וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: נפילתו של אסד תחליש את השפעת אירן באזור

בראיון לרשת CNN תקף את שלטון נשיא סוריה כ"לא לגיטימי", וציין כי התמוטטותו "תהווה מכה קשה לאירן באזור". בנוגע לאירן הוסיף כי היא "ללא ספק, מתקדמת לעבר היעד הגרעיני"

נפילתו של נשיא סוריה בשאר אסד תחליש את השפעתה של אירן באזור - כך אמר אמש (חמישי) שר הביטחון אהוד ברק, בראיון לכריסטיאן אמנפור ברשת CNN. ברק, השוהה בארצות הברית לרגל פגישתו עם שר ההגנה האמריקני לאון פנטה, ציין בראיון גם כי אסד איבד את הלגיטימיות שלו, וכי נפילתו תהיה "חיובית ביותר". לדברי ברק, התמוטטות המשטר הסורי תפגע גם בשלוחותיה של אירן באזור - חמאס בעזה וחזבאללה בלבנון. "הפלתו של אסד תהווה מכה קשה לאירן", אמר בראיון.

שר הביטחון, אהוד ברק, יחד עם מזכיר ההגנה האמריקאי, ליאון פנטה, מציג קריקטורות שפורסמו אודות השר ברק, בעיתונות הישראלית,בשנים האחרונות, אוקטובר 2011. משרד הביטחון
"ארצות הברית וישראל ממשיכות לעקוב מקרוב אחר ההתפתחויות באזור ולקיים דו שיח רצוף". ברק ופנטה בירושלים, לפני כחצי שנה/משרד הביטחון

בהתייחסות נפרדת לאירן, התעקש ברק נחרצות כי אין כל חילוקי דעות בין הממשל האמריקני לישראל בנוגע לכוונותיה של אירן בתכנית הגרעין. "אני מדבר עם גורמי המודיעין והמנהיגים בארצות הברית. אין ביננו הבדלים בהערכות", הסביר ברק, "אמנם זה נכון שחמינאי כנראה לא נתן את ההוראה להתחיל ולבנות נשק גרעיני. אך למה הוא לא עשה זאת? כיוון שהוא מבין שאם הוא יתחיל בכך הוא עלול למצוא עצמו עומד מול תגובה אמריקאית או ישראלית שיכולה לפגעו בו. אבל, ללא ספק, אירן מתקדמת לעבר היעד הזה".

"דו שיח רצוף בין ארצות הברית לישראל"

כאמור, אתמול נועדו גם ברק ופנטה בוושינגטון. הפגישה, שבחלקה השתתף גם ראש המטות המשולבים הגנרל מרטין דמפסי, עסקה בנושאים אזוריים במזרח התיכון, בהם המצב בסוריה, תכנית הגרעין של אירן, ובנושאים הנוגעים ליחסים בין שני הצדדים כגון הסיוע האמריקאי בנושא כיפת ברזל. בסיום הפגישה אמר שר הביטחון כי "ארצות הברית וישראל ממשיכות לעקוב מקרוב אחר ההתפתחויות באזור ולקיים דו שיח רצוף". לאחר הפגישה השתתף ברק בטקס יום השואה שנערך בפנטגון והוא צפוי להמריא חזרה לישראל עוד הלילה.

עוד בנושא:
נסראללה התראיין לאסאנג': "אסד רוצה רפורמה"
פגישה נדירה בין ארדואן לחמינאי: "אירן תומכת באסד"
דו"ח: אירן מעניקה "סיוע קטלני" לאסד נגד המורדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully