וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: מפלגה נפסלה - וקוראת להחרים את הבחירות

פוטין מראה מי הבוס: "מפלגת החופש הלאומי", שניסתה ליצור אופוזיציה לשלטון, נפסלה מהתמודדות בבחירות לפרלמנט בגלל טענות לאי סדרים וזיוף מתפקדים. במפלגה טוענים: "פוטין מפחד"

"מפלגת החופש הלאומי", שקמה ברוסיה בניסיון ליצור אופוזיצה חדשה ל"רוסיה המאוחדת" של ראש הממשלה ולדימיר פוטין והנשיא דמיטרי מדבדב, לא תוכל להתמודד בבחירות הקרובות לפרלמנט - כך הודיעו אמש (רביעי) בוועדת הבחירות המרכזית. במחלקת המדינה של ארצות הברית כבר הספיקו להתרעם על כך, מנהיגי המפלגה עצמה (ובהם גם ראש ממשלת רוסיה לשעבר, מיכאיל קסיאנוב), קוראים לציבור להחרים את הבחירות, ואילו בקרמלין שותקים.

אתמול הגישו הרשויות לאנשי "מפלגת החופש" מסמך הקובע כי המפלגה נפסלה, בשל הוכחות לזיוף מתפקדים למפלגה ואי עמידה בתנאי ההתמודדות. בין השאר, מצא משרד המשפטים הרוסי בין המתפקדים ארבעה קטינים, 13 אנשים שמתו עוד טרם האסיפה הכללית בה הוקמה המפלגה, שני אסירים ואנשים שאינם רשומים כתושבים או אזרחים של רוסיה. כמו כן, לטענת המשרד, פנו חלק ממתפקדי המפלגות אליו, וטענו שמעולם לא התפקדו אליה.

ארבעת ראשי המפלגה (כל אחד מהם עמד בראש אחד מארבעת הארגונים שמהם הורכבה), הגיבו בצורה צפויה: הם האשימו את פוטין, ואחד מהם אף טען שראש הממשלה "מפחד" מהמפלגה שלהם - טענה מעט תמוה, בהתחשב בכך שבבחירות האזוריות שנערכו ב-12 ממחוזות רוסיה, קיבלה מפלגתו של פוטין יותר מ-40% מהקולות, כשבמקום השני במרבית המקרים נמצאת המפלגה הקומוניסטית ובמקום השלישי המפלגה הליברל-דמוקרטית (שבאופן היסטורי איננה מאוד ליברלית, ובהחלט לא דמוקרטית). הליברלים והדמוקרטים האמיתיים הסתפקו בבחירות ההן בפירורי-קולות, והדבר לא צפוי להשתנות בבחירות לפרלמנט.

קשה להאשים את רוסיה בניהול מערכות בחירות דמוקרטיות וחופשיות - מעצמת העל מעולם לא האמינה בדמוקרטיה וחופש. ואכן, כבר לפני מספר שבועות החלו להופיע דיווחים על כך שהמתפקדים למפלגת האופוזיציה החדשה סובלים מהתנכלות מצד השלטונות, שדרשו מהם למשוך את מכתבי ההתפקדות. אך במקרה הזה, נראה כי מדובר בצעד שנובע פחות מפחד, ויותר מהרצון "להראות מי הבוס" ולהבהיר שהמקום של ארגונים כמו "מפלגת החופש" הוא אי שם בתחתית החבית הפוליטית. שם יהיה להם חופש להתבטא ולהפגין כרצונם, אך כל אספירציה לעלות גבוה יותר, אפילו במדרגה אחת, תיחסם על ידי הממשל.

עוד מרוסיה:
כל הדרכים מובילות לקרמלין: פוטין בדרך חזרה?
מדבדב: רוצה עוד כהונה, אך לא אתמודד מול פוטין
אחרי 70 שנה: הזיכרון של הרוסים עדיין סלקטיבי
המקרה המוזר של פוטין והדשא בשעת הלילה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully