וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם באיטליה על המבצע הבריטי בניגריה: "השפלה"

9.3.2012 / 14:16

מבצע החילוץ הבריטי הכושל של 2 החטופים בניגריה, הביא למתח בין איטליה לבריטניה. "סטירה בפנים", אמרו האיטלקים, לאחר שבריטניה לא יידעה אותם טרם המבצע; "זה בלתי נסלח"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק)

נשיא איטליה, ג'ורג'יו נפוליטנו, גינה היום (שישי) בחריפות את היציאה הבריטית לחילוץ שני אזרחים - האחד בריטי והאחר איטלקי - שנחטפו בניגריה. בריטניה יצאה למבצע הכושל, שהסתיים במותם של שני האזרחים, מבלי ליידע את איטליה קודם לכן. "זה בלתי נסלח, ודורש הסבר", אמר נפוליטנו והוסיף כי "דרושה חקירה פוליטית בנושא". בנוסף, פוליטיקאים איטלקים צוטטו בעיתונים מקומיים כשאמרו שזוהי "סטירה לפנים" לאיטליה. העיתון האיטלקי הנחשב, קוריירה דלה סרה, אף הגדיל וטען כי יציאה למבצע מבלי ליידע את המדינה היא "השפלה" למדינה.

"האמנו שחייהם נמצאים בסכנה"

בחודש מאי בשנה שעברה נחטפו בניגריה אזרח בריטי, כריסטופר מקמנוס, ואזרח נוסף איטלקי, פרנקו למולינרה, ככל הנראה על ידי פעילים בקבוצה מקומית הקשורה לאל-קאעדה. השניים הגיעו לניגריה כדי להשתתף במיזם בנייה להקמת המטה החדש של הבנק המרכזי של המדינה. לאחרונה החליטה ממשלת בריטניה להוציא לפועל מבצע לשחרור שני החטופים בשיתוף עם ניגריה, אך במהלך המבצע הוצאו החטופים להורג על ידי חוטפיהם.

בנאום מיוחד שנשא ראש ממשלת בריטניה, הביע דיויד קמרון צער על מותם של שני הגברים ואמר כי טרם ידוע מדוע נכשל המבצע. "זהו רגע נורא עבור כולנו", אמר, והבהיר כי אישר את המבצע מפני שהגיע לידיו מידע לפיו שני הגברים נמצאים בסכנת חיים מיידית.

בחודש אוגוסט, פרסמו החוטפים סרטון בו נראו שני השבויים כשהם כפותים ועיניהם מכוסות בבד. לצדם נראו בסרטון שלושה גברים חמושים ורעולי פנים. "המחבלים שהחזיקו את שני הגברים בשבי השמיעו כוונה ברורה ליטול את חייהם, בין היתר באמצעות הסרטון", אמר הערב קמרון. "לכן, הייתה לנו סיבה להאמין שחייהם נמצאים בסכנה".

לקריאה נוספת:
המבצע הבריטי נכשל - שני חטופים נרצחו בניגריה
אסון בניגריה: מעל 150 הרוגים במתקפת טרור
חג מולד מדמם בניגריה: פיגועים קטלניים בכנסיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully