וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן צדקה חרדית חדשה בלונדון: מצילים ילדים של יוצאים בשאלה

עלונים שחולקו ברחובות הפרבר סטמפורד היל שבלונדון קוראים לחברי הקהילה לגייס כספים למאבקי משמורת שבהם אחד ההורים יצא בשאלה. המטרה לפי רבנים, היא "למנוע הידרדרות הילדים הקדושים"

יהודים חרדים בסטמפורד היל, לונדון. GettyImages
הסכום המינימלי לסיוע - 500 פאונד. חרדים בסטמפורד היל שבלונדון/GettyImages

בקהילה החרדית בלונדון הוקמה לאחרונה קרן צדקה חדשה שמטרתה לגייס סכום של מיליון פאונד שנועדו "להציל ילדים תמימים וטהורים מתרבות רעה ומהורים לא דתיים". הקרן נועדה לממן את העלויות המשפטיות של תהליכי גירושים ומאבקי משמורת שבהם אחד מבני הזוג מעוניין לעזוב את העולם הדתי – ובכך לסכן גם את אורח חייהם החרדי של הילדים המשותפים.

על פי הפרסום בעיתון ה"אינדיפנדנט" הבריטי, עלונים של קרן הצדקה חולקו בפרבר סטמפורד היל שבצפון לונדון, שבו חיה קהילה יהודית חרדית גדולה. בעלונים, שהופצו בעברית וביידיש, נכתב: "הצילו את הילדים: אנו זקוקים למיליון פאונד ולכן הקהילה מתבקשת לסייע בסכום מינימלי של 500 פאונד".

עם העלונים חולק מכתב של רב מקומי שלפיו מאבקים משפטיים מתנהלים כעת סביב 17 ילדים. "לדאבוננו ולחוסר מזלנו, הקהילה שלנו מוצאת את עצמה במצב נוראי – אחד מהוריהם של 17 מהילדים הטהורים והקדושים שלנו, שהאל יעזור להם, עזבו לתרבות רעה ורוצים לגרור את ילדיהם אחריהם", נכתב. "המצב הניע את הרבנים שלנו, שנמצאים בישראל, להגיע לכאן באופן אישי, לתגבר את התפילות ולגייס כספים כדי לסייע בעלויות המשפטיות".

עוד ידיעות מהעולם:
ראש עיריית ניו יורק על רצח האימאם: "הקהילה המוסלמית על הכוונת"
ברחובות הבירה ובכלא לנשים: מחאת ענק בפרו נגד אלימות כלפי נשים
גורמים עסקיים בכירים בבריטניה: "ברקזיט" לא יקרה לפני סוף 2019

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הקהילה מצליחה למנוע קשר בין יוצאים בשאלה לילדיהם. ילדים חרדים/מערכת וואלה, צילום מסך

חברי הקהילה בסטמפורד היל לשעבר סיפרו ל"אינדיפנדנט" כי גיוס הכספים למימון תהליכים משפטיים מסוג זה גורם לקרע במשפחות רבות. בסוף רבים ממאבקי המשמורת, מצליחה הקהילה למנוע גישה מההורה שבחר לעזוב את התנועה החרדית - וכך מתנתק הקשר בינו ובין ילדיו.

לטענתם, גיוס הכספים מטה באופן לא הוגן את הקרב המשפטי לטובת ההורה הממומן, שנשאר חרדי ועל כן מקבל סיוע נדיב מהקהילה, וכך מונע פסקי דין שעניינם טובת הילד בלבד. יתרה מזו, רבים מהחרדים המבקשים להתגרש מבני או בנות זוגם ולצאת בשאלה נתקלים במחסומי שפה והשכלה משמעותיים לנוכח העובדה שהתחנכו במסגרות חרדיות, ולעתים אף אינם מדברים אנגלית רהוטה.

"מאבקי משמורת שיוזמיהם הם הורים שרוצים לעזוב את הקהילה החרדית מפורשים כאיום עצום לקהילה החרדית, שיודעת כי אנשים יכולים לעזוב את החברה הזו ולהעניק לילדיהם הקטנים חינוך חילוני נאות ולחיות עמם בשגשוג ובאושר", מסר דובר מטעם ארגון "גשר EU", התומך ביהודים המעוניינים לעזוב קהילות חרדיות.

לדבריו, "זה מאוד נפוץ בקהילה החרדית שההורה הדתי מקבל סיוע כלכלי כדי להבטיח שהילדים יישארו חרדים. הוא מקבל עורכי דין שממומנים באופן מלא מתוך כוונה אחת – שהילדים יישארו לגור עם ההורה שנשאר חרדי". הוא הוסיף כי במקרים רבים, ההורה שנותר בקהילה החרדית אף נדחק לשקר בבית המשפט ולומר כי בן או בת זוגו לשעבר "אינם כשירים" לשמש הורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully