וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופטת נגד המדינה: "התנהגות פסולה מול קפטן ג'ורג'"

חוקרו לשעבר של מוסטפא דיראני הגיש תביעה נגד המדינה בעקבות כוונת הפרקליטות להיפגש עם מפקדו הישיר - ניסו שחם. בית המשפט קיבל היום את עמדתו של קפטן ג'ורג'

קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו, עריכה: יאיר דניאל)

בית המשפט המחוזי בתל אביב מתח הבוקר (ראשון) ביקורת על התנהלות המדינה במסגרת התביעה שהגיש קפטן ג'ורג' נגד המדינה, בעקבות כוונת הפרקליטות להיפגש עם מפקדו הישיר הנוכחי של ג'ורג' - מפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב ניסו שחם.

קפטן ג'ורג', חוקרו לשעבר של מוסטפא דיראני, פנה בשבוע שעבר לבית המשפט, בדרישה שיורה למדינה שלא ליצור קשר עם ניצב שחם. לטענת ג'ורג', המדינה פנתה לשחם בניסיון לקבל דין וחשבון על התנהלותו. פרקליטיו של ג'ורג', עורכי הדין אפי נווה והילה בודיק-כוחמן, טענו בבקשה כי המדינה מנצלת לרעה את סמכותה כדי לזמן את שחם, ואף לתת לו הוראות כיצד לפעול מול ג'ורג'. זאת, בניגוד לאפשרות של נתבע רגיל, שאינו יכול לקבוע פגישה כזאת עם עד. כמו כן, נטען כי מדובר בניסיון להרתיע את ג'ורג' ולהתנכל לו.

בפרקליטות טענו מנגד כי הפגישה המתוכננת עם ניצב שחם נועדה כדי לברר את טענותיו של ג'ורג' נגד המדינה, במטרה להכין את כתב ההגנה של הפרקליטות נגד התביעה. "לעמדת המדינה, אין כל ביסוס עובדתי או משפטי למנוע ממנה את בירור העובדות הרלוונטיות לאשורן", נמסר מהפרקליטות בשבוע שעבר.

הבוקר קיבלה השופטת דליה גנות את עמדתו של ג'ורג', אסרה על נציגי הפרקליטות להיפגש עם שחם ומתחה ביקורת נוקבת על התנהלות המדינה. "אין שום ספק כי עצם פניית הפרקליטות למפקד מחוז ירושלים העמידה אותו במצב בלתי נסבל, שכן כעובד מדינה הוא אינו יכול להתעלם מזימון זה, וממילא אינו יכול לסרב לזימון זה, שכן אין לדעת מה יהיו תוצאות סירוב זה להפגש עם הפרקליטות משזומן", כתבה השופטת בהחלטתה.

גנות הוסיפה כי זימונו של ניצב שחם לשיחת הבהרה "הינה התנהלות פסולה, כוחנית ומן הראוי היה למדינת ישראל להימנע מהתנהלות זו, שאיננה מכבדת את הפרקלטות ופוגעת בהגיינה הציבורית ובניהול תיק זה. יש להצר על כי הנני נדרשת לתת החלטה בענין זה ועל נסיונה של הפרקילטות להשיג ראיות אשר ישרתו את מטרותיה בדרך לא דרך, ולמעשה בדרך פסולה".

עוד באותו נושא
קפטן ג'ורג': לא לאפשר למדינה קשר עם ניצב שחם
קפטן ג'ורג' טוען: "המדינה גרמה לי נכות נפשית"
הדיונים בתביעת קפטן ג'ורג' - בדלתיים פתוחות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully