוד 300 אולמות ורסאי"

נציג מבקר המדינה קובע כי למרות האסון, עיכובים בירוקרטיים מונעים יישום הנחיות הבנייה וכי לא הסתיימו הליכי המעקב אחרי מבני הפל-קל. ח"כ חסון: לא מבין איך אנשי השטח ישנים בלילה

בוועדה לביקורת המדינה, שבחנה הבוקר (שלישי) את יישום מסקנות ועדת זיילר שהוקמה בעקבות אסון ורסאי, התגלתה תמונה קשה של בטיחות הבניה בישראל וקיום מבנים הבנויים בשיטת פל-קל, השיטה בה נבנה האולם שרצפתו קרסה במהלך החתונה. בישיבה, שהתקיימה במלאת עשור לאסון, התגלה כי עדיין ישנם ויכוחים בירוקרטיים בין משרדי השיכון והפנים המעכבים הוצאת הנחיות ופיקוח, וכן כי עדיין לא הושלמה החקיקה בעניין הפיקוח על הבניה. בדיון השתתפו נציגי מבקר המדינה, מנכ"ל משרד הפנים בפועל, סגן הממונה על התקציבים באוצר, מנהלי אגף הבניה במשרד השיכון, וכן בכירי התאחדות הקבלנים ואיגוד המהנדסים.

נציג מבקר המדינה, שמואל גולן, חשף כי למרות שהאסון, בו קרסה רצפת רחבת הריקודים במהלך חתונה באולמי השמחות ורסאי בשכונת תלפיות בירושלים ו-23 אורחים נהרגו, התרחש בשנת 2001, הרי שעיכובים בירוקרטיים עיכבו את הוצאת הנחיות הבניה עד שנת 2006, וגם כיום טרם הסתיימו הליכי המעקב אחרי מבני הפל-קל, והזהיר כי "עומדים לפתחנו עוד 300 אולמות ורסאי".

מנכ"ל משרד הפנים בפועל, הד"ר שוקי אמרני, הבהיר כי משרד הפנים הוא רק מפקח ואיננו יכול לבדוק על כל בניין בארץ. לדבריו המשרד ממתין עדיין להשלמת קוד הבניה ממשרד השיכון ויש סמכויות ורישיונות שעדיין ממתינים לחקיקה.

מוטי כידור, מנכ"ל איגוד הקבלנים הוסיף כי דו"ח זיילר הוא מצויין אך אם בעשר שנים הוקמו שלושה פרקים מקוד הבניה מתוך 17 פרקים מתוכננים, הרי שלהשלימו ייקח עוד 60 שנה לסיימו. בארה"ב יש חוזה אחיד לבניה ואילו בארץ יש כארבע-מאות. גם אשר גרין, סגן נשיא התאחדות הקבלנים הזהיר כי מחר יהיה אסון נוסף והחלטות הממשלה ביישום מסקנות ועדת זיילר לא מתממשת.

אסון ורסאי, חתונתם של אסף וקרן דרור אשר בחתונתם נחתה הריצפה ונהרגו 23 בני אדם, 24 במאי, 2001. GettyImages
אסי וקרן דרור, הזוג שמהלך חתונתו התמוטטה הרצפה באולם, ביום האירוע/GettyImages

יו"ר הועדה, ח"כ יואל חסון (קדימה) הזדעזע מתיאור המצב ואמר כי "אנשי השטח, הפקידים הבכירים, לא עשו את מלאכתם או עשו אותה ברשלנות ובחוסר החלטיות". חסון הוסיף כי הוא איננו מבין כיצד הם ישנים בלילה.

חקירת אסון ורסאי העלתה כי סדרת כשלים ועבירות בטיחות חמורות הן שגרמו לאסון הקטלני. שלושת בעלי האולם, אברהם עדי, אורי ניסים ואפרים אדיב, הורשעו באוקטובר 2004 גרימת מוות ברשלנות וחבלה ברשלנות, ועל כל אחד מהם נגזרו שנתיים וחצי מאסר בפועל. ממציא שיטת הבנייה "פל-קל" שיושמה במבנה, אלי רון, הורשע ביחד עם שלושת מהנדסי המבנה בדצמבר 2006 בגרימת מוות ברשלנות, ונשלח לארבע שנות מאסר בפועל. שלושת המהנדסים נשלחו ל-22 חודשי מאסר בפועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully