וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משעל וארדואן נפגשו: דנו על ההתפתחויות באזור

ראש הלשכה המדינית של חמאס הגיע לביקור פתע בטורקיה ודן עם ראש הממשלה ושר החוץ הטורקי על הפיוס בין פתח לחמאס ברשות הפלסטינית. "דנים גם בהתפתחות האחרונה במזרח התיכון"

ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, הגיע אמש (שישי) לביקור פתע באנקרה כדי לדון עם ראש הממשלה הטורקי, רג'פ טייפ ארדואן ועם שר החוץ, אחמט דאווט אולו, על הרשות הפלסטינית ועל ההתפתחות האחרונה במזרח התיכון. הפגישה התמקדה בעיקר בפיוס בין הפתח לחמאס. "טורקיה מעריכה את המאמצים לפיוס", אמר ארדואן לכתבים והוסיף כי גם השניים דנו גם בנושאים אזוריים.

פגישה בין רג'פ טייפ ארדואן לחאלד משעל באנקרה, טורקיה 16 מרץ 2012. רויטרס
"טורקיה מעריכה את המאמצים לפיוס ברשות הפלסטינית". ארדואן ומשעל בפגישה, אמש/רויטרס

ביקורו של משעל בטורקיה נערך בעקבות ירי הרקטות לעבר יישובי הדרום והפצצות צה"ל ברצועת עזה, שהחלו לפני כשבוע. עוד קודם להסלמה, צוטטו בכירים בחמאס בסוכנות הידיעות "פארס" האירנית בנוגע לתקיפה ישראלית אפשרית באירן. "עמדת חמאס כלפי המלחמה הציונית על אירן היא תגובה עוצמתית".

מוקדם יותר אתמול התבטא ארדואן בנוגע למהומות בסוריה נגד משטר הנשיא, בשאר אסד, ואמר כי אנקרה שוקלת לפעול להקמת "רצועת ביטחון" בינה לבין סוריה, בשטחה של סוריה, כדי לעצור את שטף הפליטים הבורחים מהטבח במדינה. בנוסף, משרד החוץ הטורקי קרא לאזרחים טורקים לצאת באופן מיידי משטחי סוריה "ברור הדבר שההתפתחויות בסוריה מהוות איום ביטחוני רציני לאזרחינו השוהים בה. על כן, לאזרחים טורקים מומלץ לשוב למדינה". עוד דווח כי אנקרה שוקלת גם להחזיר את שגרירה מדמשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully