וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: ניסוי שיגור הטיל האירני שיכול להגיע לישראל

המתיחות באזור עולה בעקבות ניסוי הטילים כחלק מהתרגיל "הנביא הגדול 7", על רקע התבטאויות באירן, לפיהם היא מסוגלת לתקוף את ישראל ובסיסי ארה"ב במזרח התיכון בתוך שניות

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל)

הטלוויזיה האירנית שידרה ביום רביעי ניסוי שיגור טיל במסגרת התרגיל האירני "הנביא הגדול 7". בסרטון ניתן לראות את שיגורו של הטיל שמותיר אחריו שובל אחרוך בשמיים. בקטע הבא נראית ספינה בלב ים מכמה זוויות, אחת מהן, ככל הנראה זו של הטיל עצמו, עד לרגע בו מזהים פגיעה בספינה.

הניסוי מעלה את המתיחות האזורית, על רקע דברים שאמר בכלי התקשורת באירן מפקד חיל האוויר של משמרות המהפכה, אמיר עלי חג'יזאדה, לפיהם אירן מסוגלת לתקוף את ישראל ובסיסי צבא ארה"ב במזרח התיכון בתוך שניות מרגע שתותקף. "הבסיסים הללו נמצאים כולם בטווח הטילים שלנו, והשטחים הכבושים (ישראל) גם הם מטרה קלה עבורנו", אמר חג'יזאדה.

סוכנות הידיעות IRNA דיווחה השבוע כי משמרות המהפכה של אירן שיגרו בהצלחה טילי קרקע-קרקע לטווח ארוך, בינוני וקצר במסגרת התרגיל המתקיים במחוז סמנאן, ממזרח לבירה טהרן. "הטילים השמידו בסיסים מדומים, במקביל, במספר מוקדים". בשלישי שוגרו עשרות טילים מסוגים שונים באופן סימולטני ו"הם דימו ירי לעבר בסיסי מטוסים של האויב", נכתב בסוכנות הידיעות פארס האירנית.

בין היתר, דווח, נורו טילים מסוג שיהאב 1, 2 ו-3, פאתח, קייאם, המפרץ הפרסי וזילזאל. הטווח של טיל "שיהאב 3" הוא עד 1,300 קילומטרים וביכולתו לפגוע בכל מטרה בישראל. לעומתו, הטווח היעיל של "זילזאל" מגיע ל-200 קילומטרים וטילים מסוג זה נמצאים בידי חיזבאללה בלבנון. מטרת התרגיל היא לבדוק את תפקוד מערכות הניווט והמכ"ם של הטילים, את יכולות הפגיעה שלהם ואת מידת הדיוק שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully