וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירי בלוויה בעזה: "3 פלסטינים נפצעו מאש צה"ל"

13.3.2012 / 15:00

הפלסטינים מדווחים כי כוח צה"ל פתח באש לעבר מסע לוויה שהתקרב לגדר המערכת ליד נחל עוז. בצבא דוחים את הטענות ומסרו כי בוצע ירי באוויר בלבד

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, קובי אליהו, רויטרס; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ')

מקורות פלסטינים דיווחו כי חיילי צה"ל ירו בצהריים (שלישי) לעבר פלסטינים שהשתתפו בהלוויתם של שני פעילים בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי שנהרגו אתמול. לטענת המקורות, הירי בוצע לעבר מסע ההלוויה במזרח העיר עזה לאחר שמשתתפיו התקרבו לגדר המערכת. כתוצאה מכך נפצעו שלושה פלסטינים והועברו לבית החולים "שיפא" בעיר. מצה"ל נמסר כי שלושה פלסטינים התקרבו לגדר באזור נחל עוז האסור לתנועת פלסטינים. החיילים ביצעו "נוהל הרחקה" הכולל קריאות לעברם ופתיחה בירי באוויר. עם זאת, גורם צבאי מסר כי לא ידוע על נפגעים בתקרית.

בתוך כך, מאז שעות הבוקר נמשך "טפטוף" של פצצות מרגמה ורקטות קסאם ששוגרו לעבר שטח ישראל. מרביתם התפוצצו בשטחים פתוחים מבלי לגרום לנזק או לנפגעים. במהלך הלילה דווח כי מקור מצרי רשמי מסר שישראל והפלגים הגיעו להסכמה, לפיה האש תינצר, משני צדי הגבול, בשעה 1:00.

תמונות שר הביטחון, אהוד ברק, בעת ביקורו באוגדת עזה מרץ 2012. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"וייתכן שאנו נמצאים בסיומו של הסיבוב הזה". ברק מסייר באוגדת עזה/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

הצמרת הביטחונית של ישראל התייחסה לדיווחים על הפסקת האש. "הבוקר המצב יחסית שקט פה וייתכן שאנו נמצאים בסיומו של הסיבוב הזה", כך אמר שר הביטחון אהוד ברק בסיור באוגדת עזה שערך עם אלוף הפיקוד טל רוסו. הסיבוב הנוכחי לדברי ברק, "המחיש שוב את העובדה שצה"ל יכה בכל מי שמנסה לפעול נגדנו ושהמערכות פה בפיקוד הדרום בסך הכל פועלות בצורה תכליתית ונכונה מול האיומים של ירי רקטי". השר התייחס גם למערכת "כיפת ברזל": "שיעור היירוטים גבוה ביותר, הוא גם תורם לביטחון של האזרחים וגם להרתעה של הצד השני, גם לחופש הפעולה ושיקול הדעת של הדרג המדיני".

אלוף פיקוד הדרום טל רוסו אמר בהתייחס להסלמה הנוכחית כי "בסך הכל היה סבב מוצלח. נכון שמתמקדים בכיפת ברזל, אבל בסך הכל כיפת ברזל נותנת אפשרות להתמקד בפן ההתקפי, לעבוד בצורה יעילה. אנחנו מכינים את כל האופציות והתרחישים להמשך".

ההסלמה בדרום - כותרות אחרונות:
הנשיא פרס בדרום: "בעזה הסכימו לרגיעה בגלל האבידות"
דיווח: "הושגה הפסקת אש"; גנץ: "שקט ייענה בשקט"
מצרים: "הושג הסכם הפסקת אש בין ישראל לארגונים בעזה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully