וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למכירה: דיוקנאות הוריו של היטלר, ב-100,000 דולר

התמונות ההיסטוריות של אלואיס וקלרה היטלר נלקחו שלל על ידי חייל צרפתי מאחד מבתי הקיץ של הצורר הנאצי, ונעלמו לעשרות שנים - עד שהתגלגלו לבית מכירות פומביות בקליפורניה

100,000 דולרים - זה הסכום שמקווה בית מכירות פומביות קטן בסן דייגו שבקליפורניה לגבות עבור מכירת צמד ציורי שמן, ובהם דיוקנאות של זוג אוסטרים בני המעמד הבינוני מסוף המאה ה-19 או תחילת המאה ה-20, העונים לשמות אלואיס וקלרה היטלר - אלה הם כמובן הוריו של אדולף היטלר, לימים שליט גרמניה הנאצית. המכירה תתקיים ב-1 בספטמבר, ובינתיים, על פי אתר בית המכירות, הסכום ההתחלתי הוא 5,000 דולר - אך בבית המכירות הקטן של קריג גוטליב מעריכים שהסכום הסופי יהיה גבוה משמעותית.

עוד סיפורי היטלר:
חנות בהודו נקראה על שם אדולף היטלר
תמונות נדירות: חייהם של היטלר ואווה בראון
המאבטח של היטלר: לא עונה עוד למכתבי מעריצים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אשתו של החייל הייתה "מבועתת" מהימצאות התמונות בביתה. קלרה ואלואיס היטלר/מערכת וואלה, צילום מסך

סיפור התגלגלות הפורטרטים סבוך למדי. על פי העיתון "אורנג' קאונטי רג'יסטר", שם התפרסם אתמול (רביעי) הסיפור לראשונה, מוכר התמונות הוא קן ביגס, אמריקאי בן 72, הטוען כי רכש את התמונות בתחילת שנות ה-70 בצרפת, מבת דודתה של אשתו - שלדבריו הייתה "מבועתת" מעצם קיומן בביתה, וביקשה להשמיד אותן.

לפי ביגס, התמונות, שהיו רכושו של היטלר עצמו, נלקחו שלל על ידי בעלה של אותה דודנית, חייל בצבא צרפת, מאחד מבתי הקיץ של היטלר סמוך לגבול אוסטריה-גרמניה, שנכבש על ידי כוחות הבלות הברית בשלהי מלחמת העולם השנייה. החייל החליט לשמור אותן כמזכרת, חתך אותן מתוך המסגרת, גילגל אותן ולקח אותן הביתה לאחר המלחמה. כך עשה גם עם עוד חמש תמונות שהיו תלויות בבית - שתיים של בונקרים, אחת של גשר, אחת של עתיקות רומיות ואחת של נשר באלפים.

תנאי אחסון לקויים

במשך שני עשורים, היו שבע התמונות מאחוסנות בביתו, למורת רוחה של אשתו - עד שהוא מת. אז הגיע בעלה של הדודנית מאמריקה, שכנע אותה בערכן ההיסטורי, והציע לה למכור אותן עבורה, כדי לסייע לה כלכלית. הוא גם נשבע שלעולם לא יפרסם את שמה ופרטיה. "כל מה שקשור בהיטלר עדיין מפחיד אירופים רבים שחיו בתקופת המלחמה", הסביר השבוע.

כל שבע התמונות עומדות כעת למכירה - אך ברור ששני הדיוקנאות מקבלים את מירב תשומת הלב. בבית המכירות הסבירו כי בגלל תנאי האחסון הלקויים של התמונות במשך עשרות שנים, נגרמו להן נזקים מסוימים - אך אלו תוקנו על ידי חברת שחזור תמונות בינלאומית, העובדת עם מוזיאונים ברחבי העולם.

"אלו הם ציורים מאוד מפורסמים מתקופת הרייך השלישי", אמר גוטליב, בעלי בית המכירות. "הן הופיעו על גלויות, על מצבתה של קלרה היטלר, ונמצאות גם בקטלוג של אמנות התקופה שהיה בבעלותו של היטלר. עד לאחרונה, מקום הימצאן לא היה ידוע. אני מעריך את שוויין ב-100,000 דולרים". באתר בית המכירות נכתב על התמונות: "אלו הם האמא והאבא של הנאציזם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully