וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפטן ה"קוסטה קונקורדיה": דעתי הוסחה משיחת טלפון

11.7.2012 / 3:28

קברניט הספינה שטבעה מול חופי איטליה, באסון שבו נהרגו 32 מנוסעיה, התראיין לאחר ששוחרר ממעצר בית וכינה את התאונה "בנאלית", כזו ש"הגורל" מילא בה תפקיד בין פעולות אנוש

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

פרנצ'סקו סקטינו, רב החובל של ספינת ה"קוסטה קונקורדיה", הודה אתמול (שלישי) כי שיחת טלפון הביאה להסחת דעתו בעת שעלתה הספינה על שרטון וטבעה מול חופי איטליה, באסון בו נהרגו 32 מנוסעיה.

בראיון טלוויזיוני ראשון שהעניק סקטינו מאז אירעה התאונה ב-13 בינואר, סיפר הקברניט לערוץ הטלוויזיה האיטלקי "Canale 5" על הרגעים שקדמו להתנגשות בשונית שהביאה לשקיעת הספינה. סקטינו אף ניסה להפחית מאחריותו, כשטען כי עלה לסיפון במטרה להעניק הוראות ניווט, ולמעשה מי שהשיט את הספינה באותה העת היה קצין אחר.

הספינה הטובעת החליקה - חילוץ הנעדרים הוקפא. רויטרס
רב החובל האשים את עצמו על הסחת הדעת, אך טען להתערבות הגורל. טביעת הספינה/רויטרס

בדבריו תיאר סקטינו את האסון כתאונה "בנאלית", שבה "הגורל" מילא את תפקידו בין פעולות אנוש. עם זאת, הדגיש, "אני מאשים את עצמי על שדעתי הוסחה".

בנוסף להאשמות כי התעלם מאזהרותיו של משמר החופים, הגיע קרוב מדי לקו החוף, התמהמה עם ההוראה לנטוש את הספינה הטובעת ואף ניסה להימלט מזירת האירוע במונית - מפרטים שעלו בשימוע שנערך לסקטינו התברר כי רב החובל לא הצליח לראות את המכ"ם וביקש מהקצין הראשון בספינה, סירו אמברוסיו, לבדוק את נתיב הספינה. על פי עדותו של אמברוסיו עצמו, סקטינו בן ה-51 שכח להרכיב חזרה את משקפיו לאחר שעל פי החשד בילה ביחידות בתאו עם רקדנית בת 25. "סקטינו מרכיב משקפיים בדרך כלל, וכשהוא לקח את הפיקוד על הספינה הם לא היו עליו", אמר אמברוסיו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"זה הרגיש כמו הפסקת חשמל שמתרחשת בראש של כולנו"

"לא רק הספינה או החברה מזוהות עם התאונה", הסביר, "גם הקפטן הוא חלק ממנה ולכן זה הגיוני שאתנצל בתור נציג המערכת". להגנתו ציין סקטינו כי "כל חברי הצוות היו בהלם, זה הרגיש כמו הפסקת חשמל שמתרחשת בראש של כולנו".

סקטינו שוחרר בשבוע שעבר ממעצר הבית שהוטל עליו, אך הוא חויב להישאר בנאפולי עירו במהלך החקירה הפלילית המתנהלת נגדו, אשר במסגרתה הוא מואשם בהריגה, גרימת תאונה ונטישת הספינה לפני שכל נוסעיה פונו ממנה.

ה"קוסטה קונקורדיה", ספינת התענוגות שאורכה 290 מטרים, עזבה ב-13 בדצמבר אשתקד את נמל סבונה שבאיטליה והחלה בהפלגה בת שבעה ימים. כשעתיים בלבד לאחר מכן, הספינה עלתה על שרטון בקרבת האי גיגליו ומים החלו למלא את בטנה. ביקורת רבה הופנתה כלפי אנשי צוות האוניה על התנהלותם בעת פינוי הנוסעים.

עוד בנושא
טביעת הקונקורדיה: "בכירים ידעו על תקלות באוניה"
חשד: קפטן הקונקורדיה שכח להרכיב את משקפיו
צילומים חדשים: הכאוס על סיפון הספינה הטובעת
מבוכה נוספת: עוד ספינה של "קוסטה" נתקעה בלב ים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully