וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגדל פיזה לא לבד: גם הביג בן נוטה על צידו

מהנדסים בבריטניה טוענים כי מגדל השעון בלונדון מתעקם בהדרגתיות בכל שנה ב-0.9 מילימטרים. עם זאת, לדבריהם, הוא יגיע לשיפועו של המגדל האיטלקי רק בעוד 4,000 שנה

מהנדסים בבריטניה טוענים כי מגדל השעון, שבראשו ניצב פעמון הביג בן, שבארמון וסטימינסר בלונדון, הולך ומתעקם, כך דיווח הבוקר (ראשון) ה"ניו יורק טיימס". לפי הדיווח, השיפוע שמקבל המגדל, שנבנה במאה ה-19, הולך ומחריף משנה לשנה ואף עוברי אורח יכולים להבחין בו בעיניהם. המומחים גורסים, כי אם שיפועו של המגדל, שגובהו 96 מטרים, ימשיך במגמה זו – יום אחד הוא יתמוטט.

עם זאת, לדברי המומחים, הביג בן יגיע לשיפועו של מגדל פיזה שבאיטליה, רק בעוד 4,000 שנים לכל הפחות. חשוב לציין, כי הנטייה ההדרגתית של המגדל מהירה יותר בצידו הצפוני מאשר בצידו הדרומי. המומחים תולים את אשמת השיפוע שמקבל המגדל, בן 11 מפלסים ו-393 מדרגות, בעשורים של עבודות שיפוצים שנערכו בו מאז שהושלמה בנייתו ב-1858. העבודות סביב המגדל החלו עם בניית תעלת מי שופכין ב-1960 ועד להקמת חניון תת-קרקעי ב-1970.

הרשויות בלונדון כבר דיווחו בעבר על נטייתו של הבניין הצידה. דו"ח שהושלם ב-2009 ופורסם רק לאחרונה קבע כי בין נובמבר 2002 לאוגוסט 2003, אירעה הנטייה החריפה ביותר. מאז, על פי הדו"ח, השיפוע של המגדל גדל מדי שנה ב-0.9 מילימטרים. עם זאת, נכון לשעת פרסומו, הדו"ח אינו מעלה חשש מבעיות בטיחות במגדל, שסדקים כבר ממלאים את קירותיו.

פרופסור ג'ון בורלנד, חוקר בכיר מה"אימפריאל קולג'" בלונדון, חקר את נטייתם של הביג בן ומגדל פיזה שבאיטליה. "ניתן עכשיו רק לראות את השיפוע", הסביר, "אפשר לראות אותו אם עומדים בכיכר הפרלמנט ומביטים מזרחה, לעבר הנהר. שמעתי תיירים שמצלמים תמונות ואמרים: 'אני לא חושב שהמגדל מאונך' – למען האמת, הם די צודקים". לדבריו, "אם הנטייה תחריף, יהיה עלינו לנקוט בצעדים מסוימים, אך אינני חושב שאנו צריכים לעשות דבר כלשהו בשנים הקרובות".

עוד על הביג בן:
דיווח בבריטניה: הביג בן מחוץ לתחום לתיירים
ערב הסעודית קוראת תיגר על הזמן העולמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully